Aceasta masina este atat de atipica pentru piata din Europa incat putem spune ca este un model cu o raspandire relativa in comparatie cu modelele concurente precum Ford Fiesta, VW Polo sau chiar si Toyota Yaris.
Chiar si asa, masinile Mazda au dovedit pe parcursul anilor ca sunt singurele impreuna cu cele de la Honda care sunt construite 100% Made in Japan, adica sunt masini extrem de fiabile in timp.
De fapt clientul de Mazda iubeste aceasta marca precum o face un client de Lexus, adica odata achizitinata o Mazda cu greu acesta mai are sanse sa treaca la o marca de volum europeana.
MAZDA 2 DUCE CU MANDRIE MAI DEPARTE IMAGINEA MARCII
Linia optica a modelului Mazda 2 reprezinta un salt imens in comparatie cu precedenta generatie, japonezii dorind din ce in ce mai mult o diferentiere clara fata de modelele concurente din acest segment.
La prima vedere noul 2 este masina care aduce mult ca design cu fratiorii sai mai mare Mazda 3 si mai noua Mazda 6, masini cu un design Kodo extrem de atragator din orice punct sunt privite.
Si noua Mazda 2 are acum o identitate proprie, masina oferind o prezenta aproape premium intr-un segment dominat de reducerea costurilor de productie.
CALITATE DE FABRICATIE DE TOP
Inca din primii km realizati la bordul noii Mazda 2 nu am putut sa nu observam faptul ca Mazda doreste ca aceasta noua generatie sa fie realmente singura masina premium din segmentul mini, si aici nu putem sa amintim de gama Mini Cooper pentru ca pretul de achizitie al masinii produse in UK este de-a dreptul exravagant.
Cine doreste o masina cu un look suprinzator, o calitate de fabricatie de top si de ce nu o motorizare de nota 10 nu poate decat sa aleaga modelul de fata.
La interior Mazda a trecut usor peste dezavantajele calitative ale modelului precedent prin realizarea unei planse de bord din materiale de cea mai buna calitate, modelul de fata top of the line fiind echipat extra.
Pe langa faptul ca masina dispune de multe echipamente gasite doar in sgementele superioare aceasta ofera si dotari imposibil de achizitionat la celelate marci precum un sistem Head Up Display, aceelasi care se regaseste si pe modelul Mazda 6 aflat in zona medie superiora a pietei auto.
Tapiteria de piele, sistemul radar care opreste masina in caz de impact si sistemul multimedia care utilizeaza doua porturi USB sunt detalii care fac in acest moment din noua Mazda 2 drept cea mai luxoasa masina din acest segment.
MOTORIZARE DE CILINDREE MARE EXTREM DE ECONOMICA
Spune cilindree mare pentru ca sub capota modelului din acest test drive se ascunde un nou motor semnat Mazda Skyactiv. Este vorba de noul propulsor de 1.5 litri care dezvolta o putere maxima de 115 CP la o turatie de 4.000 rpm.
In timp ce toata lumea a trecut la motorizarile cu 3 cilindri supraalimentate cei de la Mazda au decis sa nu renunte la o cilindree mare si ofera acum un 4 in linie extrem de versatil atunci cand este condus intr-un mediu urban unde momentul motor bun ofera un raspuns prompt chiar daca in anumite situatii soferul se afla intr-o treapta superioara.
Marea supriza a venit atunci cand am aplicat un condus sportiv, motorizarea Skyactiv oferind performante realment sportive in ciuda faptului ca nu avem de fata o masina sport.
Ei bine noul motor trage bine chiar si in zona rosie a turometrului de unde si repriza de la 0-100 km/h atinsa acum in doar 8.7 secunde, performante mult mai buna decat ceea ce ofera un VW 1.2 TSI, Renault 1.2 TCe sau Ford 1.0 EcoBoost.
Este pentru prima data cand un constructor de volum ofera o motorizare aspirata mult mai performanta decat una turbo de cilindree mica.
Consumul real al masinii a fost la randul sau in media segmentului, noi reusind sa consumam intr-un Bucuresti aglomerat in medie doar 7.5 litri.
Atunci cand am iesit in afara sa pe drumurile nationale consumul s-a stabilizat undeva in zona de 5.2 litri, cifre mai mult decat fericite daca ne uitam la ceea ce ofera concurenta supraalimentata.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Mazda a reusit din nou sa dea nastere unei masini cu personalitate, o masina care arata senzational pentru una din segmentul mini care pe langa faptul ca are un interior premium ofera si cele mai bune performante din segment.
Motorizarea 1.5 Skyactiv de 115 CP este punctul forte al noii Mazda 2, un propulsor rafinat extrem de perfomant si care pe deasupra poate consuma si putin atunci cand soferul o cere.
PRO
Imagine de marca
Made in Japan= Fiabilitate de top
Cel mai bun motor din segment
0-100 km/h in doar 8.7 secunde
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Pret de achizitie relativ mare al versiunii de top