Multi o sa vina aici sa ne contrazica ca fie un Land Cruiser fie un Lexus sunt cele mai bune masini, insa dupa efectuarea a peste 1.000 de km cu actuala generatie de Pajeru putem spune ca avem de a face nu cu o masina de teren clasica, ci chiar cu unul dintre putinii concurenti pentru icon-ul german Mercedes Clasa G.
TEHNOLOGIE PAJERO 2014
Cand trebuie sa vorbim de tehnologia gasita la un Pajero de factura 2014 trebuie sa spunem de fapt ca masina de fata este o generatie care si-a facut prezenta pe piata din Europa in anul 2006, moment cand japonezii au venit pe piata cu un concept atipic pentru masinile marcii, adica actualul Pajero are o caroserie autoportanta care ofera un comportament mult mai bun pe sosea.
De fapt in viata de zi cu zi masina Pajero 3.2 DID este un off road veritabil care benefeciaza de un comportament relativ dinamic pe sosea, feeling care ne face cu greu sa trecem in segmentul SUV care este dominat de masini care sunt concepute sa ruleze 90% pe sosea.
TRACTIUNE INTEGRALA SUPER SELECT
Orice model Pajero este construit exclusiv in Japonia si dispune standard de sistemul 4×4 denuimit de Mitsubishi Super Select.Acesta functioneaza in modul clasic cu tractiune pe puntea spate cand se ruleaza pe sosea, insa dispune si de o caseta de reductie pentru momentele cand vrem sa iesim intr-un circuit off road.
Atunci sistemul Super Select dispune de un diferential blocabil spate si un reductor cu doua trepte in modul Low, detalii tehnice de care nu se bucura nici un alt concurent al masinii de fata.
Pur si simplu, aceasta transmisie este atat de buna in off road incat singura problema de catre trebuie sa tina cont soferul este doar garda la sol si de unghiurile de atac si degajare.
CUM FUNCTIONEAZA SUPER SELECT II?
Sistemul Super Select 4WD II care echipează modelul Pajero dispune de patru moduri de transmisie, care pot fi selectate în timpul deplasării.
Şoferul poate alege între tracţiune integrală permanentă (4H), care include un vâscocuplaj (VCU) şi un diferenţial central, tracţiune integrală cu trepte scurte (4LLc) şi tracţiune pe spate (2H), care permite reducerea consumului de combustibil şi a zgomotului la rulare.
4HLc
Tracţiune integrală cu distribuţie constantă a forţei de tracţiune (diferenţial central blocat)Blocarea diferenţialului central în gama de trepte lungi permite parcurgerea suprafeţelor acoperite cu nisip sau cu zăpadă mare şi a drumurilor accidentate.
4LLc
Tracţiune integrală cu distribuţie constantă a forţei de tracţiune, trepte scurte (diferenţial central blocat)Blocarea diferenţialului central în gama de trepte scurte permite parcurgerea suprafeţelor acoperite cu pietre sau cu noroi şi este eficientă pentru deblocarea vehiculului.
MOTORIZARE DIESEL DE CILINDREE MARE DID
Sub capota lui Pajero se ascunde un motor diesel clasic DID care are 4 cilindri in linie si o cilindree de 3.2 litri.Aceasta este in medie cu pana la 200 cmc mai mare decat tot ceea ce ofera concurenta, iar comportamentul masinii este mai mult decat admirabil.
Propulsorul lui Pajero ofera o putere maxima de 200 CP si un moment motor de 441 Nm incepand cu 2.000 rpm.
La prima vedere acest cuplu este oferit la o turatie relativ mare, insa si resursele de putere ale unui 3.2 DID sunt mari pe o plaja de turatie mult mai mare.
CONSUM REAL DE MOTORINA 3.2 DID
La acest capitol Mitsubishi spune ca in oras masina consuna in medie 9.7 litri, iar in urma testului nostru am reusit o medie de 11.5 litri in Bucuresti. Aceasta cifra nu este mare daca tinem cont de faptul ca masina are o cilindree mare si greutate la gol este de peste 2.3 tone.
De fapt cand mergem in afara orasului cu o viteza legala cutia de viteze automata cu 5 trepte tine turatia undeva in zona de 1.600 rpm, iar consumul mediu afisat de acest mode scade pana undeva in jurul valorii de 6.7-7 litri pentru fiecare 100 de km.
PRO
Calitate de fabricatie foarte buna
Masina construita sa dureze ( portiere, hayon si tren de rulare)
Motor diesel mare insa si economic
Cutie de viteze doar cu 5 trepte insa extrem de rafinata
Spatiu interior pentru 7 pasageri
Cel mai bun sistem auto din segment-Rockford Fosgate
CONTRA
Pretul de achizitie inca prohibitiv
Valoare mare de revanzare
Cel mai bun Mitsubishi din oferta europena
Hayonul se deschide doar intr-un singur sens
Roata de rezerva pozitionata pe hayon
Acces locuri din randul trei
Impozit mare datorat capacitatii de peste trei litri