Toata lumea deja cunoaste faptul ca Mazda 2 Hybrid nu este nimic altceva decat un Yaris Hybrid cu sigla Mazda, insa fanii Mazda inca mai pot cumpara versiunea “originala”.
Adica, in 2024 inca mai poti cumpara o Mazda 2 fabricata in Japonia, care vine echipata cu motorizarea cu 4 cilindri de 1.5 litri.
CAROSERIE
Fata de un 2 Hybrid produs de catre Toyota, gama Mazda 2 e-SKYACTIV G 90 MHEV facelift 2024 ramane fidela mentalitatii Mazda, adica primesti o masina cu spatiu suficient pentru 2 persoane, care dispune de un motor rafinat, un tren de rulare dinamic si un comportament rutier mult superior concurentei.
Cand conduci gama Mazda 2 e-SKYACTIV G 90 MHEV constati foarte repede ca intreaga concurenta face masini realmente low-cost, pentru ca au antifonari mediocre, iar motorizarile cu 3 cilindri sunt galagioase si extrem de gurmande, chiar daca sunt montate pe caroserii citadine.
Mazda 2 e-SKYACTIV G 90 MHEV facelift ramane, fara discutii, cea mai rafinata masina de oras pe care inca o mai poti cumpara in prezent, calitatea asamblarii si comportamentul sau pe drumurile din afara orasului te fac repede sa uiti ca esti la volanul celei mai ieftine masini Mazda.
DE CE RECOMANDAM MAZDA 2 MADE IN JAPAN?
Pentru simplul fapt ca pentru suma de 14.330 euro, primesti o masina de oras completa, care are un motor MHEV de cilindree mare, care afiseaza un consum extrem de mic in orice conditii de trafic.
Noi am parcurs peste 600 km la bordul sau pe soselele din Romania si putem relata, fara menajamente, ca aceasta Mazda este construita conform vechilor norme din anii 2000 cand, clientul primea “multa masina” pentru “bani putini”.
Stim ca intreaga industrie te forteaza sa mergi spre motoarele cu 3 cilindri de 999 cmc turbo, insa cei care au condus vechile Mazda 2 1.25 cmc sau Ford Fiesta 1.25 sute de mii de km, cunosc faptul ca motoarele japoneze cu 4 cilindri pot functiona fara probleme si 400.000 de km.
Exact in aceasta situatie ne aflam in prezent, cand Mazda 2 e-SKYACTIV G 90 MHEV facelift 2024 ramane singura solutie pentru cei care nu vor problemele aduse automat de downsizing.
MOTORIZARE E SKYACTIV G
Vedeta japonezilor este, fara discutie, motorul de 1.5 litri si 90 CP, motor cu 4 cilindri si sistem MHEV, motor care are un raport de compresie 15:1, extrem de mare fata de cel al unui motor pe benzina conventional.
Aceasta modifcare a permis celor de la Mazda sa nu introduca sisteme precum Miller, care reduc puterea motorului de dragul emisiilor cat mai mici, iar cuplul sau este de 151 Nm, unul foarte apropitat de cel al unui motor turbo.
Consumul real al noii motorizari corelate cu sistemul MHEV este de-a dreptul socant pentru un fan diesel, cu un plin de 44 litri putand merge peste 750 km.
In mediul extraurban, cu viteze normale, motorul consuma chiar si 3.7 litri la 100 de km, adica performante demne de un diesel de cilindree mica din anii 2000.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Daca vrei o masina de oras construita de la zero sa se comporte ca si una de acum 10 ani, cand clientul primea tehnologie, calitate si respect, atunci noua Mazda 2 e-SKYACTIV G 90 MHEV facelift 2024 ramane o solutie demna de luat in seama.
Daca vrei singura masina de oras cu transmisie automata clasica cu convertizor de cuplu, atunci Mazda 2 e-SKYACTIV G 90 MHEV facelift 2024 ramane singura ta solutie, pentru ca toti concurentii au trecut la cutii CVT sau cu dublu ambreiaj, care fie sunt lente, fie au un comportament rutier necivilizat.
Mazda 2 fabricata in Japonia ramane ultima citadina care are motor cu 4 cilindri, cutie AT6 si o calitate de asamblare demna de segmentele superioare.
Daca te gandeai sa-ti cumperi un Renault Clio, Hyundai i20, Opel Corsa, VW Polo sau chiar si Dacia Sandero Stepway, noi te sfatuim sa mergi si pana la Arian Motors sa testezi vechea, insa actuala Mazda 2 e-SKYACTIV G 204.
CUMPARA MAZDA CU REDUCEREA AUTOLATEST
SUNA: Tel 0791.396.666
PRO
Cea mai FIABILA MASINA de oras din Romania!
Singurul motor cu 4 cilindri MHEV din segment
Exista si o versiune sport de 115 CP MT6
Calitate de fabricatie/asamblare Made in Japan
Garantie de 6 sau 150.000 de km
Consum real de benzina la nivelul unui Yaris Hybrid de 23.000 euro
Cea mai exacta cutie manuala din segment
Valoare mare de revanzare
Pret foarte bun de achizitie
CONTRA
Versiunea de 75 CP putin recomandata
Masina dinamica insa lipsesc discurile de frana de pe spate
Pret mare al versiunii de top HOMURA-AKA AT6
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie ASPIRAT
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1496 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 74,0 mm x 85,8 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 90/6000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 151/3500
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 44
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: MT
Dimensiuni
Lungime (mm): 4085
Latime (mm): 1695
Inaltime (mm): 1495
Ampatament (mm): 2570
Portbagaj: 255-887 l
Greutate la gol kg: 1012
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.8
Viteza maxima (km/h) –185
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 4.7
Anvelope: 185/60R16
Pret: Mazda 2 1.5 90 CP MT Center Line: 17.530 Euro, reducere Rabla: 14.330 Euro