Masina din acest test drive este un adevarat best seller, atat in Romania, cat si in Europa, pentru ca este, fara doar si poate, cel mai ieftin SUV modern la vanzare.
Acum, fanii Suzuki sau Ssangyong vor spune ca si ei conduc masini SUV moderne care au transmisii integrale, insa cand ne uitam la nivelul de echipare comparat cu cel al masinii romanesti, pretul real sare de 25.000 euro cu Rabla si TVA inclus.
Exact acesta este motivul pentru care foarte multi fani Dacia nu stiu cum sa puna realmente problema cand sunt infruntati de “concurenta”.
DESIGN
Asa cum era de asteptat, modelul Duster 2021 este un succes in Europa de Vest, pentru ca masina arata foarte bine din toate punctele de vedere, iar un client din Vest vrea un SUV modern care sa arate decent si care sa nu afiseze un cost de achizitie de peste 35.000 euro, cum vedem in mare parte la toate modelele VW, Opel, Renault, Skoda sau KIA.
Europenii nu vor sa-si cumpere in masa un Suzuki Vitara sau un Ssangyong, pentru ca vorbim de marci care nu sunt europene ( si aici intra si Toyota in ciuda masinilor lor hybrid foarte bune!).
Duster-ul 2 este, de fapt, un Logan al segmentului SUV, pentru ca reuseste sa faca aproape totul destul de bine in orice segment, respectiv garda la sol, transmisie 4WD, motor diesel extrem de economic si, de ce nu, o valoare mare de revanzare!
Si asta, fara a mentiona pretul de achizitie, in medie cu 10.000 euro mai mic decat cel al concurentei sale directe europene.
Tinand cont de aceste criterii obliective, putem continua testul de fata!
DE CE PRESTIGE BLUEDCI?
Pentru ca este fara doar si poate unul dintre cele mai economice masini SUV cu transmisie 4×4 de pe piata! De fapt, este cel mai economic SUV 4×4 de pe piata cu motor diesel!
Pentru ca un Duster cu nivelul de echipare Prestige este de fapt un Duster de top, care are toate dotarile optionale gasite standard si care face din acest model unul extrem de interesant.
Sa conduci un SUV modern cu patru camere video, aer conditionat automat, jante pe 17 inch din aliaj, scaune incalzite, senzori de parcare si sistem de navigatie, este un lucru normal, care devine extrem de interesant cand platesti doar 20.000 euro!
Noi am spus si in trecut ca un Duster de baza, fara nici o dotare, nu este recomandat, pentru ca atunci mai bine te indrepti spre un Sandero Stepway cu dotari de top, care este si mai ieftin si mai performant!
Cei care aleg sa-si cumpere un Duster Prestige, aleg, de fapt, un model cu dotari gasite doar pe lista de optionale la Suzuki sau Ssangyong, iar nivelul de confort la interior creste considerabil.
CE NU NE-A PLACUT LA DUSTER II!
Si de aceasta data vorbim de o pozitie la volan extrem de inalta, cu un scaun care se misca nepermis si care nu are nici o sustinere laterala. De asemenea, criticam sistemul multimedia MediaNav, de generatie veche, care nu mai corespunde prezentului, asemenea sistemului audio cu o fidelitate low-cost.
Trenul de rulare nu exceleaza pe drumurile virajate, asemenea directiei cu un feeling prea asistat, in special la viteze de peste 100 de km/h.
Carcotasii vor spune ca masina este destul de zgomotoasa sau ca nu are discuri pe puntea spate, insa noi venim si spunem ca daca vrei aceste dotari trebuie sa platesti in medie doar 10.000 euro in plus la modelele concurente.
CONCLUZIILE NOASTRE
Duster este un best seller si acest lucru inseamna ca cei de la Dacia au realizat o masina exceptionala! Cei care sunt hateri pot sta linistiti, pentru ca Dacia scoate anul acesta un Duster mai mare, cu mult mai multe dotari, care urmeaza sa fie la randul sau un best seller european, din toate punctele de vedere.
Referitor la masina de fata Dacia Duster 1.5 BlueDCI 115 CP MT6 AdBlue Prestige 2021, noi am fi optat pentru versiunea pe benzina 1.33 TCe de 150 CP, care este mult mai performanta si care nu consuma atat de mult in viata reala.
Acest diesel face in curand aproape 20 de ani de existenta si in 2025 urmeaza sa iasa din productie, atat pentru Renault, cat si pentru Dacia sau Mercedes, pentru ca nu va mai corespunde normelor Euro 7.
Asa ca daca esti un mare fan al motoarelor diesel, acest Duster inca ramane o solutie, plus ca poti face chiar si 800 de km cu un rezervor de 50 litri de motorina!
PRO
Imagine de marca
Garda la sol mare
Transmisie 4WD optima
Motor 1.5 BlueDCI puternic si extrem de economic
Valoare mare de revanzare
CONTRA
In varianta Prestige are un pret de peste 20.000 euro
Pozitie la volan prea inalta si imposibil de corectat
Zgomote nepermise in habitaclu pentru o masina de 20.000 euro
Lipseste cutia automata 6EDC din momentul lansarii actualei generatii pe piata