Acestea sunt modelele Skoda Citigo, Suzuki Alto, Kia Picanto si nou intrata pe piata Dacia Sandero.Criteriul de baza in acest test comparativ a fost pretul de achizitie care a fost stabilit de masina romaneasca Dacia, model care se comercializeaza in UK contra sumei de 5.995 lire sau 6.999 euro TVA inclus.
Jurnalistii britanici au mentionat in acest test compartiv de calitatea de fabricatie relativ mediocra a masinii romanesti care din pacate nu se poate compara cu cea a modelului Skoda.
In final Dacia Sandero a ocupat un loc trei pentru ca ofera un comportament rutier nu foarte exact, o calitate de fabricatie discutabila si de ce nu masina care este echipata cu o motorizare care polueaza cel mai mult dintre cele patru de fata.
Sandero a reusit in schimb sa infranga conform celor de la AutoExpress modelul Suzuki Alto care este mic, mult mai slab realizat si care are un pret de achizitie mai mare.
Masina celor de la Suzuki primeste o depunctare mare si datorita faptului ca este construita in India.Locul secund este ocupat de modelul Kia care reuseste sa ofere foarte multe dotari, sa ofere un spatiu interior foarte mare totul in schimbul unui pret de achzitie decent.
Prima pozitia conform AE este ocupata de modelul Skoda Citigo pentru ca are cea mai buna calitate de fabricatie, un motor economic si un interior spatios pentru 4 pasageri in ciuda faptului care are si cel mai mare pret de achizitie.
SITUATIA MASINILOR DE FATA PE PIATA DIN ROMANIA
Jurnalistii britanici au punctat foarte clar care sunt avantajele si dezavantajele masinilor de fapta, insa pe piata din Romania cele patru modele au o pozitie complet diferita fata de cea din Marea Britanie.
Spunem aceasta pentru ca masina romanilor este cea mai mare, cea mai spatioasa, ofera cel mai mare portbagaj, are cea mai confortabila suspensie, are cea mai mare garda la sol si de ce nu ofera o motorizare de cilindree relativ mare ( 1.2 16V de 75 CP) care este suficient de puternic pentru a misca elegant modelul de fata.
Suzuki Alto pierde clar la capitolul calitate de fabricatie pentru ca este realizat in totalitate in India, tara unde nu se pune accent pe calitate ci cantitate. Spatiul interior al japonezului nu poate sa concureze cu modelul romanesc indiferent de pozitia ocupata.
Aceelasi lucru se poate spune si despre volumul portbagajului si de ce nu de accesul spre portbagaj.Trenul de rulare al lui Alto este mai agil decat cel al lui Sandero insa devine zgomotos si inconfortabil atunci cand se ruleaza pe suprafetele cu denivelari din Romania.Modelele Skoda si KIA sunt echipate la randul lor cu motorizari de un litru care dezvolta puteri maxime de pana in 69 CP.
De exemplu Skoda Citigo Active are un motor de un litru cu 3 clindri in linie care ofera in schimbul a 8.046 euro doar o putere maxima de 60 CP.
Aceasta putere poate parea in schimb inselatoare pe hartie pentru ca de multe ori nu se tine cont de faptul ca o masina din acest segment are si o greutate la gol mult mai mica decat cea a unei masini dintr-un segment superior, si Dacia Sandero este realmente o masina mare in compararatie cu aceste modele concurente.
PRET DE ACHIZITIE
La acest capitol trebuie spus ca toate masinile de fata sunt echipate sarac pentru a avea cel mai mic pret de pe piata, sigurul echipament generatilzat fiind servodirectia. Aerul conditionat este optional si costa in medie 700 euro TVA inclus.
Dacia Sandero are un pret de achizitie de 6.990 euro cu toate taxele incluse fiind si in acest caz asemenea celui din Marea Britanie cea mai ieftina masina de oras.
Undeva la peste 600 euro diferenta se claseaza masina celor de la Suzuki care este inferioara masinii romanesti la capitolul tehnica si echipamente.Skoda mult laudata de britanici nu este cea mai scumpa masina daca este cumparata din Romania pentru ca are un pret de achzitie de 8.046 euro in versiunea de echipare Active MPI. Si pentru acest modele pentru aerul conditionat sau geamurile electrice se plateste in plus!
Cea mai scumpa masina din acest segment este modelul KIA Picanto care se comercializeaza la noi in schimbul unui pret de achizitie de 9.448 euro.
Chiar si asa, masina celor din Coreea are cele ma multe echipamente standard, detaliu care permite masinii sa afiseze o valoare de revanzare mult mai mare decat suratele ei de fata.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Alegerea unei masini noi foarte ieftine in Romania este relativ simpla, respectiv mergi la KIA, Skoda, Suzuki si ceri cea mai ieftina masiana din showroom.
Chiar si asa, alegerea unei masini de oras potrivite nu este simpla pentru ca in anul 2013 trebuie sa tinem cont de siguranta oferita si de nivelul echipamentelor intalnite standard. Cele mai bune modele in caz de accident raman KIA Picanto, Skoda Citigo care ofera o structura de rezistenta foarte buna.
Dacia a reusit sa castige trei stele EuroNCAP cu modelul Sandero, masina despre care nu se poate spune ca nu ofera nici o siguranta in caz de accident. Ultimul loc este ocupat de modelul Suzuki Alto care a fost construit sa corespunda altor norme de siguranta decat cele EuroNCAP, reusind sa-si protejeze pasagerii din fata daor in proportie de 55%.
Ultimul insa si poate cel mai important criteriu de departajare dintre aceste masini este spatiul interior si volumul portbagjului loc unde masina romaneasca pur si simplu este dintr-o alta clasa in comparatie cu Skoda sau KIA.
Sandero este cea mai mare masina de fata, ofera loc pentru 5 pasageri ( toti ceilalti ofera loc doar pentru 4 pasageri), are cel mai mare portbagaj, are cel mai puternic motor si de ce nu are cel mai mic pret de achizitie.
Singurul loc unde modelul Skoda castiga tot timpul este valoare de revanzare care anunta o cota de piata crescuta chiar si pentru modelul Citigo in urmatorii ani.
LISTA PRETURI ROMANIA!
Dacia Sandero Acces 1.2 16V – 6.990 euro TVA inclus
Suzuki Alto 1.0 GLX + 68 CP –7.600 Euro
Skoda Citigo Active MPI 60 CP – 8.046 euro TVA inclus
KIA Picanto 1.0 GSL BASE MT 69 CP – 9.448 euro TVA inclus