Masina din acest test este, fara doar si poate, un adevarat best-buy in Romania, pentru ca aici dealerul Suzuki Radacini Motors vinde un Suzuki Swace cu un pret de 25.800 euro, in timp ce aceeasi masina se vinde in Germania cu 37.000 euro.
Pentru prima data putem spune ca un Suzuki Swace este un best-buy chiar si in fata unei Corolla Touring Sports pe care se bazeaza, pentru simplul fapt ca masina celor de la Toyota se vinde cu un pret de 31.500 euro cu dotarile oferite standard de Suzuki.
De fapt, cea mai buna Corolla estate este noul Suzuki Swace, pentru ca este o masina aproape indentica, comercializata cu un pret mai mic cu 5.700 euro.
DE CE SUZUKI SI NU TOYOTA?
In primul rand pentru ca nu ramai captiv unei retele de service-uri, care in multe situatii a inceput sa fie criticata de catre clientii din Romania, plus ca vorbim de o maisna Toyota cu sigla Suzuki, adica garantia ca avem un produs de calitate.
Si daca tot vorbim de aceeasi masina, diferenta de pret de aproape 6.000 euro in favoarea lui Swace, face ca acest model sa fie unul cu adevarat dezirabil.
CUM SE CONDUCE?
In primul rand, trebuie spus ca avem de fata cel mai fiabil sistem hybrid din istorie, celebrul 1.8 Hybrid de 140 CP de la Toyota, sistem care permite masinii sa ruleze fara probleme peste 500.000 de km.
Astfel, avem de fata cel mai andurant Suzuki din oferta.
Pe sosea, masina are un comportament complet schimbat fata de cel al unei Corolla Sedan, pentru ca Swace este mai dinamic, iar trenul de rulare este mult mai rafinat cand treci peste denivelari.
Abia acum putem spune ca un Swace poate concura la acest capitol cu o Skoda Octavia, model care din pacate nu se produce cu o motorizare full hybrid.
CONSUM REAL
Pe soselele patriei am afisat un consum de 5.1 litri de benzina intr-un Bucuresti aglomerat, iar pe autostrada la peste 130 de km/h, consumul se stabilizeaza la 6 litri pentru 100 de km in modul ECO.
Adica, pe autostrada consuma aproape cat un diesel de generatie veche 1.6 TDI sau 1.6 dCI, insa in oras masina demonstreaza tuturor ca sistemul full hybrid de 140 CP de la Toyota este cel mai economic.
Si daca chiar vrei sa bati recorduri, poti merge in modul ECO pe drumurile judetene pentru un consum care poate sa scada chiar si sub 4 litri la 100 de km, adica cu cei 43 de litri depasesti lejer o autonomie de 1.000 km.
DE UNDE O CUMPAR?
Autolatest recomanda serviciile dealerului Suzuki Motors Radacini care au sediul in Soseaua Pipera nr 46 C, si mai multe detalii la 0737.600.600
PRO
Imagine de marca
Cel mai bun sistem hybrid de pe piata
Poate merge 500.000 de km fara probleme tehnice
Distributie lant
Cutie eCVT exceptional de fiabila
Calitate de fabricatie
Volum portbagaj
Mai stabil si rafinat decat o Toyota Corolla
Retea service Suzuki superioara celei de la Toyota Romania
CONTRA
Zgomot la viteze mari
Sistem eCVT eficient insa putin dinamic in depasiri
Garda la sol exagerat de mica ( sub 130 mm)
Valoare de revanzare vs Toyota
Sistem multimedia de generatie veche
FISA TEHNICA
Motor cu patru cilindri pe benzină 16 supape
Injecție MPI
Controlul supapei (VVT-i)
Cilindree 1798 cmc
Alezaj x cursa 80,5x 88,3 mm
Raport de compresie 13,0:1
Putere max. motor benzina 72 kW/98 CP Cuplu max. 142 Nm
Putere maxima motor EV 70 kW/93 CP
Putere cumulata 103 kW/140 CP
Transmisie transmisie automată e-CVT (variabilă continuă)
Viteza maxima 180 km/h
Standardul de emisii Euro6
Consumul de combustibil oraș interior (lent): 4,0 l / 100km
În periferie (medie): 3,6 l / 100km
Drum de țară (rapid): 4,0 l / 100km
Autostrada (foarte rapida): 5,8 l/100km
Ciclu de testare combinat: 4,5 l / 100 km
Emisii de CO2 (combinat) 102 g/km
Capacitate rezervor 43 l
Greutate goală 1475 kg
Lungime min. 4655 mm
Latime min. 1790 mm
Inaltime min. 1460 mm
Ampatament 2700 mm
Lățimea ecartamentului axa față 1530 mm spate 1530 mm
Volum portbagaj max. 1606 l -min (VDA) 596 l