Pentru a corespunde acestor caracteristici Opel a creat precedenta generatie drept o citadina convinsa, care sa ofere suficient spatiu pentru calatoriile scurte in orase si sa aiba o valoare a consumului de combustibil cat mai mica.
Noua generatie insa a schimbat aceste targeturi complet, inginerii germani dorind sa ofere clientilor si un confort mai ridicat. Noul Corsa este o masina sobra si foarte rafinata cand vine vorba de comportamentul rutier.
Urcati la volan o sa recunoasteti imediat caracteristica trenului de rulare specific modelelor mai mari Astra si Vectra.
CAROSERIE
Noul Corsa vine cu o oferta de spatiu in limitele clasei si nu exceleaza decat pentru pasagerii din fata. Aici, totul este aproximativ la fel de bine precum in compacta Astra. In spate doua persoane convietuiesc bine, insa pentru distantele foarte mari exista o insuficienta la capitolul spatiu pentru genunchi.
Chiar si asa, interiorul masinii se ridica la renumele marcii. Plansa de bord este ergonomica si este construita din materiale bune.
Masina din test a fost o Corsa la nivelul de echipare Cosmo, deci top of the line. Aceasta varianta include dotari precum insertii de culoarea gri piano, volan multifunctional si radio CD30.
In plus GM a echipat masina noastra si cu faruri adaptive, sistem automat de aer conditionat sau un sunroof foarte benefic in zilele toride.
La capitolul vizibilitate Corsa nu sta prea bine datorita montantilor masivi. Oglinzile retrovizoare sunt si ele parca prea mici insa ofera o vizibilitate corecta.
MOTOR
Daca pana acum totul parea ok, atunci, parca Opel a zis ca este momentul ca trebuie sa introduca si o variabila defavorizanta. Punctul slab este bineinteles motorul de sub capota. Acesta are o cilindree de 1.4 litri si ofera o putere maxima de 90 CP. Chiar daca la prima vedere par destul de multi, realitatea a contrazis aceste cifre.
Motorul acesta de 1.4 litri este o varianta foarte buna pentru un Opel de genului Agilei, insa pentru Corsa cu siguranta nu este o solutie. Vinovata de aceasta problema este bineinteles greutatea foarte mare a masinii.
Transmisia manuala cu cinci rapoarte este foarte precisa si are rapoartele sincronizate bine, insa, daca motorul este insuficient de puternic, aceste avantaje nu reies in viata de zi cu zi. Cu un rezervor plin, patru persoane si portbagajul incarcat maxim, greutatea Corsei a ajuns in jurul valorii de 1.4 tone.
Pentru a complica si mai mult viata soferului computerul de bord a afisat un consum mediu de benzina de 11-13 litri pentru o viteza constanta de 130 km/h pe autostrada.
Recunoastem ca masina era incarcata aproape la maxim si instalatia de aer conditionat a functionat tot timpul, insa acesta valoare a consumului a fost totusi prea mare. Din aceasta experienta recomandam o motorizare diesel CDTI de 1.3 litri sau 1.7 litri si 125 CP.
Acest motor din urma este de origine Isuzu, si se pare ca este singurul care este capabil sa ofere un compromis bun intre un comportament rutier mai rapid si un consum moderat de combustibil.
CONCLUZIE
Concluzia este ca aceasta motorizare face din Corsa doar o masina citadina. Pretul de achizitie al variantei cu cinci portiere si nivel de echipare Cosmo este de 13.550 euro cu toate taxele.
Optionalele precum aerul conditionat automat, farurile directionale sau sunroof-ul electric fac ca aceasta masina sa coste peste 14.000 euro.