Spunem aceasta pentru ca bavarezii au acum primul motor diesel din lume se mare serie cu patru turbine, motor care dezvolta o putere maxima de 400 CP!
NOUL BMW B57 Quad Turbo 2016
Acest titlul este de fapt numele complet al noii motorizari BMW care este prima din lume cu patru turbine pentru un diesel.
Motorul de baza este un cunoscut 6 in linie de trei litri care a luat nastere in anul 1999 pe modelul X5 si Seria 5 E39, insa de atunci si pana in prezent motorizarea BMW a fost supusa multor modificari.
Daca atunci acest motor dezvolta o putere maxima de 192 CP si 400 Nm, acum in anul 2016 avem de fata o motorizarea de-a dreptul extremea.
BMW a echipat modelul 750d cu aceelasi 6 in linie de trei litri, insa care a primit 4 turbine in serie pentru a corespunde normelor Euro 6 si pentru a avea performante de top.
CUM SE COMPORTA 750Ld 2016?
Inca din primii km trebuie spus ca motorizarea BMW este una sportiva chiar si cand este comparata cu un motor pe benzina V8 tot de origine BMW.
Motorul cu patru turbine si trei litri ofera din start o putere maxima de 400 CP, insa acestia sunt irelevanti cand ne uitam la momentul motor care este de 760 Nm incepand cu 2.000 rpm.
Unii ar putea spune ca inca de la relanti motorul acesta are peste 500 Nm, lucru incredibil daca ne gandim ca avem de fata totusi o motorizare mica cu 6 cilindri.
Supraalimentare secventiala functioneza la fel ca si la vechiul 535d E60, adica pana la 2500 rpm merg doar turbinele mici cu inertie aproape nula dupa care pana 3.500 rpm functioneaza toate cele patru turbine pentru o forta maxima.
Cand trecem de bariera de 3.500 rpm raman in functiune doar turbinele mari care trag aer cu un debit mai mare pana la o turatie de 5.500 rpm.
Pe scurt motorul de fata este primul diesel din lume cu o zona rosie a turometrului de 5.500 rpm si un consum mediu extrem de mic de 5.7 litri de motorina pentru fiecare 100 de km.
BENZINA SAU DIESEL?
La aceasta intrebare fanii BMW se pare ca au raspuns inca de acum 10 ani cand au ales gama diesel, pe piata noastra fiind modele BMW cu aprindere prin compresie in proportie de peste 90%.
Cine vrea un rafinament de top trebuie sa aleaga in continuare un model BMW 750 iL care are un motor V8 de 4.4 litri si 450 CP, motor extrem de rapid si rafinat.
Diesel-ul de fata are un pret de achizitie pe o masina precum cea de fata 750 Ld xDrive de peste 100.000 euro, iar componenta consum devine realmente irelevanta pentru ca cine are aceasta suma de bani pentru o masina noua are bani si pentru cei 2-3 litri de benzina in plus.
Insa chiar si asa, noul 750 Ld este un adevarat cruiser al soselelor si dovedeste motorizarii mai vechi de 381 CP ca este depasita completa la CONSUM, PERFORMANTE si VALOARE DE REVANZARE.
Diferenta de pret de peste 20.000 euro in defavoarea lui 750 Ld fac din acest model unul de imagine pentru ca majoritatea modelelor Seria 7 vandute sunt cele cu motorul de baza cu singura turbina pe versiunea 730d.
CONCLUZII
Sfatul nostru este sa mergeti cu masina intr-un test drive pentru ca doar atunci puteti vedea ce inseamna 760 Nm incepand cu 2.000 rpm.
Motorul BMW se fata este superior propulsorului Audi V8 care echipeaza gama SQ7 atat la capitolul reprize cat si consum real de combustibil.
PRO
Motor diesel fenomental
Cutie ZF8 extrem de rapida
Consum extrem de mic
Reprize incredibile pentru o masina diesel de 2 tone
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Pret astronomic pentru o masina diesel
Chiar si in versiunea de top exista optionale scumpe
Rafinament redus cand punem fata in fata si un 750 Li
Pachet Motorsport inutil pe o masina prea confortabila