In urma primul test drive efectuat in urma cu ceva vreme de Autolatest (vezi test complet AICI), am pus fata in fata primul Doblo si evident noul model.
Inca din primul moment am putut sa observam ca Fiat a dorit ca noua masina sa aibe un design usor asemanator cu cel al primei generatii, design care este caracterizat de o caroserie foarte inalta.
Aceasta solutie a fost aleasa pentru a putea avea un interior gigantesc fie ca vorbim de versiunea cu locuri Panorama fie ca ne referim la modelul 100% utilitar.
Ambele masini ofera la interior, si in special in spatele volanului aceeasi pozitie inalta care ofera o vizibilitate foarte buna atat in fata cat si in spate datorita unor oglinzi retrovizoare generoase.
Unde sta noul mai bine decat vechiul?
La acest capitol putem spune ca designerii italieni au dorit sa rafineze primul concept Doblo, masina care a devenit in 2001 cea mai buna utilitara din Europa.
Interior
Noul Doblo dispune de o plansa de bord mult mai ergonomica decat primul model, si vine in ajutorul soferului cu o multime de sistem care cresc sesizabil confortul la volan.
Optional noul Doblo poate sa fie echipat in premiera pentru o astfel de masina cu sistemul econimic de reducere a consumului Start-Stop, aer conditionat automat si sistem de navigatie.
Spatiul oferit pasagerilor este mult mai mare chiar si decat al modelelor utilitare din clasa imediat urmatoare, detaliu care face din acest noul Doblo o solutie demna de luat in seama pentru cei care au in plan achizitionarea unei utiliare din clasa medie.
Comportament rutier
Primul Doblo a fost in totalitate construit drept o masina utilitara care sa fie foarte rezistenta, insa care avea mari lacune la capitolul confort pe drumuri usor accidentate.
Noua masina 2010 are in schimb un tren de rulare cu suspensii mult mai confortabile, detaliu care ne face sa uitam repede ca aceasta masina a fost construita sa care si bunuri grele si voluminoase.
Un alt plus sesizabil este sistemul de stabilitate si noul sistem de franare mult mai eficient in sarcina.
Motorizari
Sub capota noii generatii de ascunde un motor Multijet de 1.6 litri de 105 CP care face fata admirabil orcarei sarcini. Cei care doresc si performante de top pot alege acum si noul diesel Multijet de doi litri si 135 CP, propulsor care se descurca de minune pe modele precum Fiat Sedici sau Suzuki SX4.
Pentru a intelege mai bine evolutia motorizarilor diesel Fiat putem spune ca prima generatie era echipata cu un diesel de 1.9 litri aspirat care dezvolta o putere maxima de 63 CP si 118 Nm incepand cu 2.500 rpm.
Noul Multijet de 1.6 litri dezvolta 105 CP si un moment motor de 290 Nm incepand cu 1.500 rpm. Motorul mai mare de doi litri are un cuplu maxim de 320 Nm.
Transmisie
Poate cea mai importanta schimbare la noul Doblo se regaseste la capitolul transmisie unde timoneria noii cutii de viteze manuale cu 6 rapoarte este exacta si eficienta. Vechiul Doblo a avut mari probleme cu timoneria extrem de nesigura.
Cat despre calitate de fabricatie nu putem sa spune ca noua masina este o evolutie evidenta deoarece nu trebuie sa uitam ca un Doblo Panorama se trage totusi dintr-o masina utilitara.