Acest test drive a luat parte in Germania unde pentru Ssangyong Germania modelul Rodius este o masina extrem de importanta pentru ca pietele din Europa de Vest sunt mari consumatoare de masini cu 7 locuri.
Noul Rodius 2014 este de fapt aceelasi model care a fost testat de echipa Autolatest in urma cu multi ani in Romania.
CITESTE TESTUL CU RODIUS 2007 AICI!
DESIGN
Noul Rodius este o masina atipica pentru piata din Europa pentru ca acest model este atat de diferit fata de ceea ce ofera Renault si Mercedes in acest segment incat putem spune ca Rodius nu are in prezent nici un concurent real.
Optica lui Rodius 2014 este mult imbunatatita fata de generatia precedenta prin “aranjarea” masinii in asa fel incat sa nu mai creeze dealerilor probleme in fata clientilor. De fapt vechiul Rodius a primit neoficial titlul de Cea mai Urata Masina din acea perioada.
Noul Rodius are un design mult imbunatatit, linia design-ului exterior are acum un look mult imbunatatit. Acum masina poate sa treaca aproape neobservata pe orice sosea din Europa, insa masivitatea caroseriei a ramas un criteriu care face din acest Rodius un full size MPV.
INTERIOR
Cine a condus pana acum un Rodius nu poate sa uite faptul ca Ssangyong a realizat masina cu un interior extrem de mare. Plansa de bord este masiva si are consola centrala mult schimbata fata de vechiul model.
Indicatoarele au ramas ca si pana acum centrale, insa acestea sunt iluminate asemenea fratiorului mai mare Rexton. In mare parte interiorul a ramas identic cu cel al modelului precedent, caracteristica buna daca tinem cont de faptul ca Rodius are unul dintre cele mai spatioase interioare din segment.
Asa cum ne-a obisnuit si acest Rodius II are doua scaune individuale pe randul doi, iar bancheta din spate primeste fara probleme trei pasageri. In total spatiul de depozitare poate sa atinga o valoare de peste 3.500 litri.
TEHNOLOGIE
Noul Rodius 2014 este dotat cu o motorizare noua Ssangyong dezvoltata in Austria si care se numeste acum E-XDI . De fapt aici vorbim de noul diesel de doi litri LET care ofera o putere maxima de 155 CP la 4.000 rpm si un moment motor de 360 Nm incepand cu 1.500 rpm.
Ssangyong spune ca acest motor are undeva in jur de 190 Nm incepand cu zero rotatii, detaliu care anuntat un comportament pe sosea in mediul urban elegant.
Cutia de viteze este automata cu 5 trepte pentru mersul inainte si doua pentru reverse, adica faimoasa cutie de viteze Mercedes 5G-Tronic.
Aceasta schimba vitezele fara menajamente insa nu putem sa vorbim de un comportament sportiv pentru o masina care are o greutate la gol de peste 2.2 tone.
Fata de concurenta sa reala noul Rodius E-XDI este la fel de rafinat asemenea unui Mercedes Viano 2.1 CDI de 163 CP sau un Chrysler Voyager 2.8 CRD.
Marele avantaj al sau fata de toata aceasta concurenta este sasiul separat si caseta de reductie identica cu cea a fratiorului Rexton.
PRO
Imagine revizuita
Cel mai comfortabil interior din segment
Tren de rulare rezistent
Singurul monovolul cu reductor
Motor E-XDI rafinat si economic
Pret foarte mic de achizitie
CONTRA
Lipsa computer de bord ( consum real si autonomie)
Acces dificil datorita lipsei portierelor spate culisante
Hayon masiv si relativ greu de deschis
Valoare mica de revanzare