Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test cu Citroen C5 Facelift 2004 2.0 HDI 138 CP si 320 Nm

C5 a fost si reprezinta pentru clasa medie unul dintre cele mai individualizate automobile. Partea frontala are acum noi blocuri optice, elementul cel mai important fiind noua grila a radiatorului care integreaza noua sigla a marcii de mari dimensiuni.

test drive Citroen C5 Facelift 2004 2.0 HDI, autolatest, drive test, autolatest, review, consum, pret, motor 2.0 hdi, date tehnice

In spate, C5 are acum stopuri noi din doua bucati, liniile lor se aseamana cu cele ale noilor Audi A3 Sportback sau A4 facelift. In interior gasim o consola centrala care imprumuta sistemele electronice de la fratele Peugeot 407, precum climatizarea automata dual zone si sistemul audi hi-fi.

Ca delicii tehnologice, C5 a fost inzestrat cu faruri cu xenon bidirectionale care pot pivota orizontal cu pana la 15o, in momentul negocierii virajelor. Un alt sistem de ultima generatie intalnit doar pe Citroen C5 este sistemul de avertizare la depasirea liniilor de marcaj.

test drive Citroen C5 Facelift 2004 2.0 HDI, autolatest, drive test, autolatest, review, consum, pret, motor 2.0 hdi, date tehnice

Acesta atentioneaza soferul atunci cand automobilul trece peste linia continua sau cea punctata, prin vibratii ale scaunului. Sistemul se dezactiveaza atunci cand sunt puse in functionare luminile de semnalizare. C5 stie sa-si atentioneze soferul datorita montarii sub spolierul frontal a sase senzori in infrarosu care scaneaza continuu suprafata de rulare si in special marcajele.

Elementul de baza care diferentiaza un Citroen de oricare alta masina din clasa medie este suspensia hidropneumatica; suspensie care la C5 poarta denumirea de Hydractiva III.

Ajunsa la cea de-a treia generatie, aceasta regleaza garda la sol si nivelul de confort in functie de necesitati precum starea drumului, viteza de rulare si stilul de condus.

test drive Citroen C5 Facelift 2004 2.0 HDI, autolatest, drive test, autolatest, review, consum, pret, motor 2.0 hdi, date tehnice

Pentru a demonstra ca o suspensie deosebit de complicata precum Hydractiva este si foarte fiabila, Citroen preconizeaza ca noul C5 trebuie sa faca o vizita la service doar la 200.000 de km sau la cinci ani. Ca motorizari, C5 este oferit cu trei variante pe benzina si trei diesel.

Cel mai mic benzinar este de 1,8 litri care dezvolta o putere maxima de 117 CP, va-loare suficienta pentru un condus relaxat. O treapta mai sus gasim un doi litri de 143 CP, aproape sportiv.

Cel mai puternic motor este cel de trei litri V6 de 210 CP care face din condusul unui C5 o placere zilnica. Gama diesel este si ea de top, cel mai mic HDI de 1,6 litri este in prezent cel mai modern din clasa sa, puterea maxima de 110 CP si cuplul motor de 240 Nm spunand totul.

test drive Citroen C5 Facelift 2004 2.0 HDI, autolatest, drive test, autolatest, review, consum, pret, motor 2.0 hdi, date tehnice

Cel mai puternic diesel este cel de doi litri care dezvolta o putere de 138 CP si un cuplu de 320 Nm. Acesta are si functia de overboost care mareste puterea la 340 de Nm pentru perioade scurte, cum sunt cele din timpul manevrelor de depasire din trafic.

Dieselul de 2,2 litri ramane o bijuterie a scolii franceze de motoare diesel, fiabilitatea si rafinamentul fiind principalele sale caracteristici.

Cu aceste motoare si cu noul look al caroseriei, Citroen C5 este mult mai tanar si reprezinta o alegere nobila in dezavantajul concurentilor, indeosebi PASSAT & Co, care parca au devenit prezente banale in traficul bucurestean.

test drive Citroen C5 Facelift 2004 2.0 HDI, autolatest, drive test, autolatest, review, consum, pret, motor 2.0 hdi, date tehnice

15 noiembrie 2004

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente