Acest lucru este vizibil clar daca ne uitam la cifrele de vanzari, acest trend fiind una dintre cele mai bune rezultate ale marcii BMW.
Pur si simplu, in momentul achizitieie marcilor Rover si Mini pe o suma modifca, brand-ul MINI a reprezentat cea mai buna investitie a celor din Munchen.
Imaginea marcii a constituit cea mai buna parte a strategiei BMW, acestia investind milioane de euro pentru a spune de fapt ca daca conduc un Mini sunt special.
Produsele in sine nu s-au ridicat de cele mai multe ori la nivelul pretului cerut pentru ca au avut neajunsuri la capitolul calitate de fabricatie si fiabilitate pe componenta electronica.
CLUBMAN 2016 ESTE CEL MAI BUN MINI
Acum la inceptulul anului am avut in test cea mai noua masina a celor de la Mini, deja celebrul Mini Clubman II.
Fata de precedenta generatie noul Clubman se prezinta drept o masina completa pentru ca pe langa faptul ca are 6 portiere si 4 stergatoare, are si o calitate de fabricatie care poate rivaliza cu orice produs Mercedes sau Audi.
INTERIOR SI CALITATEA DE FABRICATIE
Noul Mini Clubman 2016 este o masina care putem spune ca merita pretul de achizitie pentru ca acum nu se mai plateste doar imaginea marcii, ci si produsul in sine.
Explicatia este vizibila pentru inceput la interior unde noul Clubman este foarte bine construit atat din punct de vedere al calitatii de fabricatie cat si al calitatii percepute.
Pe scurt plansa de bord este realizata din spuma poliuretanica de cea mai buna calitate, iar nivelul calitativ al tapiteriei de piele primeste note maxime din partea noastra.
Mai mult decat atat pozitia la volan a masinii a fost amplu modificata fata de vechiul Clubman, soferul avand fara sa-si dea seama un feeling asemanator cu cel intalnit la modelele BMW din clasele superioare.
MOTORIZARE 3 CILINDRI DE 1.5 LITRI TURBO
Una dintre cele mai placute surprize este motorizarea pe benzina aleasa de catre dalerul Automobile Bavaria pentru acest model, un motor extrem de mic insa si extrem de interesant din punct de vedere al performantelor.
Cu o cilindree de 1.5 litri acest 3 in linie este supraalimentat si dezvolta o putere maxima de 136 CP, putere transmisa elegant cutiei automate cu 6 trepte.
Momentul motor dezvoltat de acest motor este de 220 Nm si este disponibil pe o plaja larga de turatii care incepe de la 1.250 rpm si care ramane constant pana in zona de 4.400 rpm. Adica acest motor “trage” asemenea unui motor diesel din clasa de doi litri, insa nu are si dezavantajul diesel-ului pentru ca nu se plafoneaza la peste 4.000 rpm.
Feeling-ul de masina submotorizata este anulat imediat de interventia sistemului de supraalimentare de ultima generatie, cat despre consum in conditii de iarna grea cu zapada de 30 cm prin Bucuresti consumul mediu nu a crescut peste valoare de 9 litri.
Aceasta cifra este unul dintre cele mai importante criterii pentru care noi cei de la Autolatest NU RECOMNADAM achizitia motorului diesel, propulsor mult mai scump si mai putin rafinat in comparatie cu acest motor pe benzina.
CONCLZUIILE AUTOLATEST
Masina de fata reprezinta o mica revolutie pentru marca Mini pentru ca acum putem spune ca avem un automobil cu un acces suficient in habitaclu in comparatie cu toate modelele Mini din gama.
Calitativ noul Clubman se prezinta fara doar si poate drept o masina premium care merita sa fie vanduta cu un pret mult mai mare decat cel al unui VW Golf sau Audi A3.
Lista de optionale vasta fac din acest model si un concurent tacit pentru modelul BMW Seria 1.
PRO
Imagine de marca
Motor pe benzina puterinc si economic
Reprize foarte bune in comparatie cu un motor diesel
Echipamente optionale premium
Habitaclu spatios datorita celor 6 portiere
Bancheta rabatabila asimetric
Tren de rulare foarte bun chiar si pe drumuri cu denivelari
Valoare foarte mare de revanzare
CONTRA
Pretul de baza este relativ mare
Toate dotarile optionale sunt scumpe la achizitie
Lipsa tractiune integrala