Segmentul masinilor comerciale este de foarte multe ori clasificat in functie de motorizari si consum real de combustibil, pentru ca aceste masini merg sute de mii de km si trebuie sa ofere un randament superior unui SUV normal, care nu este nimic altceva decat o masina de imagine.
Asa ca daca ne uitam la segmentul Pick-Up din Romania, vedem un vechi Ford Ranger care are o motorizare de doi litri cu cele mai slabe repere la capitolul fiabilitate, insa si un excepetional Mitsubishi L200 cu noua motorizare de 2.4 litri.
Pe langa acestia mai exista, asa cum poate stiti, si gama Isuzu D-Max 2021, o masina echipata cu motorizarea de 1.9 litri turbo diesel, care afiseaza o putere maxima de 164 CP la 3.600 rpm.
Momentul motor este de 360 Nm si ramane constant pe o plaja de turatii de la 2.000-2500 rpm.
La prima vedere, un motor de capacitate mica pe o caroserie mare nu poate insemna decat un consum foarte mare, insa realitatea face ca inginerii de la Isuzu sa dezvolte un D-Max 2021 care este indiscutabil cel mai eficient pick-up de pe piata.
CARE ESTE CEL MAI ECONOMIC PICK-UP DE PE PIATA?
La aceasta intrebare se raspunde simplu, prin masina de fata de la Isuzu, pentru simplul fapt ca motorizarea 1.9 TD este cel mai avansat propulsor, fiind si cel mai nou de pe piata. Aceasta este o evolutie considerabila fata de predecesorul sau de 2.5 litri.
La capitolul consum de motorina, noi am reusit o medie de 7 litri pentru fiecare 100 de km, in conditia parcurgerii a peste 600 de km, din care o mare parte au fost in mediul urban aglomerat din Bucuresti.
Daca iesim in afara sa, putem avea surpriza ca noul D-Max sa consume chiar si 5.8 litri de motorina.
In regim de autostrada, consumul mediu a fost de maxim 7.6 litri pentru 100 de km, cifra care este in medie cu pana la 3 litri mai mica decat ceea ce ofera un Ford Ranger sau un Nissan Navara.
Si aici nu trebuie uitat faptul ca media pe autostrada, in Romania, a fost de 139 de km/h si sistemul de aer conditionat a fost activat pe intreg traseul.
Surpriza cea mare este in oras, unde un pick-up masiv cum este acest D-Max reuseste sa consume in mod real chiar si cu 4 litri de motorina mai putin decat un SUV de clasa medie, diesel! Adica, doar 7.8 litri.
In total, cu un plin de motorina si un condus pe drumuri europene, masina celor de la Isuzu poate merge fara probleme chiar si 1.100 de km! Record imposibil de atins de un Ford sau un Nissan din acest segment.
D-MAX 2021 VS CONCURENTA SA DIRECTA
Ford reuseste ca actuala generatie Ranger 2.0 EcoBlue sa ofere standard doar o putere maxima de 130 CP, insa daca platesti peste 50.000 euro, primesti o versiune twin-turbo care afieseaza o putere maxima de 213 CP.
Motorizarea Ford are, dupa cum bine stie toata lumea, mari probleme tehnice, aceasta avand cele mai multe rechemari in service din intreg segmentul pick-up.
Urmatorul concurent este L200 de la Mitsubishi care are o motorizare foarte buna, insa care este usor prea slaba pentru caroseria masinii. Ultimul si cu siguranta nu si cel din urma, este Nissan Navara care are sub capota un motor de Renault Master, gama 2.3 dBI de 190 CP. Acesta este rafinat in utilizare, insa nu se ridica la nivelul motorizarii Isuzu.
CONCLUZII
Pe scurt, putem spune ca noul D-Max are motorul diesel care reuseste sa impace toti clientii, avand o putere maxima mai mare decat cea a unui Ford Ranger, o putere de tractiune superiora unui L200 si un consum in mod real mult mai putin decat o Navara cu transmisie manuala.
In final, putem spune despre aceasta generatie de Isuzu D-Max ca ramane in continuare cel mai serios pick-up de pe piata, respectiv cu cea mai buna motorizare diesel si o caroserie gandita sa fie utilizata zi de zi pe santiere, insa si in marile orase.
Si pe langa asta, noul D-Max are si cel mai mic consum de combustibil de pe piata, atat in mediul urban, cat si pe autostrazi.
CONFIGUREAZA MASINA DIN ACEST TEST AICI!
PRO
Imagine de marca
5 stele de siguranta EuroNCAP in caz de accident
Motor diesel de 1.9 litri puternic si extrem de fiabil
Cutie noua de viteze mult mai rafinata in utilizare
Antifonare superioara
Calitatea asamblarii peste cea de la Ford Ranger sau Nissan Navara
Garda la sol mare, caseta de reductie clasica si arcuri in foi pe spate
Capacitate de tractare de 3.5 tone
Optional cutie automata cu 6 trepte Aisin
Pret bun de achizitie si garantie mare in Romania
Cea mai mare valoare de revanzare din segment
CONTRA
Versiunile Premium si Executive scumpe la achizitie
Toate dotarile interesante sunt optionale
Lipsa versiune de baza 4×2
CITESTE TESTUL CU PRECEDENTA GENERATIE AICI!
ugh, 7 litri scot si eu cu un L200 cu motor de 2.4 lol…. si m-a costat mai putin decat varianta asta Style pe care nu s-au indurat sa puna niste lumini cu led, macar alea de zi
Dar de hilux nimic?sau era mai bun ca isuzu?