Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Primul test drive cu noul Nissan Pathfinder 2013-Platforma tehnica de Infiniti JX

Diferente tehnice

Vechiul Pathfinder care inca se mai comercializeaza in Europa este o masina off-road veritabila deoarece utilizeaza solutia tehnica sasiu separat plus caroserie. Pe limbajul tutror acest Pathfinder de Europa este o masina care are sasiu si care benefeciaza de ajutorul unei casete de reductie reale cu functia 4Low si 4High.

Echipa Autolatest a testat pentru dumneavoastra acest model in trecut (vezi test-ul complet aici cu Pathfinder 2.5 dCI 190 CP), masina care a demonstrat o abilitate crescuta de a se descurca fara probleme in mediu off road veritabil. Acolo sasiul separat si reductorul inseamna totul, respectiv o cursa mare a trenului de rulare si capacitatea masinii de aborda chiar si cele mai suprinzatoare drumuri forestiere.

Dezavantajul vechiului Pathfinder era evident doar atunci cand masina circula pe sosea unde avantajele aratate in mediul off road aduceau oarecum cateva probleme la capitolul stabilitate in viraje. Comportamentul pe sosea al unui Pathfinder II este unul relativ greoi, detaliu care nu a reprezentat niciodata un o problema pentru clientii traditionali de Nissan. Pur si simplu nu mergeai cu un Pathfinder la fel de rapid de sosea asemenea fratiorilor Qashqai sau X-Trail.

Noul vs Vechiul

Noua generatie de Pathfinder se doreste o masina complet schimbata ca mentalitate fata de predecesorii sai deoarece Nissan a decis sa renunte la sasiul separat in favoarea unei caroserii autoportante mult indragite de toate SUV-urile moderne. Aceasta solutie a fost aplicata cu oarecare succes si de catre modelul concurent Mitsubishi Pajero care nu mai are de peste 5 ani sasiu separat, iar performantele off road nu au scazut semnificativ fata de modelele istorice.

Accentul se pune acum cand vorbim de noul Pathfinder pe o latura premium accentuata si pe un comportament rutier demn de cele mai bune masini din segment. Este de admirat faptul ca Nissan nu a modificat atat de mult aceasta noua generatie de Pathfinder pentru a sacrifica spatiul interior.

Noul asemenea vechiului au 7 locuri si reprezinta o solutie clara la modelele MPV premium din gama de plus 40.000 euro.

Motorizari

Pentru inceput trebuie spus ca masina este destinata doar pietei din SUA unde modelul este oferit cu o motorizare pe benzina V6 de 3.5 litri realizat pentru marca premiul Infiniti. Motorul lui Nissan dezvolta o putere maxima de 264 CP si este cuplata la o transmisie CVT revolutionara care se numeste Xtronic CVT.

Aceasta pe langa cele 6 rapoarte prestabilite mai are integara o cutie de viteze manuala cu 2 viteze care are menirea de a reduce din lentoarea clasica ca CVT-urilor. Asadar putem spune ca noul Nissan Pathfinder 2013 este echipat cu o transmisie care are 8 rapoarte.

In Europa modelul vine echipat conform surselor cu motorul clasic Nissan de 2.5 litri si 200 CP si cu un motor V6 dCI de trei litri care dezvolta o putere maxima de 250 CP. Acesta din urma primeste standard o cutie de viteze automata cu 7 rapoarte realizata de catre specialistul Aisin.

Pret

La inceputul comercializarii in SUA pretul unui Nissan Pathfinder porneste de la suma de 28.000 dolari insa ajunge repede in zona de 40.000 dolari in versiunea top of the line.

PRO

Generatie realmente premium, interior bun calitativ cu tota tehnologia Infiniti, motorizare Infiniti, cea mai buna cutie CVT din lume, consum redus de combustibil

CONTRA

Masina pierde usor la capitolul comportament off road datorita lipsei reductorului si a unei caroserii realizate in special pentru un comportament foarte bun pe sosea.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente