Acesta masina este de fapt un model preserie pentru piata din Europa de Est si vine sa ofere clientilor un raspuns clar pentru modele precum VW Passat 2015 si Opel Insignia facelift 2014.
Asemenea predecesorilor sai noul Mondeo V este un model care este in parte parte asemanator cu masina americana Fusion, insa de aceasta data nu mai este construit in uzina Belgiana de la Genk ci in noua fabrica Ford din Valencia, Spania.
Acest lucru inseamna ca Mondeo V este un model complet diferit prin simplu fapt ca este produs intr-o unitate de factura noua care a fost amplu dezvoltata pentru aceasta noua generatie de berline de clasa medie europene.
Platforma tehnica CD4 este aceeasi cu cea a fratiorului sau Lincoln MKZ lansat in SUA in urma cu doi ani.
DESIGN
Fata de vechile modele noul Mondeo V este o masina 100% americana, adica diferentele fata de nord americanul Fusion fiind extrem de mici inca de la primul contact. Cu acesta strategie Ford Europe vine sa contracareze un noul Passat mult dus spre gama premium Audi A4 cat si cu masini precum Peugeot 508 facelift sau Opel Insignia facelift 2013.
La interior noul Mondeo vine sa ofere cele mai radicale schimbari, respectiv plansa de bord este acum realizata pentru a permite incastrarea sistemului Microsoft Sync american, cat si un layout tipic american.
Calitatea de fabricatie este mult peste generatia precedenta care a suferit de probleme la capitolul materiale din plastic, noul Mondeo avand intreaga plansa realizata dintr-o spuna poliuretanica de cea mai buna calitate asemenea masinilor din segmentul premium.
MOTORIZARE
Pentru a face fata concurentei Ford implementeaza in premiera noul motor diesel 2.0 TDCi de 150 CP, motor dezvoltat de PSA sub numele de Blue HDI. Acest lucru inseamna ca motorul corespunde deja normelor de poluare Euro 6 fiind dotat cu un sistem de recuperare al gazelor SCR asemenea motorizarilor din zona camioanelor.
Conform primelor detalii tehnice noul motor dezvolta un cuplu de 380 Nm si are un consum mediu cu pana la 0.5 litri mai mic decat cel al generatiei 2.0 TDCI de 140 CP.
Cine vrea mai mult poate sa aleaga un 2.0 TDCI de 180 CP, sau un motor pe benzina 1.5 EcoBoost de 160 CP construit in premiera in uzina Ford de la Craiova.
Gama de motorizari disponibile pentru noul Mondeo 2015:
BENZINA:
1.0 L 125 CP EcoBoost
1.5 L 160 CP EcoBoost
2.0 L 203 CP EcoBoost
2.0 L 240 CP EcoBoost
DIESEL
1.6L TDCi 115 CP
1.5L TDCi 120 CP
2.0L TDCi 150 CP
2.0L TDCi 180 CP
2.0L TDCi 210 CP
2.2L TDCI 200 CP
PRO
Design extrem de atragator intr-un segment conservator ( vezi Passat)
Calitate de fabricatie de top
Suspensie tipica Ford, adica exacta si comfortabila
Caroserie bine structurata in versiunea hatch
Sistem multimedia Microsoft Sync best in class
Utilizarea de ecrane TFT in locurl indicatoarelor clasice
Pret de achizitie mai mica decat cel al lui Insignia si Passat
CONTRA
Toate dotarile interesante sunt optionale
Versiunea de top are un pret de achizitie mare
Valoare de revanzare mica fata de Passat