Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul Citroen C5 Aircross cu motorizarea 1.6 THP de 181 CP si cutie automata Aisin AT8 2019

Despre acest model SUV, cum este numit de francezi, am mai vorbit in urma cu cateva luni, cand testam in premiera gama diesel 2.0 BlueHDI, model extrem de apreciat de catre cei care prefera un SUV model de clasa medie, cu un motor economic pentru parcurgerea unor distante mari.

CE REPREZINTA C5 AIRCROSS IN SEGMENTUL SUV?


Inca din start, cei de la PSA au anuntat faptul ca noua gama SUV urmeaza sa fie construita doar cu transmisie clasica pe puntea fata, pentru ca PSA a renuntat la colaborarea cu japonezii de la Mitsubishi, care ofereau transmsia 4×4 pe masinile Peugeot si Citroen.

Acum vedem noul C5 Aircross care este un SUV de clasa medie cu o caroserie extrem de interesanta si care reprezinta o concurenta importanta pentru modele precum Renault Kadjar, VW Tiguan sau Jeep Compass.


Pur si simplu francezii au ales sa dea nastere unei masini care este gandita sa mearga 90% pe sosea si doar cand este nevoie sa fie necesar un diferential fata blocabil cu mai multe functii.

Pe drumurile din Bucuresti, un SUV cu transmisie pe fata este suficient pentru ca soselele sunt destul de curate iarna, iar pentru cei care vor cu adevarat sa iasa in off-road, atunci recomandam o masina mult mai specializata decat este un banal SUV cu functia 4×4 Lock!

DESIGN-100 DE ANI DE CITROEN IN LUME


Inca din primele momente observam faptul ca designerii Citroen au dat nastere unui SUV urban cu un design atipic, un design 100% frantuzesc, care sa diferentieze clar masina lui Andree Citroen de un banal VW Tigaun sau tot un banal Kodiak de la Skoda.

Linia caroseriei ofera un dinamism greu de anticipat de fanii masinilor germane, iar noile blocuri optice pe doua randuri, amintesc de gama C4 Cactus, care a lansat, de fapt, linia optica a masinilor Citroen moderne.


Si la interior vedem o plansa de bord care seamana cu un cufar asemenea lui C4 Cactus, linie de design care grupeaza ideal comenzile imporante pe o consola centrala mica si extrem de bine gandita ergonomic.

Si la versiunea pe benzina vedem noul display din spatele volanului, care este mai mare decat cel gasit la gama Peugeot si care ofera tot ceea ce ai nevoie printr-o rotire simpla a unui buton montat pe volan.

Despre ergonomie putem spune, fara menajamente, ca pozitia la volan si accesibilitatea comezilor din interior sunt mai bine realizate decat cele gasite la fratiorul sau Peugeot 3008.

TEHNICA PSA DE TOP CU O CUTIE AUTOMATA CLASICA JAPONEZA!

Una dintre cele mai placute surprize la bordul noului C5 Aircross, din acest test, este echiparea sa cu o motorizare pe benzina, de ultima generatie 1.6 PureTech de 181 CP.

Despre acest motor am mai vorbit cu ani in urma, cand testam gama precedenta Peugeot 508 1.6 THP AICI si care avea sa afiseze vanzari foarte bune in Europa.

Acum vorbim de un SUV de clasa medie, iar puterea maxima a motorizarii PSA atinge acum 181 CP si 250 Nm, incepand cu o turatie de 1.650 rpm, performante normale daca ne uitam la ceea ce ofera concurenta sa directa.

Singurul loc unde acest Citroen vine sa da lectii unui VW 1.5 TSI, Ford 1.5 Ecoboost sau 1.6 TGDI este transmisia automata, care la francezi este una clasica cu convertizor de cuplu.

De fapt, Citroen/Peugeot si Mazda sunt singurele marci care inca ofera transmisii automate clasice in Europa, restul trecand la cele secventiale cu dublu ambreiaj, care sunt mai putin fiabile in timp.

Si pentru ca aceasta masina sa fie mult mai buna decat un VW Tiguan sau un Jeep, noua cutie automata este una japoneza Aisin, cu 8 trepte, care se regaseste si pe multe modele premium BMW sau Mini.

CUM SE CONDUCE UN C5 AIRCROSS PE BENZINA?


Noi vom aprecia tot timpul un motor pe benzina, pentru ca este mult mai elastic in utilizare, insa si mult mai rafinat in anumite conditii de trafic, iar acest C5 Aircross primeste note maxime.

Pur si simplu mirajul economiei unui diesel de doi litri BlueHDI de 181 CP este anulat acum de acest 1.6 PureTech, pentru ca noua cutie automata este setata perfect pentru reducerea consumului chiar si cand vorbim de un SUV.


De fapt, daca ne uitam la cele doua motorizari pe aceasta masina, vedem ca versiunea pe benzina este cu 100 de kg mai usoara si atinge 100 de km/h mult mai rapid decat fratele diesel BlueHDI.

Cat despre consum, deja vorbim de diferente foarte mici intre benzina si diesel, iar pentru cei care prefera o masina rafinata, alegerea unui motor pe benzina devine una normala.

PRO

Imagine de marca

Motor 1.6 PureTech puternic si rafinat

Distributie pe lant care nu necesita inlocuire

Cea mai buna cutie automata din segmentul SUV mediu

Calitate de fabricatie

Nivel tehnologic high-end

Tren de rulare extrem de confortabil

Diferential fata blocabil in functie de aderenta

 

CONTRA

Pret relativ mare de achizitie

Valoare mica de revanzare pe piata SH

Lipsa transmisie 4×4 pentru cei care ies in mediul off road

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente