Primul L200 este si cel mai bine cunoscut in Europa pentru ca Mitsubishi a inteles in urma cu trei decenii ca aceasta piata este importanta si pentru acest segment.
Evolutia lui L200 in Europa a fost constanta in sensul bun al cuvantului, drept urmare cea mai mare piata auto din UE cea din Germania a inceput sa iubeasca L200 atat de mult incat chiar si VW are probleme acum cu noul Amarok.
De fapt L200 este cel mai bine vandut model pick-up din Germania, iar concurenta sa incearca sa aplice o strategie complet noua pentru a concura acest model. Un exemplu este cel al lui Amarok de la VW care vine echipat cu cel mai mic diesel din aceasta clasa in speranta ca va avea un succes si pentru cei care doresc sa protejeze mediul inconjurator.
Celalalt mare concurent in acest segment se numeste Toyota Hilux, de fapt cel mai bine vandut model pick-up din lume dupa americanul Ford F-150.
PRETENDENTUL
Una dintre cele mai importante aparitii pe piata de profil este noua generatie Isuzu D-Max, un pick-up care este acum mult mai mare si de ce nu care are o motorizare diesel considerata de multi drept cea mai buna din segment.
Marele avantaj al lui D-Max in fata lui L200 & Co este pretul de achizitie care se situeaza in medie cu pana la 5.000 euro mai mic decat cel al concurentei sale japoneze.
Acest lucru nu inseamna naparat ca platesti mai putin si primesti mai putin, ci din contra D-Max are unul dintre cele mai bune nivelului de echipare din aceasta clasa.
MOTORIZARI L200 vs D-Max
De fiecare data cand trebuie sa comparam doua model pick-up trebuie sa ne raportam la capitolul tehnica si motorizare pentru ca la sfarsitul zilei alegerea se face in principal atunci cand clientul se uita la fisa tehnica a masinii.
Sub capota lui L200 se ascunde un motor clasic Mitsubishi care are 2.5 litri si care dezvolta o putere maxima de 178 CP. Momentul motor dezvoltat de acest propulsor este de 350 Nm incepand cu o turatie de 1.800 rpm.
De partea cealalta Isuzu ofera tot un motor de 2.5 litri care dezvolta o putere maxima de 163 CP. Momentul motor al propulsorului celor de la Isuzu este de 400 Nm si se datoreaza faptului ca Isuzu este singurul constructor din acest segment care ofera o supraalimentare dubla asemenea celei de la BMW 535d.
In viata reala, chiar daca motorul celor de la Mitsubishi este mai puternic, diesel-ul Isuzu este mai rafinat si de ce nu mai performant pe sosea.
Zgomotul propulsorului celor de la Mitsubishi ne aduce aminte de cea de-a doua generatie de Pajero care avea sub capota in mare parte aceeasi motorizare.
CONSUM REAL DE MOTORINA
In orice fel de discutie despre acest gen de masini noul D-Max castiga clar la categoria consum de motorina, iar concurenta sa fie ca se numeste L200, Hliux sau Amarok consuma considerabil mai mult.
Conform datelor realizate in acest test comparativ modelul L200 echipat cu transmisia automata consuma in Bucuresti in medie peste 14 litri, iar Isuzu D-Max se multumeste cu doar 10 litri.
DESIGN
Noul D-Max este un pick-up de talie mare care poate concura doar cu noul Ford Ranger bazat pe F-150, in timp ce modelul L200 al celor de la Mitsubishi are cea mai mica caroserie din segment. Facelift-ul operat in urma cu doi ani modelului L200 a adus o bena mai lunga care mareste capacitate de transport, insa interiorul sau ramane totusi destul de mic.
Chiar si asa, pe bancheta din spate in L200 se sta mai bine decat intr-un Nissan Navara, insa acesta nu poate concura cu Toyota Hilux sau Isuzu D-Max care ofera un nivel de confort superior.
PRET DE ACHIZITIE
Noul L200 facelift este oferit intr-o versiune de baza in schimbul unui pret de achizitie care incepe cu suma de 25.408 euro. Pentru aceast suma primesti un L200 Invite A82 care dezvolta doar 136 CP.
Modelul din acest test L200 DC 2,5 DI-D High Power A/T (EURO 5) 178 CP este comercializat in Romania in schimbul unui pret de achizitie de 33.450 euro cu toate taxele incluse.
Isuzu ofera pe piata din Romania un D-Max care are un pret de achizitie care incepe cu 22.284 euro, si care poate ajunge la un pret de 30.126 euro in versiunea de top Double Cab AT Premium 4×4.
CONCLUZII
Noul D-Max este o masina extrem de bine realizata pentru ca are o caroserie mare si o motorizare puternica si foarte economica. De partea cealalta Mitsubishi L200 este un pick-up foarte sigur si care este echipat corespunzator, insa se vede faptul ca acesta unul dintre cele mai vechi de pe piata.
Motorizarea zgomotoasa si nu foarte rafinata a lui L200 este singurul mare dezavantaj in fata lui D-Max.
Acesta din urma vine pe piata in forta si castiga si datorita unui pret de achizitie mai convenabil.
Isuzu D-MAX 2014
PRO
Caroserie mare si capacitate de transport
Cel mai bun motor din segmentul de 2.5 litri
Twin Turbo care ofera cel mai mic consumNivel de echipare bogat
Pret de achizitie
CONTRA
Imaginea marcii in Romania
Pretul versiunii de top
Echipamentele de top sunt optionale si relativ scumpe
Retea de service in Romania
Valoare de revanzare
MITSUBISHI L200 Facelift
PRO
Imagine Mitsubishi L200 in Europa
Putere motor 2,5 DI-D High Power
Cutie automata rafinata
Transmisie integrala permanenta
CONTRA
Motor zgomotos si nu foarte economic
Capacitate de tractare mai mica decat modelele concurente
Sarcina in bena doar de 796 kg
Valoare de revanzare mai mica decat cea a unei Toyota Hilux