Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Renault Fluence primeste cel mai bun motor din clasa-Test Drive Fluence 1.6 dCI 130 CP

Un astfel de exemplu este noul Renault Fluence facelift 2014 care a primit o noua motorizare diesel de cea mai buna calitate.

Masina in cauza este o compacta sedan pentru ca se bazeaza tehnic pe modelul Megan, insa radacinile reale ale lui Fluence aduc in prim plan alianta Renault-Nissan, respectiv Nissan-Samsung Motors.

Da! Noul Renault Fluence 2014 nu este decat un model Samsung Motors SM3 care se comercializeaza cu succes de ani buni in Coreea de Sud. 

CAROSERIE

De fiecare data cand vorbim de acest Fluence nu putem sa nu vorbim de cel mai vandut competitor al sau, modelul ceh Skoda Octavia. Ambele se bazeaza tehnic pe o masina cunoscuta de clasa compacta, insa vin sa ofere o caroserie amplu modificata.

Acest lucru inseamna ca, cine cumpara un Fluence benefeciaza de o mini limuzina cu dimensiuni exterioare demne de masinile de clasa mare de acum un deceniu. Ampatamentul mare ofera pentru pasagerii din spate un spatiu foarte mare, iar volumul portbagajului este de-a dreptul imens.

Daca am pune fata in fata noul Fluence si noua Octavia III nu am putea sa nu observam faptul ca masina francezilor este mai mare, si de ce nu are un interior mult mai spatios.

Accesul spre locurile din spate este facilitate de portiere de mari dimensiuni, iar inaltimea mare a caroseriei ofera un spatiu la nivelul capului demn de o masina dintr-un segment imediat superior.

FLUENCE SI CEL MAI BUN DIESEL DIN CLASA SA

In urma cu mai bine de un an echipa Autolatest realiza un test de consum in Romania cu noul pe atunci Megane facelift 1.6 dCI, rezultatul fiind unul de-a dreptul incredibil. Noi am parcurs distanta de la Bucuresti la Arad si inapoi cu un singur plin, adica masina francezilor a consumat doar 4.8 litri. 

Acesta este si motivul pentru care am declarat atunci ca motorul 1.6 dCI Energy de 130 CP este cel mai bun motor diesel din clasa sa, fie ca acesta este comparat cu 1.6 e-HDi, 1.6 TDCI sau 1.6 TDI. Pur si simplu noul dCI de 130 CP este la fel de puternic precum un 2.0 TDI ( 320 Nm) si consuma in medie mult mai putin decat concurentii sai.

Pe acest Fluence noul 1.6 dCI face o figura mai mult decat buna, francezii fiind acum indreptatiti sa nu mai permita nimanui o comparatie 1.6 TDI de 105 CP cu acest dCI. Daca vrei sa compari un model Octavia TDI cu acest Fluence trebuie sa te raportezi doar la motorul mai mic 1.5 dCI de 110 CP.

Diferenta de putere, performante si nu in ultimul rand consum de motorina face din aceasta masina in versiunea sa Privilege un concurent chiar si pentru cei care se considera premium.

CALITATE DE FABRICATIE

Nu de multe ori am fost atentionati de faptul ca Skoda produce masini mai bune decat orice ofera francezii, insa daca ne urcam intr-un Fluence Privilege si intr-o Octavia III nu putem sa nu observam faptul ca francezii sunt singurii care ofera un interior realizat din spuma poliuretanica de cea mai buna calitate.

Skoda a preferat sa reduca costurile prin realizarea unei planse de bord din pastic dur.

Calitate de fabricatie perceputa a noului Fluence primeste note foarte bune, insa despre fiabilitatea reala a masinii inca nu putem sa ne pronuntam. In prezent fiecare mare constructor incearca sa reduca costurile de fabricatie pentru masinile sale, insa in cazul de fata putem spune ca Renault nu a dorit acest lucru.

Acum chiar gasim cateva detalii interesante care sunt mult mai bune calitativ decat pana la acest facelift.

CE NU NE-A PLACUT!

La acest capital troneaza fara drept de apel sistemul multimedia care acum nu mai are un panou separat de comanda precum masina mai veche.

Daca in urma cu cativa ani cand cumparai un Renault cu sistem de navigatie masina venea cu o serie de butoane montate ergonomic in spatele schimbatorului de viteze, acum Renault a anulat acest sistem si a montat direct in consola centrala comenzile. 

Noul sistem are mai putine butoane si ergonomic este destul de greu de accesat.

Tot la capitolul plangeri nu putem sa nu amintim faptul ca trenul de rulare care este confortabil, inca nu are nici o treaba cu dinamismul. Daca se ataca un viraj cu o viteza prea mare puntea spate semi-rigida nu ofera un control exact al masinii. Aici concurentii sai vin dotati cu punti multi-link exact.

 

PRO

Imagine de marca-Samsung Motors

Cel mai bun motor din clasa

Cel mai mic consum

Distributie pe lant

R-Link cu harti detaliate ale Capitalei

Pret de achizitie acceptabil

Nivel de echipare bogat

 

CONTRA

Comenzi dificile ale sistemului multimedia

Punte spate semi-rigida

Valoare mica de revanzare

Lipsa cutie EDC Getrg pe acest 1.6 dCI

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente