Spunem aceasta pentru ca Nissan are fabrici de ani buni de zile in Uniunea Europeana care produc masini proiectate special pentru aceasta piata.
Totul a inceput la sfarsitul anilor 90 cand au inceput sa fie construite in Europa modelele Almera si Primera echipate in premiera cu motorizari diesel de origine Renault.
De atunci si pana in prezent, Nissan a devenit cel mai important partener pentru cei de la Renault, fie ca vorbim de platforma tehnice cat si despre motoarele pe benzina si diesel.
Un ultim exemplu al acestei colaborari fericite dintre Nissan si Renault este modelul de clasa compacta Pulsar, o masina care vine sa ofere in Europa o solutie pentru modelele Opel Astra, VW Golf sau Ford Focus.
CAROSERIE
Noul Pulsar utilizeaza mentalitatea celor de la PSA care au dat nastere in urma cu mai bine de 10 ani a conceptului de compacta cu o caroserie care poate sa fie integrata lejer in gama MPV.
Nissan Pulsar are o caroserie cu o inaltime mai mare decat media segmentului, detaliu care ofera in premiera un spatiu interior mult peste oferta concurentei.
Pur si simplu spatiul la nivelul capului este foarte mare, aici putand sta pe distante mari si cei cu o inaltime peste medie.
Tot un punct forte este si accesul spre interior care se face fara probleme datoria unor portiere cu o latime considerabila. In plus fata de acestea si volumul portbagjului este mare si facil de accesat.
CALITATE DE FABRICATIE
Asa cum poate nu era de asteptat pentru un model compact japonez, noul Pulsar benefeciaza de materiale premium in constructia plansei de bord, lucru care este de admirat.
Constructia cab-farward a caroseriei a permis inginerilor impingerea mult a parbrizului pentru a da nastere unei planse de bord de mari dimensiuni care ofera un habitaclu aerisit.
Pozitia la volan este optima si datorita reglajelor multiple a scaunelor fata, iar pasagerii din spate se bucura de un spatiu optima.
All around noul Pulsar poate sa fie considerat fara menajamente drept o compacta realizata exemplar calitativ, fie ca ne raportam la calitate de fabricatie sau la cea perceputa a materialelor.
MOTORIZARE DIESEL DCI CUNOSCUTA SI EXTREM DE ECONOMICA
Sub capota noului Pulsar se ascunde ultima generatie a motorului cunoscut de toata lumea din Romania, celebrul 1.5 dCI. Puterea maxima dezvoltata de acest propulsor este de 110 CP si un moment motor de 260 Nm, caracteristici care nu afiseaza nici urma de sportivitate insa care anunta un consum mediul extrem de mic.
Noi am realizat peste 500 de km cu noul Pulsar si putem spune ca masina aceasta consuma cu aerul conditionat activat fara probleme 4 litri pentru fiecare 100 de km parcursi in mediul extraurban, si o valoare de 6.5 litri cand mergem in oras.
Media consumului pe intreaga distanta este de 5 litri, autonomia afisata fiind de peste 1.200 km.
In comparatie cu un Renault Megane echipat cu aceelasi motor masina de fata dispune de o timonerie semnata Nissan, una mult mai rafinata si de ce nu mult mai exacta in utilizare.
PULSAR VS CONCURENTA COMPACTA
In aceasta clasa se afla cea mai mare batalie a industriei auto europemne, toti marii jucatori avand un asemenea model care exceleaza la toate capitolele. Masina celor de la Nissan vine sa ofere o caroserie mult mai spatioasa decat cea a multor modele concurente si un pret de achizitie elegant cand modelul in cauza este echipat peste medie.
Motorul 1.5 dCI este un as in maneca orcarei masini compact pentru ca este performant si extrem de economic, iar noul design al lui Pulsar reprezinta exact ceea ce avea nevoie clientul de Renault Megane si de ce nu VW Golf.
Calitatea de fabricatie peste medie si pretul de achizitie mult mai mic decat cel al unui VW Golf sunt principalele caracteristici pentru care noi recomanda efectuarea unui test drive in reteaua Nissan cu aceasta masina.
PRO
Caroserie foarte spatioasa
Calitate de fabricatie peste medie
Motorizare dCI puternica si extrem de ecomomica
Pret corect de achizitie
Valoare mare de revanzare in comparatie cu Renault
CONTRA
Motorul este economic insa mai slab decat 1.6 dCI
Distributie pe curea
Pret mare de achizitie al versiunii de top
Toate dotarile high-tech sunt optionale