Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test de consum cu cel mai sportiv Renault Megane pe benzina! Megane GT 205 CP si cutie secventiala cu 7 trepte

Ei bine, acum in acest sfarsit de an 2016 si inceput de 2017 exista o nisa de clienti care nu mai vor sa faca un compromis prin alegerea unei masini diesel.

Acestea sunt de cele mai multe ori slabe ca performanta si in ultimul an exista deja prezumptia de vinovatie ca motoarele diesel de ultima generatie triseaza printr-o poluare reala prea mare.

Exact acesta este si motivul pentru care francezii au ales sa renunte incet la motoarele diesel in favoarea celor pe benzina, primul pas fiind realizat de Renault in urma cu 5 ani cand a lansat motorizare 1,4 si 1.2 TCe de 130 si 140 CP pe vechea generatie de modele Megane.

Vezi testul complet AICI!


Chiar daca motoarele de cilindree mica de 1.4 litri si 1.2 litri nu au reusit sa ofere recorduri la capitolul consum de combustibil, inca reprezinta o solutie pentru cei care vor ceva diferit de un motor diesel dCI.

Solutia celor de la Renault pentru cei care nu vor sa renunte la performante rutiere insa sa benefecieze si de un consum relativ mic de benzina, este noul model Megane GT.

DE CE MEGANE GT? 

Masina din aceste imagini este un Megane GT de ultima generatie, masina considerata in prezent de francezi, cel mai bun Megane pana cand apare explozivul RS si RS Trophy 2017.

Sub capota masinii de fata se ascunde un motor pe benzina realizat de catre Nissan, adica un motor de cilindree mica care a fost montat in trecut si pe gama Juke Nismo.

Pe atunci, motorul avea o putere maxima de aproximativ 200 de CP si un consum real nu foarte mic, insa odata trecut pe modelul Megane, motorul a primit cateva setari care fac viata in spatele volanului sa fie una placuta.

CARE ESTE CONSUMUL REAL DE BENZINA?

Acum nu te mai sperie consumul de benzina pentru ca un asemenea model consum in Bucuresti intr-un trafic aglomerat in medie 10 litri de benzina 95, cifra extrem de buna pentru un motor de peste 200 CP.


Responsabil pentru acest succes de proportii din partea celor de la Renault, este si cutia de viteze realizata de germanii de la Getrag care se numeste EDC. Aceast are 7 rapoarte de viteze si are setari economice in modul COMFORT care permit modelului un consum real extrem de mic.

Intr-un mediu extraurban, cu o viteza medie de 80-120 km/h, consumul real al lui Megane GT este de 5-6 litri, adica cam cat consuma un diesel de doi litri in urma cu 10 ani.


Pe scurt, o masina precum aceasta, nu mai este o sperietoare pentru ca este pe benzina, iar cei care nu cred acest lucru trebuie sa o testeze in viata reala.

Evident, daca mergi intr-un stil sportiv cu butonul RS activat, consumul creste chiar si cu 5 litri fata de cifrele anuntate mai sus, consum care din fericire de cele mai multe ori este aplicabil in doar 5% din cazurile utilizarii masinii in viata de zi cu zi.

Pe scurt, acum in anul 2016, putem spune fara menajamente ca avem de fata cea mai economica masina pe benzina de peste 200 CP, insa aceasta nu trebuie comparata cu una diesel pentru ca si motoarele diesel au evoluat si ofera un consum extrem de mic.

Ceea ce nu poate sa faca niciodata un diesel de clasa compacta este sa ofere performante de top precum acest Megane GT, iar rafinamentul motoarelor diesel inca lasa de dorit!

CONCLUZIILE AUTOLATEST -BENZINA BATE INCETUL CU INCETUL MOTORINA

Noua motorizarea Nissan care echipeaza acest Megane GT este un exemplu clar ca masinile sport pe benzina au ajuns la un nivel de eficienta de-a dreptul socant, motorul consumand in medie cam cat consuma un Logan 1.4 MPI de acum cativa ani.

Cei peste 200 CP sunt o bariera imposibil de depasit de orice motor diesel de clasa compacta, iar rafinamentul transmisiei EDC cu 7 trepte este una deja traditionala.


Fanii masinilor diesel vor discredita acest Megane GT la capitolul consum de benzina, insa fanii motoarelor pe benzina vor zice fara doar si poate ca avem de fata un adevarat performer. Mai mult decat atat, exista multi clienti din Romania care au renuntat la motoarele diesel, pentru ca ofera o rata de fiabilitate extrem de slaba si costurile reale de mentenanta sunt foarte mari.

Evolutia motoarelor pe benzina este socanta, acestea fiind acum supraalimentate si ofera pe langa o putere maxima mare si un consum real de benzina din ce in ce mai mic!

Motorul lui Megane GT este extrem de economic atat in mediul urban cat si in mediul extraurban unde ne-a demonstrat ca poate consuma aproximativ ca si un diesel daca se merge economic.

 


Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente