Masina de fata este detinuta de un colectionar din Romania care indrageste atat de mult primul BMW denumit “rechin”, incat a achizitionat un exemplar intr-o stare impecabila.
Asa cum era normal nu am rezistat tentatiei si a efectuat in scurt test drive cu aceasta bijuterie, o masina de colectie estimata a avea un pret de achizitie in Europa de Vest de aproximativ 40.000 euro fara taxe.
Experienta Autolatest in testarea de masini de colectie a inceput in urma cu ani buni de zile cand am efectuat primul test drive cu modelul Dacia 1310 construita in anul 1995.
Vezi testul cu 1310 Berlina AICI!
CAROSERIE BMW E9
Vechiul BMW E9 este o masina care parca trebuie sa stea in muzeu, insa dupa cativa km am realizat faptul ca BMW construieste masini de prestigiu si acum in 2014 si atunci in 1964.
Portierele realizate din fier si crom se inchid atat de bine incat daca ar mai trece inca 4 decenii acestea ar putea functiona impecabil.
Geamurile sunt electrice si functioneaza admirabil dupa ani de utilizare.
Scaunele lui BMW 636 CSI sunt o opera de arta pentru ca sunt realizate dintr-o piele rezistenta si ofera un look 60’s asemenea modelelor Ferrari 250 GTO.
Accesul spre locurile din spate este anevoios, insa chiar nu conteaza cum sunt pasagerii tai cand esti in spatele unui volan gen timona cusut manual cu piele. Acesta are un diametru incredibil de mare, iar grosimea sa ne aduce aminte parca de venerabila Dacia 1300.
Chiar si asa, soferul dispune de o directie greoaie cand parchezi masina insa relativ usor de actionat atunci cand mergi cu viteza. Directia activa inca se se inventase in acea perioada, si parca era frumos a faci putin efort chiar si cand conduci un BMW.
MOTORIZARE EMBLEMATICA
Feeling-ul dat de acest BMW E9 ne face sa zambim placut pentru ca cei 200 CP dezvoltati de motorul M30 L6 de trei litri sunt incat toti sub capota.
Acest motor L6 dezvolta un cuplu de 272 Nm la o turatie de 4.300 rpm, caracteristici care anuntau parca nasterea departamentului Motorsport.
Cutie de viteze manuala cu 5 trepte functioneaza impecabil chiar si dupa mai bine de 4 decenii, constructorul Getrag fiind cel care construieste toate transmisiile manuale BMW de atunci si pana in prezent.
Acesta suna impecabil si ofera soferului senzatii greu de atins de modelele BMW din ultima generatie. Cutia de viteze manuala clasica Getrag trebuie actionata cu fermitate, iar directia masinii poate parea o gluma in nul 2014, insa in urma cu 4 decenii aceasta era realmente sportiva.
CONCLUZIE
Noul pe atunci BMW E6 a fost si are toate sansele sa ramana un BMW pur-sange, un BMW care a fost construit pentru a concura masini precum Ferrari sau Porsche insa care a ajuns sa ramana un obiect icon pentru intreaga industrie auto.
Cursele castigate de modelul E9 in versiunea sa bat-mobile avea sa duca faima masinii si in randul oamenilor normali care aveau nevoie de un GT comfortabil si extrem de rapid pentru a parcurge distante considerabile intr-un timp relativ scurt.
Noi cei de la Autolatest am fost suprinsi de faptul ca multe elemente ale lui 635 CSi inca se regasesc pe masinile BMW moderne, elemente care au cladit renumele marcii bavareze.
Despre rubrica PRO si CONTRA nu aducem aminte in acest test drive retro pentru ca masina aceasta chiar daca are neajunsuri acestea au devenit de mult timp detalii ale unui model brand pentru o marca care continua sa realizeze masini exceptionale.