Aceasta se numeste Octavia Scout si vine pe piata sa acopere un segment nu foarte disputat insa foarte apreciat de cunoscatori. Acesta clasa este cea crossover, segment dominat de automobile oferite la preturi nu foarte accesibile. Printre acestea putem enumera Alfa Romeo 156 Crossover si Audi Allroad.
Gama Octavia
In urma cu mai bine de 5 ani aceelasi constructor lansa pe piata modelul Octavia I 4×4, varianta care era oferita in premiera cu o transmisie integrala permanenta de tipul 4-Motion. Aceasta masina si-a castigat simpatizantii in scurt timp chiar daca fata de o Octavia normala pretul de achizitie era mult mai mare.
Transmisia integrala permanenta cu diferential central Haldex si motorizarea diesel TDI de 1.9 litri si 101 CP au constituit ingredientele care au promovat aceasta masina pe o piata nu foarte aglomerata.
Pentru a continua succesul predecesorului sau in oferta Skoda continua sa ofere actuala generatie Octavia cu transmisie integrala, insa pentru a face un pas si mai impiortant acestia au proiectat o Octavia Break si mai specializata numita Octavia Scout.
Octavia 4×4 sau Scout?
Odata cu aparitia acestui model clientii Skoda vor ajunge sa se intrebe cu siguranta care masina este mai eficienta pentru ei. In urma testului putem spune ca noul Scout este cu mult peste varianta de serie 4×4 deoarece exceleaza la anumite capitole atat de mult incat aceasta intalnire a constituit o surpriza si pentru noi.
Sfatul nostru este acela ca daca rulati preponderent pe sosea atunci nu trebuie decat sa cumparati o varianta Octavia 4×4, insa pentru cei care indraznesc sa se aventureze si in salbaticie atunci Scout este raspunsul.
Performante
Sub capota modelului am intalnit o veche cunostinta respectiv motorul diesel TDI de doi litri si 140 CP. Acesta si-a dovedit calitatile din nou, eficient si economic insa greutatea destul de mare a masinii (peste 1,6 tone la gol) a facut aproape ca si acest diesel de forta sa dea semne se oboseala in anumite conditii.
Chiar si asa masina a consumt in medie undeva in jurul valorii de 6.5 litri pentru 100 de km, iar momentul motor de 320 Nm a fost un factor care recomanda utilizarea masinii indiferent de conditiile de drum.
Noua Skoda Octavia Scout 2.0 TDI ajunge sa fie vanduta in Romania cu pret de BMW X3 xDrive 2020 NOU
Cutia de viteze cu 6 rapoarte este precisa si placuta la utilizare. Pentru ca aceast pachet sa constituie o alegere si mai fericita motorizarea diesel trebuia sa fie cea de 170 CP care dispune de un moment motor mai mare, insa chiar si asa masina se comporta in trafic peste medie.
Transmisie
Punctul forte al noului Scout este indiscutabil transmisie integrala permanente, sistem care misca cu gratie masina indiferent daca se ruleaza pe sosea sau pe teren accidentat. Pentru cei care se aventureaza pe zapezi sau noroaie trebuie sa le recomandam deconectarea sistemului de stabilitate ESP.
Pentru fanii off-road trebuie sa mentionam ca Octavia Scout dispune de un tren de rulare mult mai rezistent decat al unei masini normale, iar bandourile laterale si garda la sol mai mare nu sunt detalii de ordin stilistic. Octavia Scout este exact ceea ce fratiotul mai mic Roomster Scout nu este si anume un SUV cu pretentii.
Concluzie
Skoda Octavia Scout este acel crossover care permite utilizatorului sa parcurga fara probleme chiar si cele mai anevoioase trasee datorita garzii la sol mari si a transmisiei integrale permanente,iar pentru cei care sunt fani TDI motorul de sub capota nu poate constituii decat cireasa de pe tort.
Noi consideram ca in varianta de motorizare TDI de 170 CP si un nivel de echipare de top cu sistem de navigatie si tapiterie de piele acest Scout poate constituii un inlocuitor chiar si pentru fratiorul mai mare si mult mai scump Audi Allroad.
Un lucru este interesant si anume pretul de achizitie al Scout-ului de 27.000 euro este in aceeasi gama cu cel al vechiului Audi Allroad de pe piata second-hand.
Deci, daca nu aveti bani de noul Allroad insa v-a placut si vechiul Audi Allroad atunci cumparati fara menajamente noua Skoda Octavia Scout.