Vorbim despre aceasta comparatie pentru ca piata auto din Romania s-a schimbat complet in ultimii ani, si cele mai vandute masini sunt de fapt cele care au mai mult de zero km la bord.
Stategia dealerilor de a vinde masini noi pentru a supravietuii crizei auto a dat nastere unei piete de automobile noi nici macar visate in urma cu 4 ani.
Acum poti sa-ti cumperi o masina noua de clasa mica sub 10.000 euro model care nu este evident produs de catre cei de la Dacia.
De exemplu putem sa cumparam fara prea mari probleme un Ford Fiesta, un Opel Corsa sau de ce nu un VW Polo cu un pret de aproximativ 10.000 euro.
Discount-urile oferite de care dealeri si de catre importatori au permis o marja de castig foarte mica la vanzare cu speranta ca cei care cumpara aceste masini urmeaza sa revina in service unde costurile de amortizeaza prin revizii destul de costisitoare.
Masina noua sau Second hand?
La aceasta intrebare au raspuns fara prea multe discutii aproape toti romanii care in ultimul an au preferat sa-si cumpere o masina second hand in detrimentul unui automobil nou. De aceasta data piata auto SH nu mai vinde foarte mult masini antice Euro 1 sau Euro 2, ci doar modele care sunt conforme cu normele de poluare Euro 5.Asadar, pentru a scoate in evidenta lucrurile pozitive si de ce nu, si cele negative am decis sa comparam doua modele emblematice in Romania, unul este VW iar celalalt un Mercedes.
VW-ul este o masina noua cu un pret de achiziti in medie la 20.000 euro cu toate taxele incluse, iar Mercedes-ul este un Clasa S deja inmatriculat sau care urmeaza sa fie adus in tara si care are aceelasi pret de achizitie.
VW Passat NOU vs Mercedes Clasa S SH
Daca tot am vorbit de o limita de pret de 20.000 euro TVA inclus trebuie sa spunem a un model VW Passat Trendline cu motorul pe benzina 1.4 TSI de 122 CP costa in Romania incepand cu 21.365 euro TVA inclus.
La capitolul dotari standard modelul VW Passat de fata vine echipat cu aer conditionat manual ( cu manete de comanda in genul celor de la Dacia), computer de bord, geamuri electrice, scrumiera, toata de rezerva din otel si radio cd cu puterea 4×20.
Asadar la capitolul dotari modelul german NOU este o masina crecta prentru gama sa de pret, insa daca vrem sa alegem si cateva dotari intalnite standard la modelul sau concurent Mercedes Clasa S in varianta second hand pretul lui Passat ajunge lejer la suma de 33.000 euro cu TVA inclus.
Chiar si asa, modelul de fata este o masina noua adica are din start prezumptia ca este mai fiabil si de ce nu ca are o garantie care sa acopere o eventuala problema tehnica.
Alegerea Mercedes Clasa S la mana a doua
De fiecare data cand vorbim de masini nu putem sa trecem cu vederea faptul ca Mercedes este cel mai mare producator de automobile de lux din lume, iar modelul sau Clasa S este recunoscuta drept cea mai buna masina din lume!
Evident aici nu vorbim de limzuinele de peste 300.000 euro produse in serie limitata.Asadar, Mercedes se prezinta in acest test comparativ nou vs vechi cu un model Clasa S din generatia W220. Acest S a reprezentat pentru germani renuntarea la masivul W140 si dezvoltarea unei masini mult mai elegante care in plus avea sa ofere o gama foarte larga de motorizari.
Pentru a face fata unui comparativ cu un VW Passat nou putem sa luam in calcul doar doua versiuni de motorizare, respectiv modelul pe benzina S350 4Matic si diesel-ul S320 CDI.
Ambele motoare au peste 200 CP si pot duce limuzina lui Mercedes lejer la o viteza maxima de peste 230 km/h.Noi cei de la Autolatest recomandam versiunea pe benzina de 3.7 litri V6 pentru ca este mult mai puternica, consuma relativ decent si este echipata cu o tractiune integrala care permite mersul fara probleme chiar si cand se asterne zapade pe soselele din Romania.
La capitolul costuri trebuie sa mentionam ca din start trebuie sa alegem o masina cu putini km din Germania, o masina cu full service book si de ce nu o masina care inca mai are o garantie din partea dealerului. Modelele recomandate sunt cele fabricate dupa anul 2003 cand W220 a suferit un facelift.Daca ne uitam putin la taxa de mediu obervam ca pentru un motor V6 de peste 3.7 litri din anul 2003 taxa de mediu este de 4.900 euro, iar pretul de achizitie al masinii este de 14.000 euro. In total daca vrem aceasta masina trebuie sa platim putin sub granita a 20.000 euro cu toate taxele incluse.
CONCLUZII
Daca vrei sa-ti cumperi o masina nou nimic nu poate sa te opreasca, insa lipsa de dotari a unui VW Passat 2013 in versiunea de baza reprezinta un impediment care te face sa cumperi de pe lista de optionale si pretul ajunge in zona de 30.000 euro.
Clientul de Mercedes Clasa S la mana a doua este unul care stie ce vrea, adica comfort, putere, lux, performante si nu in ultimul rand o imagine in traficul din Romania. Acesta la randul sau se confrunta cu o masina SH, adica cu una care se poate strica fie ca se numeste Mercedes sau Audi.
Concluzia noastra este ca indiferent de situatie un Mercedes Clasa S este o masina recomandata chiar si cand aceasta are 10 ani vechime sau 90.000 de km datorita faptului ca este impunatoare pe sosea si ofera o siguranta activa si pasiva mult superioara unei masini de 20.000 euro de factura noua.
Noi am alege indiferent de varianta modelul de la Mercedes ca nu degaba este numit de germani Cea mai buna masina din lume!
VW PASSAT 1.4 TSI
PRO
Masina noua
Garantie considerabila
Fiabilitate recunoscuta
Valoare mare de revanzare
Calitate buna de fabricatie
CONTRA
Motor extrem de slab
Dotari standard mult inferioare chiar si gamei Dacia Stepway II
Pentru toate optionalele trebuie sa platesti
Motor cu distributie pe lant cu probleme
MERCEDES CLASA S W220 S350 4MATIC 2003
PRO
Imagine
Calitate exceptionala de fabricatie
Dotari la care un posesor de VW doar viseaza
Motor V6 rafinat, puternic si extrem de fiabil
Spatiu interior foarte mare
Tractiune integrala 4Matic eficienta in Romania
Piese cu preturi de achizite relativ ieftine
Masina Euro 4 in 2003 in timp ce VW doar Euro 5 in 2013
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Consum mare de benzina (remediu instalatie GPL)
Uzura mare daca modelul este diesel
Consum foarte mare pentru S320 CDI ( nerecomandat).
Imagine destul de invechita a masinii
Costuri mari pentru intretinere ( anvelope, filtre in reteaua Mercedes Benz).