Noua masina a celor de la Dacia a ajuns in acest an la cea de-a treia generatie si reprezinta un vehicul complet schimbat in comparatie cu predecesorul sau.
DESIGN STEPWAY 2
Noul Stepway este o masina care merita sa fie inclusa intr-un segment denumit in Europa de Vest crossover, aduca un segment auto in care masinile par de fapt ceea ce nu sunt.
Cand vorbim de o masina crossover vorbim de un compromis, adica de o masina care are un design exterior care aduce mult cu cel al unui SUV de clasa mica, insa care din nefericire nu dispune de o tractiune pe toate cele 4 roti.
Motivul pentru care principalii constructori de masini construiesc aceste masini este acela ca in medie peste 90% dintre cei care utilizeaz un SUV nu ies in afara soselelor, neputand sa benefecieze de performantele unei transmisii 4×4.
Pentru a avea un pret de achizitie mai mic, insa si pentru a afisa un consum real mult diminuat industria auto a dezvoltat segmentul crossover care ofera o masina cu o garda la sol mai mare, protectii laterale ale caroiseriei insa doar cu tractiune pe puntea fata.
Noul Stepway este un astfel de model care reprezinta un compromis reusit al celor de la Dacia, masina care pe langa faptul ca are o garda la sol mai mare chiar si decat cea a lui Duster prezinta un comportament rutier mult mai exact pe sosea.
DEOSEBIRI STEPWAY VS SANDERO 2013
Foarte multi clienti de Dacia considera modelul Stepway doar un Sandero suprainltat, insa din punct de vedere tehnic masina de fata are caracterisitici demne de segmentul SUV.
Noul model se prezinta in acest an cu o noua platforma tehnica in mare parte identica cu cea a lui Logan II, detaliu care nu poate decat sa reprezinte un avantaj pentru masina romaneasca.
Spatiul interior a ramas la aceelasi nivel cu singura deosebire ca noua plansa de bord comuna pentru toata gama Dacia fabricata in Romania este mult mai ergonomica.
DOTARI STANDARD SETPWAY II
Noul Stepway este o masina completa pentru clientul european de crossovere pentru ca romanii au decis sa arunce toata tehnologia disponibila inca de la un nivel de echipare standard.
Acum daca vrei sa-ti cumperi un Stepway primeste sistem de navigatie, ESP si cruise control standard, dotari care se gasesc la un VW Polo inca pe lista de optionale.
MOTORUL dCI CLASIC DACIA
Cea mai buna oferta la capitolul motorizari se numeste 1.5 dCI si reprezinta un propulsor diesel de 90 CP care are acum o noua injectie mult mai fiabila si un cuplu superior la o turatie mai mica.
Aceste modificari fac din condusul unui Stepway II dCI unul normal, nu sportiv insa foarte economic.
PRO
Imagine de marca
Fiabilitate recunoscuta pe plan modial
Motor diesel dCI relativ puternic si foarte economic
Cea mai bine echipata masina de pe piata sub 13.000 euro
Valoare foarte mare de revanzare
CONTRA
Pretul de achizitie este usor piperat
Lipsa motor 1.2 TCe de 115 CP