Acesta se afla pe piata de ceva ani si a demonstrat o fiabilitate extrem de buna pentru o masina din segmentul mic cu un pret de achizitie de maxim 15.000 euro.
Noul Suzuki Swift face parte din segmentul mini si este construit in uzina japonezilor din Ungaria.
Odata cu relizarea primului facelift masina a primit pe langa un nou look exterior si o plansa de bord complet restilizata.
CONCURENTA
De partea cealalta a baricadei se afla modelul Hyundai i20, masina care se “lupta” in aceelasi segment auto si care este oferit in Romania in schimbul unui pret de achizitie extrem de favorabil.
Acest model si-a facut aparitia in gama lui Hyundai din dorinta de a avea si o masina din clasa mica in format hatchback. Evident vanzarile lui i20 sunt intregite de mai vechiul Accent.
DESIGN
Atat Hyundai i20 cat si Suzuki Swift fac parte din seria de masini citadine de ultima generatie care benefeciaza de un design modern si eficient.
Cel mai mare avantaj al acestor citadine se observa la interior unde liniile generale si dotarile sunt clar superioare multo modele din acest segment. Spatiu interior este in mare parte identic, cu observatia ca pozitia la volan in Swift este superioara masinii din Coreea.
Volumul de depozitare in portbagaj este asemanator, insa marginea de incarcare este mai joasa la modelul i20, detaliu care aduce un plus la capitolul ergonomie.
CALITATE DE FABRICATIE
Ambele masini sunt citadine ieftine la achizitie detaliu care nu permite fabricantului sa ofere la interior o calitate de fabricatie de cea mai buna calitate.
Aici nu incercam sa comparam acest masini cu modelul VW Polo deoarece acesta este net superior calitativ insa si cu un pret de achizitie mult mai mare.
In realitate modelul japonez in ciuda faptului ca are plansa de bord realizata din aceelasi plastic tare precum modelul sau conucrent de la Hyundai are o calitate de fabricatie perceputa si un nivel al asamblarii peste modelul i20.
Cand te urci prima data in Hyundai te loveste din start un miros de plastic de proasta calitate, iar cand incepi sa accesezi diferitele comenzi realizezi ca aceasta masina este una low-cost.
De partea cealalta Suzuki a reusit sa inlature acest feeling cu o plansa de bord mult mai bine gandita si materiale mult mai elegante la atingere. Diferenta dintre cele doua masini la capitolul calitate de fabricatie avantajeaza clar modelul Suzuki Swift.
MOTORIZARI
In timpul test-ului comparativ am ajuns la concluzia ca ambele masini sunt echipate cu motorizari de cea mai buna calitate care pe deasupra benefeciaza si de o distributie pe lant.
Acest lucru inseamna costuri de functionare mult mai reduse in comparatie cu ceea ce ofera un Renault Clio, Peugeot 207, Volkswagen Polo sau un Opel Corsa.
Ambele masini au motorizari cu 4 cilindri in linie de 1.2 litri, insa diferentele dintre cele doua sunt asa de mari incat acest capitol este singurul care poate realmente sa reprezinte motivul principal pentru a cumpara unul dintre aceste modele.
Pentru a intelege mai bine diferentele trebuie spus ca modelul japonez Swift se afla pe piata din Europa incepand cu anul 1984 si a reprezentat tot timpul una dintre cele mai dezirabile masini de oras cu motorizari pe benzina.
Hyundai a reusit in ultimul deceniu sa realizeze masini din ce in ce mai mici si performante, iar acest i20 a devenit cu adevrat un concurent de seama al japonezilor.
PERFORMANTE
Motorul lui Hyundai i20 are o putere maxima de 78 CP la 6.000 rpm in timp ce motorizare lui Swift are o putere maxima de 94 CP.
Diferenta de CP in favorea modelului Suzuki se observa cel mai bine pe sosea unde motorizarea de 94 CP iubeste turatile inalte si permite uneori chiar si un comportament sportiv.
Noul motor de 1.2 litri al lui Suzuki face parte din gama K12 aceeasi din care face parte si fratiorul mai mare de 1.6 litri si 125 CP.
Acest lucru inseamna ca propulsorul iubeste turatiile si ofera un consum de benzina relativ mic. Propulsorul lui i20 se vede clar surclasat de motorizarea Suzuki, acesta fiind aproape tot timpul lenes si gurmand. Singurul avantaj al lui i20 este aceela ca motorul de 1.2 litri are un moment motor disponibil la o turatie mai joasa care favorizeaza un condus mai elegant in mediul urban.
COMPORTAMENT RUTIER
Din punct de vedere al comportamentului rutier diferentele dintre cele doua masini sunt si mai mari, respectiv modelul Hyundai i20 cu a sa garda la sol mai mare si echiparea cu anvelope normale da impresia ca este contruit exact pentru o tara precum Romania, una plina de gropi si diferite obstaclole inedite care necesita o rezistenta de off-road.
Suzuki Swift are un tren de rulare construit conform unei alte mentalitati, respectiv unul setat sport si anvelope cu jante pe 16 inch.
Aceste detalii se traduc printr-un comportament rutier exact si de ce nu cu reale aptitudini sportive.
PRET
Ambele masini au un pret de achizitie cu TVA inclus in jur de 12.500 euro. Diferentele se fac evident la capitolul echipamente standard, domeniu unde Suzuki iese invingator.
Mai mult decat atat trebuie spus ca si echipamentele optionale fac viata mult mai reusita in spatele volanului modelului Suzuki.
CONCLUZIE
Ambele masini reprezinta in acest moment solutii eficiente pentru cei care doresc o citadina eleganta care sa nu aibe un pret de achizitie din clasa lui VW Polo.
Castigatorul test-ului este modelul japonez Suzuki Swift datorita faptului ca are cea mai buna motorizare, cel mai bun interior si nu in ultimul rand un pret de achizitie cu doar 300 euro mai mare decat cel al lui Hyundai i20.