Numele de Corolla este de fapt numele celei mai vandute masini din lume, japonezii reusind sa vanda zeci de milioane de exemplare de Corolla in peste 4 decenii de cand aceasta a aparut pe piata in diferite sale generatii si versiuni.
Corolla 2013 NU Auris 2013!
Toyota schimba numele modelului sau compact in Europa si brand-ul Auris dispare in ciuda unei campanii media foarte mare la momentul aparitie sale pe piata.
Ei bine sa te lupti contra unui Golf VII sau importriva unui Renault Megane III este destul de greu pe Batranul Continent, insa japonezii nu se lasa si arunca in lupta o noua generatie de masini compacte care are cel mai cunoscut nume al unei masini de pe intreg mapamondul si o caroserie mult mai expresiva decat in trecut.
Noua Corolla 2013 este o Toyota best in class datorita faptului ca masina dispune de un design atragator si de o gama de motorizari atat pe benzina cat si diesel puternice si extrem de economice.
Spunem best in class deoarece masinile Toyota continua sa fie clasate drept printre cele mai fiabile din lume si cu o valoare de ravanzare foarte buna.
Design imbunatatit
Noua Corolla inca nu a venit in Europa insa in comparatie cu vechiul Auris dispune de un design mult mai agresiv care nu poate decat sa aduca un avantaj japonezilor in comparatie cu eternul VW Golf. La exterior masina dispune de multe elemente optice care aduce aminte de fratiorul Lexus CT, singurul concurent real al modelelor BMW Seria 1 si Mercedes Clasa A.
La interior avantul schimbarii in aceasta clasa este oarecum domolit de plansa de bord care se aseamana mult cu cea a modelului Prius + comercializat in SUA. Chiar si asa, totul este functional si ergonomic cum asteapta toata lumea de la un produs Toyota.
Calitativ noua Corolla este superioara modelului Auris prin simplu fapt ca japonezii au realizat plansa de bord din materiale plastice superioare.
Din punct de vedere al calitatii de asamblare totul primeste note de top insa chiar si asa, Corolla nu poate concura cu modelul Honda Civic la acest capitol.
Motorizari
Aici lucrurile sunt clare, respectiv masina primeste un motor de baza de 1.33 care dezvolta o putere maxima de 100 CP si de un motor pe benzina de 1.8 litri si 145 CP. Pe anumite piete Toyota ofera si o motorizare pe benzina de doi litri care poate sa fie legata si la o transmisie CVT cu 7 rapoarte eficienta si extrem de rafinata in comportament.
In Europa bulk-ul vanzarilor se anunta motorizarile diesel atat cel de 1.4 litri D-4D care ofera acum o putere maxima de 100 CP, cat si de cunoscutul diesel de doi litri cu o putere maxima de 150 CP si 330 Nm.
Mai tarziu gama urmeaza sa fie intregita de motorul D-4D de 2.2 litri care in versiunea sa D-CAT ofera o putere maxima de 180 CP si peset 400 Nm.
Cea mai specializata versiune a noii Corola este cea hibrida care va avea sub capota sistemul Synergy Drive al modelului Prius +, sistem care este gasit si pe modelul premium Lexus CT200h.
PRO
Valoare de achizitie, tren de rulare mult mai sportiv decat la actualul Auris, design reusit, in general masina este mult mai silentioasa, calitate perceputa superiora masinii Auris
CONTRA
Design atragator la exterior insa oarecum monoton la interior, calitativ masina inca nu poate concura cu modelul VW Golf VII, versiunile puternice scumpe, dotarile interesante sunt doar optionale