Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test cu noul Hyundai Sonata 2013 aka i40 1.7 CRDI 136 CP

Spunem aceasta deoarece grupul Hyundai-KIA a reusit sa construiasca in anii trecuti uzine atat in Europa cat si in SUA unde produce masini dedicate acestor piete.

Daca in anii 90 cand spuneam Sonata nu ne vedea in gand decat o motorizare pe benzina de doi litri si un singur nivel de echipare, acum in anul 2012 cand spunem Sonata spunem de fapt i40.

Da este corect noul Hyundai i40 nu este decat un urmas de seama al celor 5 generatii precedente ale berlinei de clasa medie Sonta, masina care a reusit sa ridice brandul Hyundai pe toate pietele inca din anul aparitiei sale 1985.

Ce reprezinta de fapt un i40?

La aceasta intrebare incercam sa gasim un raspuns in randurile urmatoare, insa acest raspuns nu este unul usor de nimerit pentru ca masina de fata este o realmente revolutie in segmentul din care face parte pentru ca nu numai trebuie sa multumeasca doar clientii traditionali ci si clientii altor marci de renume precum VW, Renault, Opel sau Ford.

Sa faci o masina in 2012 care sa concureze un VW Passat sau un Opel Insignia nu este usor pentru ca aceste modele concurente se vand de multe ori si datorita brand-ului de pe capota. Aici poate o sa primim critici insa nimeni nu poate contesta fiabilitatea unui Passat 2012 in comparatie cu cel al unui Passat realizat in 1994, modelul din urma fiind clasat pe prima pozitie cand vine vorba de anduranta.

Asadar noul Hyundai i40 este un succesor al modelelor Sonata si totodata o masina complet noua care trebuie sa faca fata concurentei din Europa chiar pe Batranul Continent.

CAROSERIE

La prima vedere sansa de succes a celor de la Hyundai este mica insa dupa ce am parcurs peste 500 de km la bordul noului i40 putem spune fara nici o problema ca masina aceasta are mari sanse nu doar sa concureze cu Passat & Co, ci chiar sa castige o parte din clientii sai pe piata din Germania. De vina pentru aceasta este pe langa design-ul masinii care iese din comun inca de la prima vedere, si o calitate de fabricatie mult mai buna decat cea a masinilor din Europa.

Spunem acest lucru pentru ca de aceasta data Hyundai nu a mai dorit sa construiasca o masina compromis care sa impace toti clientii si sa coste putin. Nu de aceasta data i40 nu costa putin, este foarte bine construit din punct de vedere al calitatii de fabricatie si ofera o gama de motorizarei care poate concura cu oricine. Cireasa de pe tortul lui Hyundai este evident garantia de 7 ani sau 150.000 km pentru motor si cutia de viteze, si garantia de 5 Bara la Bara pentru toata masina.

Caracteristica garantie nu poate sa fie concurata real de nici un constructor european pentru ca masinile celor de la VW sau Opel nu detin decat 2 ani garantie.

CALITATE DE FABRICATIE

De fiecare data cand vorbim de o masina a grupului KIA-Hyundai nu putem sa nu obervam faptul ca acestea sunt in top 5 la capitolul fiabilitate fie ca vorbim de piata din SUA sau cea din Europa. Pur si simplu, masinile celor din Coreea de Sud nu doar ca au egalat produsele Made in Germany insa chiar au ajuns la un nivel in care putem spune ca un Hyundai este aproape la fel de bine realizat precum o masina Toyota sau Honda.

Poate parea mult la prima vedere insa nu trebuie sa ne facem iluzii ca cei mai importanti constructori de masini din Europa continua sa produca masini extrem de fiabile precum cele din anii 80 sau 90.


Acum marea problema a celor de la VW nu mai este Toyota ci Hyundai pentru ca ofera produse de top la preturi mult mai mici si care au o caracteristica de rezistenta mult superioara. Masina de fata este un model reprezentativ pentru cei de la Hyundai pentru ca este cea mai scumpa masina a lor in Europa, drept urmare este si cea mai buna calitativ.

La interior plansa de bord este realizata aproape in totalitate din spuma poliuretanica de cea mai buna calitate. Aceeasi textura se regaseste si pe fetele de usi atat in fata cat si in spate.

MOTORIZARE DIESEL CRDI


Sub capota motorul diesel de 1.7 litri si 136 CP este la aceelasi nivel cu cel al lui VW de doi litri TDI, insa care ofera un consum real de motorina mult mai mic. Acest propuslor este rafinat si realmente puternic dar trebuie sa se lupte constant cu o greutate foarte mare a masinii la gol. Daca mai incarcam noul i40 cu 4 pasageri si bagajele aferente motorul CRDI de vede transformat intr-un moment dintr-un performer intr-un motor prea mic pentru intreaga masina.

Spunem aceasta pentru ca un i40 cantareste la gol peste 1.7 tone, aproape la fel de mult cat un Mercedes Clasa E sau un BMW Seria 5, limuzine dintr-o clasa superioara care sunt echipate cu motoare diesel de trei litri cu puteri de peste 240 CP.

CONCLUZIILE AUTOLATEST

In primul rand trebuie sa spunem ca masina aceasta este un produs aproape complet care ofera caracteristici bune la toate capitolele. La design noul i40 este mult avansat concurentei din Germania sau Italia pentru ca ofera o linie a caroseriei care trebuie sa atraga in primul rand clientii din America.

Linia caroseriei socheaza la prima vedere insa dupa ceva vreme te obisnuiesti cu ea si chiar incepe sa-ti placa intr-un asa fel incat te uiti la un model concurent din Europa si observi tranditionalisul continental. Per ansablu masina de fata este o berlina care merita sa fie achizitionata daca urmarim o berlina clasica din punct de vedere tehnic insa care sa nu iasa in evidenta la capitolul performante. Spatiul interior este mare iar calitatea de fabricatie este foarte buna.

In plus fata de aceasta pretul de achizitie este unul corect pentru o masina din acest sgment care dispune de un nivel de echipare asemanator cu cel al lui i40. Nota noastra a celor de la Autolatest pentru masina de fata este de 8.4, nota care nu este mica insa nici foarte mare pentru ca nu este echipata cu o motorizare diesel mai puternica.

 

PRO

Comportament bun pe sosea

Sisteme electronice up to date

Calitate de fabricatie

Interior spatios

Design reusit atat la exterior cat si la interior 5 ani garantie bara la bara

 

CONTRA

Motor slab pentru greuattea masinii

Consum relativ mare datorita greutatii la gol

Incarcare dificila a portbagajului

Abseta unui motor diesel mai puternic

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente