Spunem revolutionar pentru ca noul C4 Cactus se doreste sa fie nu doar inca o masina de clasa mica a grupului PSA, ci o masian care trebuie sa reprezinte noua linie generala a marcii Citroen in anii care urmeaza.
Inca din primele momente nu putem sa nu observam faptul ca acest automobil este extravagant la capitolul design, locru important datorita faptului ca in clasa mica majoritatea constructorilor au modele relativ conventionale care seamana foarte mult intre ele si care duc o viata grea sa se diferentieze unele de altele.
Ei bine francezii arunca manusa cu acest C4 Cactus si regandesc aproape de la zero conceptul de automobil de clasa mica.
DESIGN-UNDE PUNCTEAZA C4 CACTUS IN FATA CONCURENTEI
Linia optica a masinii aduce mult cu cea a unui monovolum de clasa mica, lucru evident cand ne uitam la interior si in special in spate unei doi adulti pot sta comfortabil pe distante lungi.
Chiar daca din imagini nu pare, noul C4 Cactus nu este deloc o masina cu dimensiuni mici ale caroserie lungimea totala de 4.157 mm si in special latimea masinii de 1729 sunt dimensiuni mari pentri o masina de clasa mica, detaliu care permite celor de la PSA sa incadreze noul Cactus atat in segmentul mic cat si in cel compact unde are de concurat cu un C4 clasic.
La interior lumea lui Citroen este atat de diferita fata de ceea ce ofera concurenta incat acum putem sa vorbim de faptul ca PSA a realizat un automobil revolutionar.
De vina pentru aceasta este noua plansa de bord extrem de mult simplificata, consola centrala disparand cu desavarsire. Acum totul se gaseste pe o tableta cu touch screen montata central in partea superioara. Mai mult decat atat modelel cu transmisie secventiala nu mai au o comanda clasica pentru aceasta pentru ca totul este inlocuit de trei butoane montate central.
Interiorul lui C4 Cactus ne aduce aminte de linia generala a masinilor americane din anii 60 cand totul era simplifcat pentru a da un spatiu cat mai mare pasagerilor.
MOTORIZARE PURE TECH ASPIRATA
Sub capota de mici dimensiuni a noului Cactus se ascunde un motor pe benzina din serie Pure Tech, un motor cu 3 cilindri in linie de 1199 cmc care este complet asiprat si care dezvolta o putere maxima de 82 CP/5.750 rpm. Acest motor nu este unul sportiv insa reueste sa faca o figura buna pe noul C4 Cactus si pentru faptul ca masina cantareste la gol doar 966 kg, aproximtiv cat afisa si o defuncta Dacia 1310 sau un mai vechi Citroen Saxo.
Cu o greutate la gol mult sub media clasei motorul de 1.2 litri ajunge la 100 de km/h in doar 12.9 secunde si consuma in mede doar 6 litri de benzina.
PERFORMANTE RUTIERE
Asa cum am amintit si in cazul lui 2008 in urma cu ceva vreme si acest C4 Cactus dispune de un tren de rulare care poate sa fie privit drept putin zgomotos pe drumurile cu denivelari, insa setarea suspensiei lui Cactus este corecta pentru o masina dedicata mersului urban.
Modelul de fata echipat cu jante optionale pe 16 inch este si mai zgomotos in comparatie cu versiunea de baza echipata cu jante din tabla cu anvelope cu talon mare.
Chiar si asa, noul C4 Cactus realizat pe baza tehnica a lui C3 se dovedeste o masina mai rafinata decat acesta si permite celui din spatele volanului sa parcurga distante mari fara un efort considerabil. Daca optam si pentru motorizarea supraalimentata PureTech de 110 CP lucrurile se schimba si la capitolul performante.
Cine vrea sa mearga economic poate sa aleaga si motorizarea 1.6 Blue HDI de 100 CP, motor extrem de rafinat si economic.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noul C4 Cactus de la Citroen este o masina revolutionara pentru segmentul mic pentru simplu fapt ca Citroen este singurul constructor de automobile care a reusit sa dea nasetere unui model revolutionat atat vazut din exterior cat si in special la interior, si orice sofer care a condus pana acum o masina conventionala va avea decizia grea de a compara o masina precum Renault Clio, Opel Corsa sau VW Polo cu acest Cactus pentru simplu fapt ca modelul de fata face multe saluturi in fata si aduce din nou placerea de a conduce intr-un segment domintat clar de regula downsizing atat pentru motorizari cat si pentru calitatea de fabricatie.
Pur si simplu acum putem spune ca noul C4 Cactus este mai bun decat ceea ce ofera concurenta chiar si cand ne uitam la pretul de achizitie interesant. Noi cei de la Autolatest rugam clientii de automobile de clasa mica sa treaca si pe la Citroen pentru un test cu acest Cactus pentru ca doar asa se poate observa cel mai bine care este de fapt menirea unui automobil modern de clasa mica in anul 2015.
PRO
Imagine de marca
Cel mai bun interior din segmentul sau
Motorizare clasica asiprata si economica
Simplificare fericita a comenzilor din interior
Nivel de echipare mai mult decat suficient
Posibilitate montaj GPL pentru ca dispune de injectie multipunct
CONTRA
Motorizarea moderna insa usor prea slaba cand masina este in sarcina
Timonerie putin precisa a cutie de viteze
Versiunea de top cu un pret de achizitie mare
CUMPARA ACEST MODEL CU UN DISCOUNT AUTOLATEST DOAR PRIN TRIMITEREA UNUI EMAIL PE ADRESA: autolatest@gmail.com.
CONSULTANTA AUTOLATEST ESTE GRATUITA IN ALEGEREA ORCARUI MODEL OPEL, KIA, FORD, DACIA, RENAULT, ISUZU, MITSUBISHI, NiSSAN SAU SUZUKI.