Noua Toyota Corolla Cross a ajuns sa fie vanduta si pe piata auto din Romania, insa din start vedem ca politica de vanzari a celor de la Toyota duce pretul masinii intr-o zona realmente premium si extrem de prohibitiva pentru o masina de volum Toyota.
Si drept exemplu am luat cea mai scumpa Corolla Cross in versiunea de echipare Exclusive Hybrid 4×2 si am ajuns fara nici un echipamente optional la un pret final cu TVA inclus de 42.730 euro.
Pentru acesti bani primesti o Corolla cu dotari bune, o culoare alba si o componenta tehnica discutabila in ciuda imaginii de marca Toyota.
Concurentul sau direct pe piata din Romania este noua Kia Niro HEV care are o caroserie de generatie noua, o calitate de fabricatie superiora celei de la Corolla si un pret de vanzare cu 5.500 euro mai mic.
Si aici am luat evident cel mai scump model, un Niro HEV Premium care are un pret de vanzare cu taxe de 37.250 euro.
CARE SUNT DIFERENTELE REALE?
In primul rand Corolla are din start un motor pe benzina mai puternci pentru ca vorbim de un doi litri si 152 CP, in timp ce Kia are sub capota un micut 1.6 GDI de 105 CP.
Ambele au si motoare electrice integrate in cutiile de viteze, Toyota afisand o putere maxima cumulata de 197 CP si 206 Nm, in timp ce Kia are mai putini CP, doar 141 CP insa afiseaza un cuplu motor mai mare de 265 Nm. Acest lucru denota ca motorul electric ofera in realitate aceeasi putere cu cel gasit pe Niro PHEV, adica cumulat 180 CP!
Si noi toti stim ca pe sosea de cele mai multe ori conteaza cuplul motor care ajunge la roata nu viteza maxima teoretica.
TEHNICA TOYOTA ESTE LOW-COST!
Este greu de inteles pentru fanii Toyota, insa noua Corolla Cross are o platforma tehnica de ultima generatie care utilizeaza o punte spat asemanatoare unei Dacia Logan din 2004, adica puntea spate este RIGIDA si nu ofera pe sosea un comportament rutier sigur.
De partea cealalta, KIA nu dezminte si ofera si pe acest Niro II o punte spate multilink de ultima generatie, solutie standard la masinile premium precum BMW sau Mercedes Benz.
Adica, Toyota ofera un motor de cilindree mai mare care este penalizat de cutia eCVT care are un comportment tipic unei transmisiii CVT de masina ieftina, iar Niro II ofera standard un tren de rulare complex si dinamic plus o cutie seventiala cu doua ambreiaje mult mai rapida in utilizare.
Aceeasi problema cu puntea spate low-cost rigida a fost sesizata la Grupul VAG cu modelele Golf 7 si 8:
Ce ascunde VW? Noul VW Golf 8 este de fapt aceelasi VW Golf 7 lansat in anul 2012
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Nu se poate ca in anul 2023 sa oferi o masina cu un pret de peste 42.000 euro cu o punte spate de Logan de 6.000 euro in anul 2004! Aceasta este de fapt marea problema a masinilor de generatie noua Toyota, japonezii invatand de la VW si Renault cum sa reduca costurile de fabricatie prin montarea de tehnologii low-cost de acum 30 de ani.
KIA Niro II HEV nu mai este o masina relativ ieftina cum era predecesorul sau, insa calitatea de fabricatie Made in Koreea este clar superioara celei de la Corolla Cross.
Corolla Cross are avantajul unei transmisii AWD cu cel de-al doilea motor de 43 CP montat pe puntea spate, solutie buna si pentru stabilitate insa care are dezavantajul de a creste atat de mult pretul inca poti sa compari masina cu un Hybrid de la BMW sau Mercede Benz, marci premium germane.
Diferenta de pret este prea mare pentru masina celor de la Toyota, iar daca ne gandim ca Niro este oferit optional si PHEV si Electric, masina japonezilor ramane captiva in zona clientilor de hybrid traditional.
Plus ca ramane problema clasica a celor de la Toyota din Romania care vand masinile mult mai scump decat pe piata din Ungaria, un exemplar Corolla Cross Premiere Edition cu toate taxele si TVA-ul de la noi ajunge sa fie vandut cu suma de 38.726 euro!
Adica cu 4.777 euro mai ieftin decat pretul din Romania.
Sunteți părtinitori și nu comparați mere cu mere…(Doar AWD fata de Fwd și e suficient pentru a demonstra asta)
Constructorul coreean n-are nevoie de acest tip de promovare pentru a-și vinde modelele. Cred că mai degrabă faceți un deserviciu mărcii. Hai cu obiectivitatea!
Este luat in calcul modelul Corolla Cross 2WD! Nu aia AWD pentru ca nu vrem sa facem diferente…..acum cine mai este partinitor?
Ambele arata oribil, trebuie sa fii nebun sa dai atata pe niste masini care arata ca si cum ar fii fost proiectate de catre un om beat