Kia este unul dintre cei mai dinamici constructori de automobile din lume, fapt care este sesizabil clar si pe piata din Europa ( vezi si Romania) unde modelel sale au inceput sa conteze in fata pretentiosului client de pe Batranul Continent.
De vina pentru acest succes de calibru este construirea primei fabrici Kia in Slovacia, loc unde pe aceeasi linie de productie ies atat modele Ceed cat si Sportage.
Pentru a face o figura si mai buna pe acest segment Kia a lansat recent cea de-a treia generatie de SUV-uri de clasa medie Sorento. Modelul precedent a demonstrat ca este o masina extrem de capabila in off-road dar si user frendly in mediul urban.
De vina pentru acest comportament de top a fost echiparea sa cu un diesel de 2.5 litri si 170 CP pe alocuri clasic insa destul de economic in utilizarea cotidiana.
Sorento III in 2010
Noul Sorento a fost lansat pentru piata din Europa de Vest in urma cu ceva vreme insa clientii din Romania mai trebuie sa astepte cel putin pana in primavara anului viitor ( 2010). Pentru a scoate in evidenta tot ce este mai bun am decis sa prezentam un prim test drive cu aceasta masina indragita de europeni.
Motor
Sub capota lui Sorento III se ascunde un diesel cu patru cilindri in linie care are o cilindree de 2.2 litri. Acest lucru inseamna ca taxa de prima inmatriculare este destul de mare insa adevaratele valente ale masinii se descopera odata urcati la volan.
Acest patru in linie dezvolta o putere maxima de 197 Cp si un moment motor de 436 Nm incepand cu o turatie de 1.800 rpm. Acesta corespunde normelor de poluare Euro 5 si afiseaza un consum mediu de motorina de aproximativ 7.4 litri.
Zgomotul noului agregat este cu mult diminuat in comparatie cu predecesorul sau insa mai mult trebuie sa tinem cont ca acest diesel nu este unul clasic ci unul de turatii. Astfel, daca vechiul 2.5 reusea sa se linsteasca la o turatie de 2.200 rpm si oferea si putere si un consum mic, noul CRDi trebuie turat pana la un nivel de peste 2.500 rpm pentru a face fata cu greutatea mai mare a masini.
Transmisie
La acest capitol Kia a facut marele comprimis deoarece noul Sorento are o integrala de oras, adica una care transfera peste 80 % din puterea motoare spre puntea spate, iar cand este nevoie se blocheaza difrentialul central in pozitia 4WD Lock.
Dezamagitor este doar faptul ca Sorento III nu mai dispune de o caseta de reductie Low asemenea predecesoului sau, detaliu care cu siguranta va face pierduti multi clienti de casa.
Cutia de viteze este manuala cu 6 rapoarte insa se poate opta si pentru una automata cu 6 rapoarte, aceeas care echipeaza Hyundai-ul ix55 3.0 CRDI.
Pret
Noul Sorento este disponibil in Europa de Vest (Germania) in schimbul unui pret de achizitie de 28.505 euro cu TVA. Daca vrem si transmisie integrala atunci trebuie sa scoatem din buzunar peste 33.000 euro, taram care incepe cu cifra 3 si este dominat clar de nume mari precum Freelander, X3 sau Q5.