Poate parea suprinzator, insa gama DS a celor de la PSA este una care se adreseaza unui segment relativ mic de clienti care nu mai doresc sa-si cumpere o masina premium de provenienta germana, pentru simplul fapt ca acestea sunt deja prea multe pe soselele din Romania.
Solutia clara la un asemenea pas este evident un alt automobil premium din gama japonezilor, insa preturile de achizitie sunt relativ exorbitante si nu intra in aceasta discutie.
Poate singura solutie pentru cel care vrea o indentitate proprie chiar si in traficul aglomerat din Bucuresti, este sa-si indrepte privirile spre un model al celor de la PSA.
CE ESTE PSA SI CE ESTE DS?
La aceste intrebari se raspunde simplu, respectiv PSA este marele grup francez care integreaza marile Peugeot, Citroen si Opel, iar marca DS este, de fapt, brand-ul premium al francezilor.
La prima vedere, masina din acest test drive pare un Citroen C4 cu cateva artificii optice care sa-l schimbe complet, insa masina DS4 Crossback este un automobil DS cu reale pretentii de masina premium in toata regula.
DE CE DS SI NU O MASINA DE FACTURA GERMANA?
La aceasta intrebare nu poate raspunde decat cel care a condus un DS4 sau un DS5, pentru simplul fapt ca este extrem de greu de descris experienta unui DS in comparatie cu cea traita intr-o masina germana.
Realitatea este ca acum putem cumpara un BMW Seria 1 sau un Mercedes Clasa A cu mai putine dotari standard decat o Dacia Logan Prestige, in ciuda faptului ca avem sub capota motorizari de baza relativ slabe, dar o imagine de marca de top.
Francezii raspund segmentului premium cu un DS4 Crossoback, care nu doar ca are un design atipic marcilor germane, insa ofera si cel mai bun calitativ interior din segmentul sau.
EXPERIENTA DS4 CROSSBACK 2017
Inca din primii km, putem spune ca PSA nu a dorit cu acest DS4 sa dea nastere unui crossover sportiv, pentru ca trenul de rulare este extrem de confortabil chiar si la trecerea peste denivelari serioase.
Masina lui DS este conceputa sa fie una premium Made in France, adica sa dispuna de acel savoir fair tipic masinilor Citroen din anii 80 si 90 precum CX sau XM, insa si de calitatea unui confort la rulare al unui 605 din aceeasi perioada.
PSA a dorit sa dea nasere unui crossover modern cu cel mai bun calitativ interior din clasa sa, si aici enumeram fara menajamente modele precum Audi A3, BMW Seria 1 sau Mecedes Clasele A si CLA.
CALITATEA DS ESTE VIZIBILA 100%
Pentru a nu exista discutii ca vorbim de o masina premium franceza, PSA a decis ca noul DS4 Crossback sa primeasca un interior full-leather cum zic americanii, adica intreaga plansa de bord este imbracata intr-o piele de o calitate de top asemenea fetelor portierelor.
Rezultatul este o ambianta premium regasita la masinile germane, doar daca pretul de achizitie sare de 90.000 euro.
Tapiteria de piele este de piele nu de musama cum vedem la alti producatori care se lauda cu masini premium, iar configurarea scaunelor cu masaj primeste note maxime pentru drumurile lungi.
In rest, habitabilitatea masinii a ramas la aceelasi nivel al unui C4 de mare serie, lucru bun daca tinem cont de faptul ca actuala generatie de C4 are deja cativa ani buni de cand se produce.
MOTORIZARE BLUEHDI FARA COMPROMIS!
Sub capota, DS4 Crossback primeste cel mai bun motor diesel al grupului PSA, respectiv propulsorul 2.0 Blue HDi de 180 CP si 400 Nm.
In timp ce germanii de la VW se chinuie sa refaca imaginea motorizarii 2.0 TDI in diferitele sale versiuni de putere, in timp ce germanii de la Opel au inca pe Insignia un motor 2.0 CDTI de origine VW Motori Italia extrem de zgomotos, francezii de la PSA se mandresc cu cel mai rafinat motor diesel din segmentul de doi litri din Europa.
Motorizara de fata 2.0 Blue HDI de 180 CP este atat de bine construita incat chiar si germanii premium precum BMW 2.0 d sau Mercedese 2.1 CDI trebuie sa se vada invinsi de acest propulsor. Este performant si extrem de rafinat atat la rece cat si al cald.
Cireasa de pe tot in aceasta configuratie 508 GT este fara doar si poate transmisia automata cu 6 trepte clasica, o transmisie Aisin care se regasteste si pe multe modele Toyota si Lexus.
Aceasta schimba rapoartele fara cusur si permite soferului sa ruleze la viteze foarte mari in regim de autostrada cu un consum extrem de mic.
De fapt la o viteza de croaziera de 180 km/h motorul are o turatie de 2.900 rpm si consumul mediu afisat este de 6.2 litri, cifra posibila doar daca conduci un BMW Seria 3 ZF8 sau un Mercedes Clasa C cu transmisia 7G-Tronic.
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie
Interior integral imbracat in piele
Motor diesel de ultima generatie rafinat si economic
Cutie de viteze automata clasica Made in Japan
Valoare mare de revanzare
Sistem audio Denon premium
CONTRA
Pret de achizitie prohibitiv
Tren de rulare confortabil insa putin dinamic
Imagine de marca DS pe piata din Romania