Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Primul test amplu cu noul Peugeot 3008 BlueHdi 120 EAT6 Allure 2017! Supriza din segmentul SUV

Si spunem revolutie pentru ca acum francezii au renuntat complet la influentele japoneze ( Mitsubishi) si la cele germane (BMW) si au decis sa dea nastere unei noi imagini celor doua brand-uri din cadrul PSA, respectiv Peugeot si Citroen.

 

Primele modificari in gama francezilor este masina de fata pe al sau nume 3008, un model revolutionar in segmentul SUV-Crossover care are acum o noua imagine, o noua tehnica sub capota si o noua politica de preturi.

Fanii Peugeot au stiut tot timpul ca masinile Peugeot nu sunt ieftine la achizitie in ciuda criticilor afisate de catre marcile germane care criticau si inca critica cam tot ceea ce iese din fabricile auto franceze.

Acum masina de fata nu mai are nici un impediment pentru a se compara nu doar cu marcile de volum precum VW sau Opel, ci chiar si cu cele premium BMW, Audi sau Mercedes.

Spunand aceste lucruri vom avea partea noastra de critici, insa pana cand nu conduci un 3008 nu prea exista sanse de a avea o parere pertinenta referitoare la acest model.

Unii din presa au spus socati in momentul lansarii nationale observand ca masina aceasta are mai multe calitati decat una premium de factura germana, iar unii au zambit subiectiv dupa parcurgerea a peste 500 de km la bordul noului 3008.

Pe scurt, masina aceasta urmeaza sa creeze o mica revolutie la capitolul vanzari in Europa pentru ca arata bine, merge bine si dispune de o calitate de fabricatie de top.

DESIGN 3008 2017-SAVOIR FAIRE FRANCEZ CU NOTE MAXIME


Inca din primele momente observam faptul ca Peugeot nu a dat nastere doar unui simplu SUV pentru ca masina aceasta arata extrem de bine din toate unghiuruile posibile, iar cand ne pozitionam in spatele volanului socul este si mai mare.

Noul i-Cockpit al lui Peugeot face chiar si un Lexus sau Audi sa para masini de volum cu preturi mult mai mici de achizitie.

Optica lui 3008 din punct de vedere al ergonomiei este un salt imens in comparatie cu tot ceea ce ofera concurenta pentru ca volanul extrem de mic si cele doua display-uri generoase amplasate in partea superioara a plansei fac din convieturirea cu noul 3008 o experienta atipica.

Know how-ul francezilor in materie de design ne permite a spune ca un Kodiaq sau un Tiguan sunt masini extrem de banale pentru ca nu ofera ochiului nici o placere optica. Noi inca consideram ca masina trebuie sa fie aleasa in functie de interiorul sau pentru ca acolo ne petrecem intreaga experienta auto, iar 3008 exceleaza cu note maxime la acest capitol.

Chiar si pasagerii din spate au parte de doua portiere de mari dimensiuni pentru un acces mult mai facil, iar sistemul de lumini ambientale intalnit pe aceasta masina ne duce cu gandul fara mari probleme spre un segment premium.

TEHNICA DE TOP CARE SUPRINDE PLACUT

Aici trebuie spus ca masina celor de la Peugeot utilizeaza in premiera noua platforma tehnica EMP2 care ofera un grad de modulabiliate asemanator cu tot ceea ce exista mai bun in industria auto in prezent.

Pe scurt este vorba de o schimbare a gandirii tehnologice Peugeot care renunta la vechile punti spate extrem de complicate si costisitoare in detrimentul unei solutii tehnice simple insa si extrem de eficiente. 

Pentru cei care critica noul 3008 datorita lipsei unei transmisii integrale trebuie spus ca francezii au echipat masina de fata cu sistemul Advanced Grip Control care este de fapt un diferential fata blocabil electronic in functie de suprafata de rulare.

Este drept ca acesta nu poate sa inlocuiasca o transmisie integrala, insa 90% dintre utilizatorii de masini SUV nu fac off road cu acestea si majoritatea modelelor SUV 4×4 nu au diferentiale blocabile, detaliu care anuleaza din start eficienta unui asemenea sistem cu patru roti motrice.

CEL MAI BUN DIESEL Blue HDI ESTE CORELAT CU TRANSMISIA JAPONEZA AISIN 


Sub capota francezului se ascunde vechea motorizare 1.6 HDI care acum se numeste BlueHDI pentru ca dezvolta o putere maxima de 120 CP.

In comparatie cu vechile versiuni acest BlueHDI afiseaza din start un moment motor de 300 Nm inca de la o turatie extrem de joasa de 1.750 rpm, insa afiseaza in premiera si functia over-boost care aduce un surplus de putere atunci cand soferul o cere in trafic.

Cireasa de pe tort este in schimb cutia de viteze automata clasica Aisin Japonia care are 6 trepte si care mai echipeaza si cateva modele precum BMW Seria 2 AT sau toata gama Mini.

Corelata cu aceasta transmisie motorizarea lui 3008 are resurse de putere bune, insa chiar si asa nu putem spune ca avem de fata o masina cu reale pretentii sportive. Pentru aceasta clientii pot alege un 3008 2.0 BlueHDI de 180 CP si 400 Nm.

Comportamentul lui 3008 este mult mai rafinat decat cel al unui Kadjar 1.5 dCI 110 CP, Opel Mokka 1.6 CDTI, VW Tiguan 2.0 TDI DSG sau chiar si al unui Mercedes GLA 2017 pentru ca acestea folosesc transmisii secventiale cu dublu ambreiaj. Cutia automata clasica a lui 3008 este una traditionala si ofera un raspuns rapid chiar si in modul urban.

Cine vrea performante trebuie sa acceseze modul Sport care permite turometrului sa atinga si zona rosie de 5.000 rpm a noului Blue HDI.

Mai mult decat atat cutia vine si cu modul Manual care permite soferului sa-si aleaga propriul stil de condus, iar cand situatia o cere cele doua padele din spatele volanului pot retrograda imediat rapoartele fara a avea nevoie de un mod Steptronic.

CONCLZIILE AUTOLATEST


Maisna de fata are putine “defecte” cand este comparata cu o masina concurenta din segmentul premium, insa exceleaza atunci cand este comparata cu modelele concurente directe din segmentul SUV compact.

Calitatea de fabricatie este peste tot ceea ce stiai despre masinile Peugeot, iar motorizarea Blue HDI este extrem de economica si are o distributie care se schimba la 150.000 de km sau 10 ani.

Cutia de viteze este supriza cea mai mare a lui 3008 pentru ca aceasta este de factura japoneza si are o configuratie clasica pentru a da un rafinament masinii mult peste oferta concurentei. Mai mult decat atat o cutie clasica cu convertizor are o perioada de viata mult peste cea a unei transmisii secventiale cu doua ambreiaje.

Cat despre pretul de achizitie trebuie spus ca acesta incepe de la 20,823 euro cu toate taxele incluse pentru varianta diesel si se claseaza in topul celor mai mici din clasa sa.

Fanii motoarelor pe benzina pot alege fara probleme cel mai bun motor din lume din clasa sa, faimosul 1.2 e-THP Pure Tech de 130 CP sau motorizarea realizata impreuna cu BMW 1.6 THP de 163 CP.

PRO

Imagine de marca

Calitate de fabricatie de top

Cel mai bun interior din clasa sa

Cea mai buna cutie de viteze automata din clasa sa

Motor 1.6 BlueHDI rafinat si extrem de economic

Rezervor mare care permite depasirea a 1.000 de km cu un plin

Suspensie dinamica in viraje insa si confortabila pe denivelari

Pret foarte bun de achizitie

 

CONTRA

Lipsa unei transmisii integrale

Lipsa unei garantii mai mari pentru a concura modelel din Coreea

Valoare de revanzare

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente