Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test cu cea mai buna citadina a momentului! Toyota Aygo 1.0 VVT-I Facelift 2010

Acesta au fost rechemate pentru cateva probleme tehnice deosebit de periculoase insa care au fost rezolvate cu succes.

Aceasta rechemare de proportii biblice constituie pentru o marca auto un elemente decisiv in existenta sa prin simplu fapt ca aceasta poate sa dea faliment datorita costurilor reparatiilor.

In ciuda rechemarii in plina criza auto Toyota a demonstrat nu numai ca poate sa faca fata unei presiuni extreme dar si sa iasa din acest scandal cu o imagine nu asa de sifonata.

Toyota Europe

Pe Batranul continent Toyota a avut probleme doar cu cateva modele printre care si masina din acest test drive, probleme care au fost reparate fara nici un cost pentru clientii marcii.

In Romania Toyota Romania a afisat o linie de comunicare specifica scoalei japoneze, un discurs profesionist atipic zonei balcanice unde se comercializeaza masinile.

In final toti clientii marcii au fost satisfacuti de raspunsul constructorului, iar vanzarile de automobile au descurs in limitele rezonabile ale gravei crize auto din aceasta industrie.

Aygo, cea mai indicata masina de oras!

Masina din acest test drive se numeste Toyota Aygo si reprezinta in acest moment una dintre cele mai eficiente alegeri din segmentul mini.

Spunem eficiente deoarece pretul unui Aygo este de aproximativ 9.000 euro cu TVA inclus, iar solutia tehnice propusa de japonezi pentru europeni este performanta si deosebit de anduranta.

Motor

Sub capota micutei Toyota de multi blamata se ascune un motor pe benzina cu trei cilindri in linie de 1 litru. Acesta dezvolta o putere maxima de 68 CP si un moment motor de aproximativ 98 Nm.

Aceste cifre pot parea la prima vedere destul de anemice insa multi nu iau in considerare raportul CP/greutate. Asadar, micuta Aygo dezvolta 68 de CP insa si cantareste doar 780 de kg la gol. Daca ne uitam la defunctul Daewoo Matiz acesta dezvolta doar 41 de CP si avea o greutate la gol de 700 kg.

Comportament Rutier

Cifrele enumrate mai sus nu au nici o legatura cu realitatea care este socanta. Spunem socanta deoarece comportamentul rutier al lui Aygo este realmente sportiv daca ne miscam cu masina preponderent in mediul urban.

Repriza de la 0-100 de km/h este atinsa oficial in doar 14.2 secunde, insa din proprie experienta putem spune ca masina ajunge la aceasta viteza in treapta a doua.

Viteza maxima in cea de-a treia treapta a transmisiei este de 140 km/h, detaliu care face ca aceasta citadina sa se comporte admirabil si in mediul extraurban.

Consum

Modelul din acest test avea la primire doar 1.000 de km iar consumul afisat dupa mai bine de 400 km realizati in Bucuresti a fost de 6.5 litri.

Cifra nu este scrisa gresit, masina aceasta fiind in realitate mai eficienta in traficul urban chiar si decat una echipata cu o motorizare diesel supraalimentata.

Cei 400 de km au fost realizati in proportie de 100% cu aerul conditionat pornit.

Rezervorul de combustibil poate sa primeasca doar 35 de litri insa autonomia masinii este incredibila. Versiunea diesel de 1.4 litri (nerecomandata de Autolatest) permite atingerea unei autonimii maxime de 1.000 de km cu un plin.

Pret

Toyota Aygo este construita in aceeasi fabrica europeana cu fratiorii sai Peugeot 107 si Citroen C1.

Diferentele dintre acesti gemeni se observa cel mai bine la capitolul pret de achizitie unde Toyota este mai scumpa in medie cu 500 euro.

Marele avantaj al lui Aygo in defavoarea francezilor este garantia Toyota Romania de 5 ani in limita a 160.000 de km.

Fiabilitate

De cate ori am auzit la prieteni cum masinile lor de marca ( aici citim brand-urile germane) au probleme. I viata reala masinile moderne se strica mult mai repede decat o faceau cu 15 ani in urma deoarece acestea sunt construite pentru o socitetate de consum. Viata medie a unei masini moderne este de 3-5 ani si maxim 100.000 de km.

Tinand cont de acest trend negativ Toyota a construit modelul Aygo pentru a bate orice record.

In Romania compania Brenac utilizeaza de cativa ani masinile Aygo si pe buna dreptate putem confirma faptul ca in flota lor exista masini Aygo pe benzina care au depasit granita a 800.000 de km fara probleme tehnice.

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente