Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test cu noul Jeep Wrangler RUBICON diesel automat!

Povestea lui Wrangler sau a lui Willis incepe in urma cu mai bine de jumatate de secol, cand americanii s-au vazut in ipostaza de a cere marilor constructori de automobile un vehicul robust, usor de intretinut si capabil sa fie produs in sute de mii de bucati pentru a castiga cel mai mare razboi din istoria moderna a omenirii.

Acesta s-a numit GP (General Purpose) si avea sa cucereasca atat Asia cat si Europa Occidentala. In zilele noastre vechiul GP, sau mai bine zis Jeep, a evoluat intr-un asa mod incat sa nu-si dezamageasca predecesorii, dar si sa atraga o noua categorie de clienti.

Daca tot a venit vorba de conflagratii mondiale si vehicule durabile trebuie spus ca aceasta noua generatie de Wrangler este cu adevarat un mic tanc de lupta.

Spunem aceasta deoarece sasiul (unul dintre cele mai mari pe care le-am vazut) este de-a dreptul masiv, iar dimensinile compacte fac ca masina sa se poata strecura chiar si pe cele mai accentuate suprafete off-road.

Jeep Wrangler, Renasterea!

Daca mergem prin satele ascunse din Ardeal si nu numai si vorbim cu satenii despre marile probleme ale secolului trecut, acestia vor spune cu regret ca au asteptat mai bine de 40 de ani americanii si Jeep-urile lor. Da este corect! Numele celei mai puternice natii din lume a fost asimilat cu cel al Jeep-ului si al conceptului de libertate.

Jeep-ul avea sa fie singurul vehicul capabil sa elibereze un popor asuprit de Moscova. Realitatea a fost insa alta si in loc de veneratele Jeep-uri, au venit blamatele GAZ-uri 64 cunoscute si produse la noi sub numele de IMS 57 sau M461.

Noul Wrangler Rubicon 2009

Noua masina produsa de concernul Chrysler-Jeep-Dodge se prezinta intr-o forma total noua cu multe dotari care fac viata celui de la volan o adevarata placere. Versiunea Rubicon cu ale sale trei diferentiale blocabile si puntile heavy-duty Dana, reprezinta tot ceea ce este mai bun in acest moment la capitolul off-road.

Daca suprafata de rulare o cere, Jeep a implementat chiar si o bara stabilizatoare fata decuplabila, concept care prezinta micuta masina drept imbatabila pe orice teren.

Motor

Gradul de comfort in mediu off-road si de ce nu financiar este intregit de propulsorul diesel de 2.8 litri si 177 CP. Acesta este de factura italiana VM Motori si trage, consuma si suna asemenea vechiului motor al venerabilului Willis.

Momentul motor de 460 Nm misca masinuta de doua tone fara prea multe probleme, iar cutia de viteze automata cu 5 rapoarte isi face datoria fara prea multe eforturi.

Wrangler vs Concurenta

In acest moment, noul Wrangler Rubicon il are drept model concurent doar pe britanicul Land Rover Defender, insa dupa primii kilometri parcursi, am realizat ca britanicul continua sa fie oprit de cateva detalii tehnice rudimentare.

Pur si simplul acest Wrangler cu transmisie automata si sistem de stabilitate ESP nu se poate compara cu un Defender. Garda la sol mare, ampatamentul foarte mic si proplusorul diesel de factura noua sunt ingredientele care fac din aceasta masina un off-road mult mai veritabil decat un Defender.

Nivel de echipare

Masina testata a fost echipata cu pachetul off-road Rubicon, iar dupa parcurgerea a mai multe sute de km pe ale noastre meleaguri (atat sosea, oras cat si zapada de jumatate de metru), am tras concluzia ca in ciuda costurilor mai ridicate, avantajele nu pot fi trecute cu vederea.

Pur si simplu daca va achizitionati un Wrangler, optati neaparat pentru un Rubicon si cand situatia o va cere, o sa fiti extrem de satisfacuti.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente