Numele sau este evident Dacia Dokker model care se bazeaza exclusiv pe modelul Lodgy lansat in urma cu o luna in Maroc, insa care vine sa reprezinte de fapt un inlocuitor de seama pentru modelul Dacia Logan Van testata de echipa Autolatest AICI!
Diferente Lodgy vs Dokker
Daca ne uitam din partea frontala la noul Dokker nu putem sa nu observam faptul ca aceasta noua masina a celor de la Dacia este realizata pe baza lui Lodgy, insa daca trecem cu vederea design-ul frontal descoperim de fapt ca masina aceasta nu prea are multe legaturi cu mult mediatizatul Lodgy.
Spunem aceasta deoarece diferentele dintre cele doua masini sunt foarte mari la capitolul caroserie unde noul Dokker este mult mai inalt si dispune standard de doua portiere culisante care faciliteaza un acces mai eficient pentru pasagerii din spate.
Daca trecem la partea din spate gasim si aici un design complet diferit fata de cel al lui Lodgy, stopurile fiiind amplasate pe verticala destul de sus pentru a da posibilitatea inginerilor de a integra un hayon din doua parti care se deschide chiar si la 180 de grade in lateral asemenea utilitarelor de top din Europa.
Motorizari Dacia Dokker 2012
Sub capota noii masini a celor de la Dacia se ascunde o gama de motorizari clasica pentru brand-ul Dacia respectiv un propulsor pe benzina de 1.6 litri MPI care dezvolta o putere maxima de 87 CP si un diesel dCI de 1.5 litri.
Acesta din urma este disponibil in doua versiuni de putere de 75 CP si 90 CP, echipa Autolatest recomandand modelul mai puternic deoarece noul Dokker este o masina cu pana la 300 de kg mai grea decat un Logan Van diesel.
Marea noutate a masinii la capitolul tehnica este utilizarea in premiera a noului motor pe benzina turbo din serie Tce. Acesta are o cilindree de 1.2 litri si ofera o putere maxima de 115 CP.
Momentul motor de 170 Nm permite masinii un comportament elegant in ciuda unei greutati la gol destul de mari.
Noul motor TCe urmeaza sa apara in gama Dokker la scurt timp dupa ce masina urmeaza sa fie comercializata in Romania incepand cu aceasta toamna.
Cea mai buna motorizare pe modelul Dokker la momentul lansarii este diesel-ul dCI de 90 CP care permite masinii sa atinga o viteza de croaziera pe autostrada de 130 km/h in treapta a 6-ea fara prea mari probleme. Noua cutie de viteze ofera in plus si un consum foarte mic chiar si cand masina este in sarcina.
Pret de achizitie
Noua Dacia Dokker are un pret de achizitie care porneste de la 8.990 cu TVA inclus insa pentru versiunea pe benzina 1.6 MPI. Acest model nu are aer conditionat sau orice dotare de confort la un nivel de echipare standard. Daca vrem astfel de echipamente trebuie sa urcam la capitolul niveluri de echipare, respectiv la capitolul pret de achizitie.
Echipamente Optionale
Asa cum era de asteptat atat Lodgy cat si Dokker au o gama de echipamente optionale de ultima generatie printre care amintim noul sistem de navigatie LG cu ecran touch screen care are un pret de achizitie de numai 490 euro TVA inclus. Tot optional clientii pot alege geamurile electrice sau scaunele incalzite pe langa sistemul de stabilitate ESP.
Daca echipam full option o Dacia Dokker 1.5 dCI de 90 CP ajungem cu un pret de achizitie de peste 14.000 euro cu TVA inclus, pret care intra lejer in aria lui Lodgy 1.5 dCI sau un Logan MCV 1.5 dCI full option.
Singura diferenta dintre aceste trei modele este aceea ca Dokker este cea mai spatioas si de ce nu singura care are o latura utilitara bine definita.
PRO
Motor diesel puternic si rafinat, transmisie bine sincronizata, tren de rulare confortabil, spatiu interior gigantesc, pret de achizitie optionale
CONTRA
Directia masinii este oarecum fada, stabilitatea relativ precara pe viraje, toate datorile interesante sunt optionale, lipsa motor dCI de 110 CP, nu mai este Made in Romania!