Masina de fata este de fapt un BMW Seria 3 F30 care a ajuns la un al treilea facelift exterior, modificari care fac din acest model unul ajuns fara doar si poate la maturitate.
DESIGN
Masina de fata este un BMW Seria 3 F30 care are anul de fabricatie 2016, model care vine in oferta cu un design exterior usor modificat.
Acum cine vrea un Seria 3 trebuie sa stie ca noul F30 are noi blocuri optice fata-spate care dispun pe spate tehnologia LED si Neon.
In plus fata de acestea masina de fata ramane una care a ajuns la maturiate, adica BMW a realizat si un facelift care a eliminat problemele primei versiuni F30. Aici putem sa vorbim de motorizarea N47 si problemele de fiabilitate cu transmisia automata ZF8.
Acum masina de fata are o noua motorizare M47 si o transmisie automata modificata de catre ZF pentru a avea un grad de fiabilitate peste modelul precedent.
INTERIOR
Noul BMW Seria 3 2016 este o masina care ofera un interior foarte bine pus la punct, adica materialele sunt mai bune calitativ decat in trecut si calitatea de asamblare este acum la nivelul unui Audi A4 generatia 2016.
Inteaga plansa de bord a masinii de fata este construita in totalitate din spuma poliuretanica de cea mai buna calitate, culoarea crem fiind inca un element care ofera o imagine premium masinii.
Pe langa insertiile din lemn noul Seria 3 de fata ofera o ergonomie considerata de toata lumea drept cea mai buna din clasa medie.
Pozitia la volan este unul dintre cele mai importante criterii pentru achizitia unei masini BMW, iar Seria 3 ramane cea mai buna din clasa sa.
Versiunea de fata este echipata cu un sistem de navigatie cu un ecran de dimensiuni normale amplasat in partea superioara a plansei de bord, iar sistemul de aer conditionat ofera un randament demn de o masina premium.
MOTORIZARE 2.0 DIESEL MODIFICATA
Sub capota masini din acest test drive se ascunde un motor diesel de 2.0 litri care se numeste M47, adica este versiunea de 190 CP care are o noua distributie care este conform producatorului fara probleme.
Puterea maxima de 190 CP este dezvoltata la o turatie de 4.000 rpm, insa cutia ZF8 schimba rapoartele extrem de eficient chiar si cand vorbim de un diesel cu o plaja de turatie medie.
Momentul motor oferit de acest nouk M47 este de 400 Nm incepand cu o turatie de 1.750 rpm, cifra care anunta performante rutiere de top. Repriza de la 0-100 km/h este atinsa in doar 7.3 secunde.
Supriza cea mai mare este ca masina de fata este echipata cu o transmisie integrala de tipul xDrive permanenta, iar performantele rutiere nu sunt cu nimic mai prejos decat cele ale versiunii de baza cu tractiune pe puntea spate.
Pe sosea noul BMW 320xDrive afiseaza un consum mediu de 8-9 litri in mediul urban aglomerat din Bucuresti, insa cand masina ruleaza pe soselele extraurbane consumul mediu se situeaza in zona de 4.5 litri-5 litri.
Aceasta cifra nu este una oficiala, ci una reala pentru ca in realitate aceasta masina chiar atat de putin consuma in ciuda transmisie integrale si a cutiei automate.
De fapt cu un rezervor plin un 320 xDrive poate parcurge peste 1.400 km.
CONCUZIILE AUTOLATEST
BMW Seria 3 este deja o masina care are o varsta pe piata din Europa, iar concurentii sai directi deja au ajuns la noi generatii. Aceasta este poate singura mare problema a masinii BMW F30, insa chiar si asa modelul ramane unul de top pentru constructorul din Munchen.
Versiunea testata aici este echipata cu o motorizare diesel modificata care dezvolta 190 CP, care este cuplata la o cutie automata ZF8 la randul sau modificata.
In plus transmisia integrala xDrive ramane cea mai buna din acest segment chiar si cand este comparata cu transmisia Quattro sau 4Matic gasite la modelele concurente.
Ultimul facelift aplicat Seriei 3 F30 aduc modificarile corecte unei masini care este un succes de proportii pentru marca BMW. Acum pachetul este compet, acum masina a ajuns la maturitate si ofera in continuarea cea mai buna suspensie din clasa sa, adica cea mai sportiva din clasa sa.
PRO
Imagine de marca
Motor diesel M47 rafinat si extrem de performant
Calitate de fabricatie ridicata
Consum extrem de mic in mediul extraurban
Valoare mare de revanzare
Pret corect de achizitie
CONTRA
Versiunea de baza cu echipamente putine
Toate dotarile interesante sunt optionale si costa relativ mult
Imagine sifonata a motorizarii N47-M47