Inca din momentul aparitiei primei generatii de Ceed cei de la KIA au dorit sa arate lumii ca nu sunt un oarecare constructor de automobile, ci un gigant auto care este capabil sa ofere produse de top.
In ciuda lipsei unei imagini de marca asemanatoare cu cea a lui VW, Opel sau Renault cei de la KIA au dat nastere unei masini foarte bune calitativ care are un pret de achizitie corect si nu in ultimul rand o masina extrem de fiabila.
Cei de la DEKRA au testat prima generatie ce Ceed in 2007 si au dezvaluit faptul ca prima KIA europeana este mai bine construita chiar si decat nume mari europene, testele aratant o rata a fiabilitatii de top.
Acum in anul 2015 testam in premiera cea de-a doua generatie de Ceed, o compacta ajunsa la maturitate care vine sa ofere un nivel tehnologic de top asemenea unui VW Golf sau Ford Focus.
TEHNOLOGIE CEED 2015
Daca vechea generatie a fost achizitionata in Romania in versiunile sale de baza acum testam un Ceed de top, adica o masina echipata cu toate optionalele posibile pentru a arata de fapt care este nivelul tehnologic atins de KIA.
In primul rand vorbim de un Ceed cu tapiterie de piele, trapa panoramica, sistem de mentinere a benzilor, sistem de navigatie cu harta Romaniei si un pachet full option la capitolul siguranta activa si pasiva. Mai mult decat atat masina aceasta are si sisteme atipice segmentului compact pret volanul incalzit, detaliu gasit doar in segmentul de lux.
MOTORIZARE CRDI PUTERNICA SI ECONOMICA
Motorul masinii din acest test drive este unul cunoscut de fanii marcii, respectiv un 4 in linie de 1.6 litri din seria CRDI.
Acesta dezvolta o putere maxima de 128 CP si un moment motor de 260 Nm incepand cu o turatie de 1.900 rpm. In viata de zi cu zi motorul face fata fara probleme chiar daca masina are acum o greutate la gol mai mare decat cea a precedentei generatii.
Marele avantaj este cutia de viteze manuala cu 6 trepte extrem de bine sincronizata cu plaja de putere a motorului. Acum la o viteza constanta de 130 km/h pe autostrada turatia nu sare de 2.100 rpm moment cand consumul afisat este de 4.5 litri pentru fiecare 100 de km.
Daca mergem cu o viteza de constanta de 90-110 km/h ( viteza tipica soselelor din Romania) consumul masinii scade pana undeva in zona de 4 litri/100 km/h, performanta egalata doar de motorizarea 1.6 dCI a celor de la Renault.
In urma testului de consum noi am reusit sa parcurgem peste 1.200 de km cu doar 54 litri de motorina, performanta la randul sau notabila.
COMPACTA CU CEA MAI MARE GARANTIE DIN EUROPA
Asa cum ne-a obisnuit si acest noul Ceed are o garantie de 7 ani sau 150.000 de km pentru motor si transmisiei, cifre care inca sunt cele mai mari din Europa si in prezent.
De fapt germanii au ramas la o garantie de 2 ani fara limita de km in timp ce masinile produse de catre KIA reusesc sa castige clientii chiar si din ograda celor de la Volkswagen sau Opel.
Pur si simplu in anul 2015 nu mai poti cumpara o masina noua cu o garantie mai mica decat cea a unui frigider!
Clientii KIA trebuie sa stie si faptul ca toate masinile Ceed au o garantie de 5 ani fara limita de km in regim bumper-to-bumper, adica se schimba tot ce se strica fie ca vorbim de trenul de rulare sau de elemente de tapiterie.
PRO
Imagine de marca
Motor elegant si foarte economic
Nivel de echipare top of the line
Valoare mare de revanzare
Distributie pe lant
Garantie transmisibila
Calitate de fabricatie foarte buna
Singura masina compacta cu 7 ani garantie
CONTRA
Pret de achizitie mare al versiunii de top
Diesel economic insa nu sportiv