Aceasta se numeste Laguna Coupe si reprezinta o realizare a celor de la Renault care au dorit sa iasa din tipare si sa produca o masina de imagine pentru cei care doresc individualitate.
Modelul de fata face parte din seria Laguna de unde si imprumuta platforma tehnica si plansa de bord. Fata de aceasta noul Coupe este o prezenta electrica pe soselele din Romania deoarece are un design care atrage inca de la prima vedere.
Pe urmele lui Fuego 1.6 Turbo din anii 80
Renault nu este recunoscut drept un constructor de automobile coupe insa in trecut marca franceza a realizat cateva modele demne de reamintit. Unul dintre acestea este coupe-ul bazat pe modelul de clasa medie Renault 18 care avea numele de Renault Fuego.
Cea mai importanta motorizare a lui Fuego era propulsorul pe benzina supraalimentat de 1.6 litri care dezvolta o putere maxima de 110 CP. Acesta avea sa fie unul dintre primele motoare europene care avea sa prevada noua regula a downsizing-ului mondial.
Optica rafinata pentru o masina icon!
In urma cu mai bine de 20 ani subsemnatul conducea in premiera unul dintre cele mai suprinzatore masini ale momentului. Numele sau era Fuego si era un model coupe derivat din masina de mare serie Renault 18. Comportamentul pe sosea al lui Fuego echipat cu motorul supraalimentat de 1.6 litri si 110 CP a demonstrat ca francezii stiu sa faca masini dinamice chiar si acum mai bine de 20 ani.
Cutia de viteze manuala a lui Fuego si pozitia la volan au creat o senzatie de masina sport care din fericire a fost transmisa peste decenii si la aceasta Laguna Coupe.
Interior demn de orice coupe premium
Cand te urci la volanul unei Laguna Coupe trebuie sa observi portierere fara rama si geamurile electrice care inchid chederele montate pe montanti. Acest stil se regaseste in general la masinile care au un pret de achizitie de peste 50.000 euro precum BMW Seria 3. Mercedes C Coupe sau Audi A5.
Nu nu suntem nebuni sa comparam un Renault cu un BMW sau Mercedes insa masina de fata pur si simplu nu poate sa treaca cu vederea cand la interior suntem intampinati de o plansa de bord realizata exceptional din cele mai bune materiale de pe piata (si aici amintim spuma poliuretanica de pe intreaga plansa de bord si portiere).
Pozitia la volan este foarte buna daca nu tinem cont ca in spate mai trebuie sa urce si doua persoane pe distante scurte. Daca incarcam masina cu 4 pasageri putem spune ca habitabilitatea interiorului are de suferit, asadar putem considera acest model o masina 2+2.
Active Drive si 4Control 2012
Ceea ce diferentiaza noua Laguna Coupe de alte modele concurente este un sistem activ numit Active Drive care aduce masina la capitolul manevarabilitate la un nivel demn de cel al masinilor din categoria sport pur-sange.
Sistemul este de fapt o punte spate cinematica (am mai intalnit aceasta solutie la modele precum BMW 850 CSI si Honda Prelude) care permite modifcarea unghiului rotilor din spate pentru ca masina sa benefecieze de un comportament rutier foarte bun.
Astfel, sistemul Active Drive utilizeaza puntea spate directoare numita de specialistii de la Renault Sport 4Control care functioneaza pana la 60km/h unde rotile din spate vireaza opus celor din fata pana la un unghi de 3,5°.
Asta aduce doua avantaje, o raza de virare mai mica pentru o manevrare mai usoara si reducerea unghiului de actionare a volanului multumita unui sistem de directie special calibrat si mai direct.
Cu cele patru roti directoare ale Sasiului Active Drive Laguna Coupe vireaza intr-un unghi de cu pana la 10% mai mic decat la sistemul cu doua roti directoare : 10,80 metri (similar cu cel al lui Clio) in loc de 12,05m.
Comportament sportiv cu noul sistem 4Control
Sistemul Active Drive controleaza forta centrifuga care tinde sa impinga vehiculul spre exterior. In acest fel creste siguranta manevrelor de evitare la viteze superioare.
Axa spate este intra pe o traiectorie ideala cu ajutorul rotilor din spate care vireaza in cele mai multe situatii intr-un unghi de mai putin de 2° pentru stabilitate.
Intr-o situatie de urgenta unghiul poate creste pana la 3,5°. Implicarea sistemului ESP configurat pentru un stil de conducere sportiv este intarziata ca manevra sa fie facuta in siguranta si mai rapid.
Motorizare
Sub capota destul de ciudata a noului Coupe Laguna se ascunde o motorizare pe benzina de doi litri care este supraalimentata si care dezvolta o putere maxima de 170 CP. Acestia pot parea putini pentru greutate la gol de 1.5 tone a masinii insa aduc un rafinament demn de o motorizare aspirata de trei litri V6.
Motorul dezvolta un moment motor de 270 Nm disponibili inca de la o turatie de 3.250 rpm. Transmisia masinii din acest test este una automata cu 6 rapoarte care aduce un grad ridicat de rafinament raportat la motorizare de doi litri turbo. In ciuda faptului ca motorul este supraalimentat momentul motor este relativ mare insa este dezvoltat la o turatie demna de o motorizare aspirata.
Acest detaliu ofera o plaja mai larga de putere masinii, respectiv un comportament elegant in mediul urban la turatii mai mici de 2.000 rpm, insa si capabilitatea de a atinge 6.000 rpm cand se efectueaza o depasire.
Consum de benzina
Daca masina are la gol peste 1.5 tone este echipata cu o motorizare pe benzina supraalimentata si o transmisie automata clasica atunci media de consum trebuie sa fie foarte mare.
In ciuda acestor oarecum dezavantaje in oras in modul bara la bara fara aer conditionat pornit masina consuma in medie 12 litri pentru fiecare 100 de km. Cand optam pentru un condus sportiv aceasta medie ajunge lejer in zona de 15 litri pe 100 de km detaliu perfect normal.
La o viteza constanta de 130 km/h pe autostrada in treapta a 6-a noul Renault Laguna Coupe Turbo are un consum mediu de 8.6 litri. In mediul extraurban unde viteza stangneaza in zona de 70-90 de km/h consmul scade pana la o valoare de 6.2 litri fapt care anunta o autonomie cu cei 66 de litri de peste 800 de km.
Insa in orice caz masina aceasta nu este una economica pentru ca rafinamentul unui motor pe benzina de peste 160 de CP trebuie sa fie platit cumva!
Alte motoarizari pentru Laguna Coupe 2012
Cine doreste ca masina de fata sa fie si mai sportiva insa si mai economica trebuie sa achizitioneze motorul diesel de trei litri si 240 CP care ofera performante la nivelul unui BMW 330d sau cel al unui Mercedes C350 CDI.
Cei cu dare de mana pot alege tot timpul un V6 pe benzina de 3.5 litri de origine Infiniti care ofera o putere maxima de peste 260 CP si care aduce performantele Lagunei in zona de 250 km/h limitati electronic.
Cel mai bun compromis pentru acest model este motorizare diesel de doi litri dCI care ofera o putere maxima de 180 CP si un moment motor de 400 Nm. Acest motor este superior chiar si propulsoarelor de la modelele BMW 320d, Mercedes C220 CDI sau Audi A4 2.0 TDI.
PRO
Imagine rafinata, un GT veritabil pentru doua persoane, pret mic de achizitie, dotari standard de top, cutie automata Nissan rezistenta si rafinata, valoare de revanzare
CONTRA
Masina pentru cunoscatori, pret relativ mare pentru o piata auto precum cea din Romania, sistem Active Drive 4Control este doar optional.