Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu sportivul Renault Megane GT 1.6 dCI 165 CP EDC6 2017 4Control-Nemesis pentru Golf GTD

Aproape de fiecare data cand vorbim de Renault Sport, avem cuvinte de lauda pentru simplul fapt camasinile produse de catre acest departament unic in industria auto, reprezinta cam tot ceea ce este maibun din segmentul sau.


Modelul de fata nu este un Renault de volum pentru ca NU este un Megane GT Line, ci un Renault Megane GT construit cu ajutorul celor de la Renault Sport, adica trenul de rulare si motorizarea plustransmisia sunt setate sa ofere o sportivitate de top.

Fanii Megane vor spune fara doar si poate, ca aceasta masina nu este un GT veritabil pentru ca aceastainca nu a fost lansata si se numeste Megane RS, insa pana acolo francezii au dorit un modelintermediar.

MEGANE GT DCI VS VW GOLF GTD


Inca din primele momente la volanul lui Megane GT dCI, observam faptul ca masina aceasta are acelasicomportament rutier precum gama Megane GT TCE de 200 CP testata de catre Autolatest AICI.

Singurele diferente se regasesc la capitolul motorizari si transmisii, unde versiunea de fata este completdiferita, pentru ca trebuie sa concureze modelul VW Golf GTD recunoscut de toata lumea drept regelesegmentului, cand vine vorba de o compacta cu motor diesel.

MOTORIZARI DIESEL COMPLET DIFERITE!


Si aici, fanii VW vor spune ca modelul lor Golf GTD are sub capota un motor mai mare din punct devedere al capacitatii si care dezvolta si o putere maxima reala mai mare.

In realitate, lucrurile stau complet diferit, pentru ca VW are o motorizare 2.0 TDI de 185 CP invechita,care ofera o putere maxima mai mare insa pe o plaja de turatie mult mai mica decat motorul Renault.

De partea cealalta Megane GT dCI, are sub capota un motor 1.6 dCI din seria Energy care reprezintafara doar si poate cel mai bun motor din segmentul sau, din lume, pentru ca este extrem de bineechilibrat ( cursa si alezajul identice).

Renault-ul de fata dezvolta pe hartie o putere maxima mai mica de 163 Cp la 4.000 rpm, insa estecapabil sa arunce spre roti un moment motor de 380 Nm incepand cu o turatie de 1.750 rpm, cifreidentice cu cele ale motorului mai mare al celor de la VW.

Un alt detaliu crucial cand vorbim de performante, este faptul ca motorizarea 1.6 dCI Energy estecapabila a atinge fara probleme peste 5.000 rpm asemenea motorelro N47 BMW, in timp ce 2.0 TDI seplafoneaza mult mai repede pentru ca este de conceptie invechita.

RENAULT ARE CEL MAI BUN TREN DE RULARE!

Indiferent de ceea ce spun fanii masinilor germane despre Renault, cand vorbim de Renault Sport nuputem spune decat ca francezii sunt in frunte in orice situatie.

Noul Megane GT dCI, are cel mai bun tren de rulare pentru ca este echipat cu sistemul 4Control realizatde catre japonezii de la Aisin, sistem care permite masinii sa intre in viraje cu o viteza mult mai maredecat cea a lui Golf GTD, indiferent de suprafata de rulare.

Setarea RACE a trenului de rulare, permite masinii sa atinga un nivel al performantelor mult peste chiarsi cel al precedentului Megane RS 275 CP. Cele doua casete de directie active sunt in prezent best in class.

De asemenea, masina este echipata cu noua cutie semiautomata EDC cu 6 trepte realizata de catrecompania germana Getrag, care este capabila a face fata unui moment motor de peste 450 Nm si careofera schimbari fulminante.

Noi, pe parcursul a peste 1.500 de km, am constatat ca Renault a realizat un GT de senzatie, pentru cain modul Comfort suspensia este eleganta si transmisia schimba vitezele extrem de economic.

Pe aceasta distanta, media reala a fost de 4.7 litri, cifra suprinzatoare daca tinem cont ca masina luiRenault are o greutate la gol de peste 1.4 tone. Sistemul de franare Brembo a fost si el la inaltime, acesta reusind sa opreasca masina in siguranta chiarsi la o franare agresiva de la o viteza de peste 230 km/h.

CONCLUZIILE AUTOLATEST


Pe scurt, avem cel mai bun model din clasa compacta cu o motorizare diesel, Renault reusind si deaceasta data sa dea nastere unei sportive mai bune decat un VW Golf GTD 2017.

Sub capota troneaza fara drept de apel motorizarea 1.6 dCI de 163 CP din seria Energy, care este maisportiva si mai economica decat clasicul 2.0 TDI VW.

Cat despre pretul de achizitie, vorbim aici de o diferenta de 10.000 euro in favoarea modelului francez,suma nu foarte mica daca ne gandim ca pentru 35.000 euro poti sa-ti cumperi un BMW 120d xDrive fara probleme!


PRO

Imagine de marca

Motor diesel 1.6 dCI Energy puternic si extrem de economic

Cutie EDC6 Getrag rapida in functionare in modul RACE

Cel mai bun tren de rulare din clasa ( 4Control Aisin Japonia!)

Pret mic de achizitie in comparatie cu VW Golf GTD

Valoare mare de revanzare ( Renault Sport)

CONTRA

Rezervorul de motorina incredibil de mic ( 47 litri)

Lipsa trasmisie EDC7

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente