Dacia este in acest moment unul dintre cei mai importanti fabricanti din Europa, pentru simplul fapt ca marca romaneasca a devenit in ultimul deceniu o adevarata marca multinatioanla.
Vanzarile celor de la Dacia sunt realizate in proportie de 90% pe pietele din Europa de Vest, loc care pana acum era doar fieful celor de la PSA, Fiat, Opel sau Volkswagen.
CE REPREZINTA DUSTER PENTRU ROMANIA?
Despre gama Duster cei de la Dacia spun ca este cea mai importanta masina construita in Europa de Est, in ciuda faptului ca in Romania inca se vinde foarte bine modelul low-cost Logan.
Ei bine pentru Dacia, gama Logan nu mai reprezinta mare lucru, din cauza vanzarilor mici, cea mai importanta masina romaneasca este fara doar si poate modelul SUV Duster.
Acum, in acest inceput de an 2018, vedem in premiera cea de-a doua generatie de modele Duster, o masina realmente noua atat ca platforma tehnica cat si ca target de piata.
Daca anul trecut au fost produse peste 200.000 de modele Duster de generatia I, in acest an 2018 ne aflam in pozitia in care Dacia Duster are mari sanse sa depaseasca 300.000 de unitati. In total, Dacia spera sa inchida anul 2018 cu peste 1.5 milioane de modele Duster comercializate din momentul lansarii modelului pe piata.
CARE SUNT SCHIMBARILE NOULUI DUSTER 2018?
Noul Duster II este o masina atat de importanta pentru Dacia, incat a primit cele mai ample modificari.
Spunem modificari, pentru ca noul Duster II este o masina de factura noua, care vine sa anuleze “problemele” primei generatii si sa ofere noilor clienti o ergonomie si un nivel tehnologic greu de inchipuit pentru o masina Dacia chiar acum 10 ani.
In primul rand, cand vorbim de Duster II, vorbim de un SUV cu o garda la sol foarte mare in comparatie cu tot ce exista la modelele concurente, un pret extrem de mic raportat la nivelul performantelor si al dotarilor si nu in ultimul rand, o imagine mult mai bine pusa la punct pentru masina din acest test.
DE CE DUSTER II 4×2 CU TRANSMISIE EDC6?
La aceasta intrebare foarte multi vor spune ca nu este corect sa-ti cumperi un Duster 4×2 cat timp exista in gama Duster 4×4, insa situatia din Romania este ca un cetatean normal utilizeaza sistemul 4×4 doar cateva zile pe intreg anul.
Deci, alegerea unei transmisii 4×4, este oarecum irelevanta in Romania, plus ca daca optezi pentru aceasta soferul are costuri mai mari cu trenul de rulare complex pe spate si schimbarea uleiului din diferential.
Masina de fata primeste aceeasi transmisie secventiala EDC cu 6 trepte semnata de germanii de la Getrag, o cutie gasita in aceeasi configuratie si pe gama Renault Kadjar 1.5 EDC.
Aceasta schimba rapoartele extrem de elegant si ofera un plus de rafinament, in comparatie cu transmisia DSG a celor de la VW-Skoda.
Cutia EDC are doua ambreiaje uscate care se pot schimba extrem de usor cand masina depaseste 300.000 de km, rapoartele cutiei avand un sistem de ungere tipic unei transmisii manuale.
CONSUM DUSTER EDC6 2018
In primul rand, cand vorbim de o masina cu transmisie secventiala in comparatie cu una cu transmisie manuala, observam din start ca in orice plaja de turatie, transmisia automata are in medie un consum cu pana la 1 litru mai mic decat cel al cutiei manuale.
Schimbarea vitezelor se face mult mai elegant in mediul urban de catre cutia EDC, iar cei care inca considera ca pot schimba vitezele unei transmisii manuale in plaja de cuplu optim, se inseala amarnic.
In Bucuresti am reusit sa afisam un consum mediu de 6.8 litri de motorina, consum extrem de bun pentru un SUV de 1.4 tone la gol.
Pe langa transmisia EDC, se datoreaza si sistemului Stop&Start care functioneaza fara probleme chiar si cand temperatura scade sub zero grade Celsius ( la majoritatea modelelor concurente sistemul Stop&Start se dezactiveaza automat cand temperatura scade sub 4 grade Celsius!!).
In mediul extra urban, cu o viteza constanta de 70-90 km/h motorul dCI Euro 6b a consumat in medie doar 4.3 litri de motorina, adica cu un rezervor plin poti sa atingi fara probleme o autonomie de peste 1.000 de km.
Modificari reale Dacia Duster II vs Dacia Duster I:
-La interior primim o plansa de bord mult mai bine gandita ergonomic in comparatie cu precedentul model
-Instalatie de aer conditionat automat cu o singura zona eficienta si extrem de moderna ( display-uri electronice integrate in comutatoare).
-Fete de usi mult mai bine gandite ( maner deschidere si spatii de depozitare).
-Plansa de bord cu spatii noi de despozitare, atat in partea superioara cat si in partea de jos de langa schimbatorul de viteze ( trei cupholdere si spatiu pentru un smartphone de mari dimensiuni).
-Antifonarea caroseriei este foarte buna
-Calitate de fabricatie superioara in ciuda unor materiale de plastic dur, tipic unui model Dacia
-Directie cu asistare variabila in functie de viteza, sistem mult mai eficient in mediul urban.
-Hayon-ul are noi bucsi de amortizare.
-Lipsa sistemului de reglare al centurilor de siguranta pentru cei din fata.
-Primul Duster cu sistem SRS lateral ( masina are airbag cortina in premiera pentru o masina Dacia).
-Capota motorului are de acum doua amortizoare.
-Comenzile geamurilor electrice sunt integrate in fetele portierelor
-Prima masina romaneasca cu BLIS ( avertizare masina unghi mort in mers) si senzori de lumina.
-Cutie EDC cu 6 trepte semnata de germanii de la Getrag cu soft schimbat fata de cel al lui Duster I EDC.
-Modificari 1.5 dCI 109 CP Euro 6 (traseu filtru de aer modificat, sistem evacuare si suporti motor).
-Roata de rezerva de dimensiuni normale in ciuda avertizarii de maxim 120 de km/h.
-Antena radio este de mai mici dimensiuni si acum este amplasata in spatele plafonului
-Sistem de Multimedia R Link II cu functia ECO
-Jante din aliaj pe 17 inch cu dimensiunea 215/60/17
PRO
Imagine de marca
Cel mai ieftin SUV din Europa
Motor diesel dCI Energy extrem de economic
Cutie EDC semnata de germanii de la Getrag
Sistem de navigatie LG eficient si ieftin
Valoare mare de revanzare
Reprize mai bune decat cele ale versiunii cu transmisie manuala
CONTRA
Lipsa transmisie 4×4 pentru versiunea EDC
Tren de rulare rigid spate pentru versiunea 4×2