Fanii marcii stiu ca este vorba de noul Stinger, o berlina sport cu patru portiere, care are menirea de a arata celor de la BMW, Mercedes si Audi, faptul ca o marca non-premium poate da nastere unei masini extrem de atragatoare si extrem de performanta.
DESIGN
De fiecare data cand vedem un Stinger, nu putem decat admira linia caroseriei, care aduce mult cu ceea ce numesc germanii A7, insa care ofera o latime a caroseriei mai degraba la nivelul unui CLS de ultima generatie.
De fapt, KIA a dat nastere unui GT de mare valoare, care trebuie sa reprezinte marca atat in lupta cu masinile premium germane, cat si cu cele de volum precum VW Arteon sau Opel Insignia.
Tinand cont de acestea, multi fani germani vor spune ca este totusi o KIA si acest model nu prea are sanse a concura un Audi sau Mercedes, iar cei care sunt fani Passat sau Insignia, vor spune ca masina celor din Coreea este mult prea scumpa la achizitie.
Realitatea este crunta pentru marcile germane, pentru ca un Stinger costa in mod real cu pana la 30.000 euro mai putin decat un Mercedes sau Audi la acelasi nivel de echipare, pretul sau fiind la nivelul unui VW Arteon 2.0 TDI sau Insignia GSI AWD CDTI.
Cat despre caroserie, cei de la KIA nu au gresit cu nimic proportiile sale, noul Stinger fiind extem de lat, extrem de jos si cu un habitaclu construit pentru parcurgerea in deplin confort a distantelor mari.
CUM SE CONDUCE NOUL STINGER?
La aceasta intrebare putem spune ca noua masina a celor de la KIA a imprumutat foarte mult din feeling-ul pe sosea intalnit la BMW Seria 4 GranCoupe, adica este stabila si are o suspensie setata excelent si pentru drumurile nu foarte bune.
Marea problema a celor de la BMW este ca acest Stinger are o caroserie usor mai mare, adica aceasta poate concura la capitolul dimensiuni cu un Seria 5, iar motorizarea aleasa de catre KIA pentru versiunea de baza, este mult mai puternica decat 2.0 d de 190 CP gasit pe masina din Munchen.
Si aici, fanii germani vor spune ca pe masinile BMW intalnim si motorizari diesel de trei litri si puteri de peste 300 CP, insa pretul lor de achizitie devine astronomic, comparat cu cel al lui KIA.
Comparat cu oferta low-cost VW Arteon si Opel Insignia, observam faptul ca noul Stinger are standard o cutie automata cu 8 trepte, care este mult mai rafinata decat una DSG cu dublu ambreiaj, gasita pe Arteon. Fanii VW stiu ca doar masinile de top VAG primesc cutia ZF8, iar un Arteon nu are aceasta cutie pentru a nu concura modelul Audi A7.
Deci, KIA face cate un pas in fata la toate capitolele, pentru ca doar asa un Stinger are sanse a concura atat modelele premium germane, cat si pe cele de volum.
Pe scurt, un Stinger merge mult mai sportiv decat un VW Arteon, are un consum mai mic decat cel al unui Mercedes CLA CDI si o valoare de revanzare mult mai mare, tinand cont de garantie si de pretul de achizitie.
MOTOR SI CUTIE
Sub capota masinii de fata se ascunde un propulsor diesel de 2.2 litri, care ofera 200 CP si un cuplu de 440 Nm incepand cu 1.750 rpm, putere care nu sare cu nimic in evidenta, insa care ofera un comportament foarte bun masinii.
Se datoreaza si cutiei AT8 realizata chiar de catre KIA, care schimba rapoartele eficient si fara prea mari probleme, cutie care are patru moduri de functionare extrem de bine gandite.
De exemplu, noi am reusit sa avem cele mai bune performante in setarea Sport+, care anuleaza si sistemul ESP. Un mod extrem de bine setat este cel cu numele SMART, mod care utilizeaza mult mai eficient cuplul motor, chiar si de la turatii joase.
Setarea ECO reduce complet nivelul performantelor prin limitarea pedalei de acceleratie si nu poate sa fie recomandat pentru cine doreste sa-si cumpere un Stinger!
Consumul real al lui Singer nu este unul record, pentru ca masina cantareste la gol peste 1.7 tone, iar transmisia este de tipul integrala permanent.
Intr-un Bucuresti aglomerat, modul Stop&Start permite masinii sa consume in medie doar 9 litri de motorina, iar cand iesim in afara sa, consumul scade pana undeva in zona de 6 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.
Cu un plin de 60 litri de motorina, masina poate parcurge fara probleme peste 800 de km.
DESPRE PRET SI MODELEL SALE CONCURENTE
Pretul de achizitie al unui Stinger 2.2 CRDI AT8 si transmisie automata este de 37.000 euro cu toate taxele incluse, clientii primind o masina echipata complet, cu un nivel al dotarilor mult peste oferta masinilor din Germania.
Daca optam pentru versiunea GT Line, pretul atinge 41.000 euro, insa aici clientii primesc cam tot ceea ce doreste un client de masina premium diesel, de peste 200 CP.
La acelasi nivel de pret nu putem cumpara decat un VW Arteon 2.0 TDI DSG, care nu dezvolta decat o putere maxima de 190 CP si care are un pret de achizitie de peste 57.000 euro! Adica cu 12.000 euro mai mult decat pretul unui Stinger de top!
Daca alegem un Mercedes CLA 220 4Matic, pornim de la un pret de peste 40.000 euro in versiunea de baza si ajungem la peste 60.000 euro si aici nu avem in pret o cutie automata clasica 9G Tronic, ci doar una secventiala 7G DCT.
Ultimul concurent direct pentru acest Stinger este Opel Insignia GSI, care, in versiunea sa de top are un pret de 47.000 euro, adica cu peste 6.000 euro mai mult decat un Stinger diesel AWD.
Toate aceste masini concurente au, in schimb, o mare problema pe langa pretul de achizite mult mai mare si garantia extrem de mica! Germanii ofera doar garantii mici de 2 ani, fara limita de km, in timp ce KIA are standard 7 ani garantie! Aceasta este de tipul bumper-to-bumper, adica toata masina intra in garantie, fie ca vorbim de motor sau de trenul de rulare.
Cei care nu stiu ce inseamna garantia KIA, trebuie spus ca aceasta este transmisibila urmatorului client daca masina este inca in garantie, iar asistenta este oferita pe intreg teritoriul Europei.
PRO
Masina cu un design mult mai reusit decat cel al unui Mercedes CLA sau VW Arteon
Cea mai mare garantie reala din Europa
Singura masina sport cu 7 ani garantie pentru cutia automata
Valoare mare de revanzare
Calitate de fabricatie peste cea a lui Mercedes CLA sau VW Arteon
Transmisia AT8 standard
Sistem audio premium Harman Kardon
Dotari standard peste cele ale concurentei
Motor diesel cu distributie pe lant
Tren de rulare la nivelul unui BMW Seria 4 GranCoupe
CONTRA
Vizibilitate spate
Nu exista versiuni de baza cum gasim la modele concurente