Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test cu cel mai economic Ceed – Noua KIA Ceed 1.6 CRDI 136 CP 7DCT 2019

Fanii VW Gol, Peugeot 308 sau Opel Astra, trebuie sa observe evolutia marcii KIA in Europa, loc unde gama Ceed reprezinta de ani buni, o mare problema pentru compactele europene.

DE CE CEED CRDI IN DETRIMENTUL UNUI FOCUS SAU GOLF?


La prima vedere, KIA Ceed merita sa fie cumparata in versiunile GT sau TGDI, insa motorul de volum pentru cei care fac realmente multi km, este cel diesel.

Acum vorbim de o motorizare KIA complet diferita fata de generatie precedenta, pentru ca acum toate masinile diesel vandute trebuie sa fie compatibile cu noile norme Euro6 TempD si WLTP.

Motorul se numeste acum U3 si este piesa de rezistenta a celor de la KIA in fata celor de la VW ( 1.6 TDI), Opel ( 1.5 BlueHDI) sau Renault ( 1.7 BlueDCI).

Aceasta versiune de motorizare este recomandata de Autolatest, in special pentru cei care merg pe distante mari, unde eficienta unui propulsor diesel este superioara unui motor pe benzina.

CUM SE CONDUCE NOUL CEED DIESEL?

La prima vedere, ne-am asteptat la un comportament tipic generatiei Ceed JD care era mult setata spre un confort cat mai mare, fata de primul model Ceed I.

Acum generatia a III-a lui Ceed, devine o masina mult mai dinamica, atat la capitolul tren de rulare, cat si ca raspuns al motorizarii diesel.

Noul propulsor de 1.6 litri CRDI, are de acum un sistem de reducere al emisiilor de noxe AdBlue, iar distributia sa este pe curea, fata de cea precedenta, pe lant.

Pe sosea, la viteze de croaziera, noul diesel este un partener de nadejde, daca este cuplat cu transmisia secventiala 7DCT.


Fata de versiunea cu transmisie manuala, toate modelele Ceed 1.6 CRDI de 136 Cp 7DCT, ofera un cuplu motor mai mare cu 40 Nm pe intreaga plaja de turatie.

Adica, motorul celor de la KIA are un moment motor de 320 Nm, putere aflata la nivelul unui 2.0 TDI de la Skoda sau 2.0 BlueDCI de la Renault.

CONSUM REAL DE MOTORINA

Pe autostrada, la o viteza constanta de 130 km/h, consumul real al motorizarii KIA este de 5.5 litri pentru fiecare 100 de km, un nou record pentru o motorizare diesel.

Intr-un Bucuresti aglomerat, consumul real a fost de 6.5 litri, cifra de top, datorata transmisiei 7DCT, care schimba rapoartele exemplar.

Cine vrea sa mearga sportiv, poate alege modul SPORT al transmisiei, moment in care vedem cu adevarat cum se comporta toti cei 320 Nm, la turatii de top.


O mare surpriza este faptul ca masina consuma daor 4.3 litri, atunci cand rulam pe drumurile europene cu viteze medii de maxim 90 de km/h. Cu un rezervor de motorina, aceasta masina poate parcurge chiar si peste 900 km.

CONCLUZIILE AUTOLATEST


Masina din acest test drive primeste note maxime la toate capitolele, pentru ca motorul 1.6 CRDI de 136 CP este mult mai puternic si mai rafinat decat motoarele germane Ford 1.5 TDCI sau gama VW 1.6 TDI.

Cei 320 Nm sunt un nou record pentru o motorizare diesel de cilindree mica, iar consumul sau real este cu adevarat surprinzator.

Si pentru cei carcotasi, trebuie spus ca cei de la KIA ofera 7 ani garantie, atat pentru motorizarea diesel, cat si pentru cutia secventiala 7DCT, construita 100% de catre KIA Motors.

PRO

Consum foarte mic de combustibil

Pret mai mic decat cel al unui Focus sau Golf

Reprize foarte bune in regim de autostrada

Rafinament transmisie 7DCT

Valoare foarte mare de revanzare

Garantie transmisibila si la urmatorii proprietari

 

CONTRA

Pret relativ mare al versiunii de top

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente