Test-ul din acesta saptamana reia tema 4×4 mult discutata de site-ul nostru datorita eficientei unor asemenea automobile si datorita faptului ca masinile cu transmisie integrala sunt bune la casa omului in special cand pe sosea se asterne mult blamata zapda.
Anul 2010 aduce asa cum era de asteptat pentru clientii romani o piata auto deosebit de afectata de criza auto, insa o piata auto care este mult mai deschisa la nevoile clientilor.
Astfel, pentru cei care doresc sa-si achizitioneze un astfel de automobil trebuie sa spunem ca optiunile pe piata sunt variate si reprezinta o masa de automobile omogene echipate cu motoare diesel economice si de ce nu foarte ieftine in ultima perioada.
Care este diferenta dintre un SUV si un Off-Road veritabil?
Cel mai important pas pe care un client trebuie sa-l faca este sa aleaga clasa din care sa faca parte viitorul sau automobil cu transmisie integrala.
Aici parerile sunt impartite, respectiv intre cei care opteaza pentru un SUV care este conceput sa ruleze in proportie de 99% din viata sa pe sosele si in special pe soselele din marile orase, si cei care apreciaza mai mult o masina de teren veritabila cu reductoare si un tren de rulare dedicat mersului pe munti.
Autolatest recomanda pe aceasta cale celor care doresc sa-si cumpere un SUV sa achizitioneze daca se poate din punct de vedere financiar un automobil off-road veritabil datorita urmatoarelor considerente:
Off Road VERITABIL
-Capacitate mare de negociere teren accidentat
–Rezistenta foarte mare la impediementele clasice din orase precum Bucurestiul (guri de canale deschise, linii de tramvai neterminate, refugii si borduri suprainaltate).
-Tren de rulare foarte rezistent la gropile din orase ( bucsi, pivoti si bielete supradimensionate si extrem de fiabile)
-Costurile de intretinere foarte mici ale suspensiei -Garda la sol mult mai mare
-Caseta de reductie si diferentiale blocabile
-Garantie mai mare a trenului de rulare
-Valoare mult mai mare la revanzare -Echipament standard mult mai bogat
-Optionale mult mai interesante
-Portbagak mai mare
-Capacitate de tractare si incarcare foarte mari
CONTRA
-Greutate mai mare
–Consum mai mare de combustibil
-Cilindree mai mare= RCA si impozit mai mare
-Manevrabilitate greoaie PRO-SUV
-Consum mai mic de combustibil
-Pret mai mic de achizitie
-Tren de rulare mult mai dinamic
-Costuri de intretinere la anvelope mai mici
-Motoare diesel raspandite si usor de reparat
CONTRA
-Transmisie integrala simplista si ineficienta
-Tren de rulare slab la denivelari
-Costuri la fel de mari la reparatii in ciuda clasei SUV
-Garda la sol destul de mica
-Protectie precara a caroseriei ( scuturi plastic)
-Portbagaj mai mic
-Consum nu foarte mic in comparatie cu un off-road veritabil
-Lipsa reductor diferentiale blocabile
-Talon mic al anvelopelor Variante!
La acest capitol dorim sa vorbim de o diferenta majora intre trei masini cu tractiune integrala doua dintre ele fiind SUV-uri in timp ce ultimul este un off-road veritabil de seama.
Primele doua modele suprinzatoare sunt noile Renault Koleos 2.0 dCI si VW-ul Tiguan 2.0 Tdi. Acesta doua sunt SUV-uri in toata puterea cuvantului daotorita faptului ca au o forme si dimensiuni ale caroseriei mult mai compacte si usor de manevrat in mediul urban.
In avantajul acestor masini este evident si motorizarea diesel de doi litri. Koleos vine in oferta cu un diesel de doi litri si 150 CP care dispune de o distributie pe lant.
Cutia de viteza este automata cu 6 rapoarte si este de origine Nissan.
De partea cealalta se gaseste un VW Tiguan diesel TDI care are doar 140 CP si un zgomot foarte mare in ciuda sistemului common-rail.
Cutia de viteze este de tipul automata cu 6 rapoarte semnata ZF. Diferentele dintre cele doua masini se regaseste la interior unde in ciuda renumelui Renault-ul este mai luxos si beneficiaza de o calitate de fabricatie mai buna decat cea din Tiguan.
Masina germana vine sa ofere clientilor o calitate de fabricatie mai buna ca perceptie, automat o atmosfera specifica unui VW veritabil.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD
In ciuda unor dimensiuni mai mare Jeep vine sa ofere clientilor un Grand Cherokee echipat cu noua transmisie integrala permanenta Quadra Drive II. Mai mult decat atat acest Jeep are si o caseta de transfer cu functia 4Low.
Piesa de baza in achizitionarea unui Grand Cherokee este motorizarea diesel de trei litri V6 de origine Mercedes care dezvolta o putere maxima de 218 CP si un moment motor de 500 Nm.
O alta atractie a masinii americane construite in uzina din Austria este cutia de viteze automata cu 6 rapoarte semnata Mercede Benz.
Diferente la Pret
Cel mai mare soc al masinilor din aceast test drive analiza este acela ca un Renault Koleos diesel automat costa cu 1.000 de euro mai putin decat un Jeep echipat cu un motor Mercedes respectiv 34.000 euro cu TVA inclus, iar soc-ul cel mai mare vine evident din partea lui Volkswagen care comercializeaza un Tiguan Track&Field 2.0 TDI A6 full option cu un pret de 41.200 euro TVA inlcus.
Astfel, un Jeep Grand Cherokee 3.0 automat costa doar 35.000 euro cu TVA inclus si este echipat cu tapiterie de piele, sistem de navigatie, hard disck incorporat, stock USB, jante din aliaj, ESP si tractiuen integrala permanta Quadra Drive II.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 35.000 euro cu TVA Renault Koleos 2.0 dCI A6- 33.381,00 euro cu TVA VW Tiguan Track&Field 2.0 TDI A6- 41.201 cu TVA
Concluzie
Decizia cea mai inteligenta in acest caz este achizitionarea unui Jeep Grand Cherokee diesel automat deoarece este echipat cu un motor Mercedes Benz, o cutie de viteze Mercedes Benz si o echipare stadard full option.
De partea cealalta nu avem decat un Renault Koleos cu o transmisie integrala Nissan care are un pret extrem de mare pentru o masina marca Renault.
Reteaua de service catastrofala a lui Renault Romania nu constituie un element de lauda. In mare aceelasi lucru se poate spune si despre VW-ul Tiguan care devine in urma echiparii complete o masina mult prea scumpa pentru brand-ul german.
Performantele off-road si de ce nu on road pe zapda a celor doua SUV-uri recomanda categoric achizitionarea masinii americane.
Castigator Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD