Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Prezentare a noului Jeep Cherokee 2013- 2.8 CRD VM Motori

Spunem SUV pentru prima data cand amintim de brandul Cherokee datorita faptului ca noua masina nu mai are un sasiu separat asemenea predecesorilor sai.

Pur si simplu de aceasta data Jeep a ales calea caroserie autoportante pentru a avea o sansa in lupta cu modelele SUV ale concurentei precum VW, Nissan sau Mitsubishi.

DESIGN

In comparatie cu precedentele modele noul Cherokee se prezinta drept un SUV modern care din pacate are un design socant.

Spunem din pacate pntru ca acesta este atat de diferit fata de ceea ce ofera concurenta incat putem spune fara menajamente ca de fapt brandul Jeep a pierdut o parte din clientela sa.

Fanii adevarati Jeep se asteapta ca masina americanilor sa fie propulsata de motoare puternice, sa benefecieze de un sasiu separat si nu in ultimul rand sa aibe un reductor.

TEHNICA

Tot ceea ce stiati despre masinile Cherokee trebuie uitat pentru ca noul model 2013 este un SUV pur-sange, adica o masina de oras care se descurca de minune pe o sosea acoperita cu zapada si uneori vara pe un drum forestier nu foarte infundat.

Daca vrei un Jeep Cherokee care sa mearga pe unde au mers pana in prezent masinile acestea trebuie din pacate sa te indrepti spre un model concurent precum Mitsubishi Pajero, o Toyota Land Cruiser sau de ce nu un model pick-up. Acestea inca mai au casete de reductie care fac fata in mediul off road.

MOTORIZARI

Sub capota americanii arunca un lupta un motor pe benzina din Seria TigerShark II de 2.4 litri care este aspirat si care dezvolta o putere maxima de 184 CP. Acesta este prea slab din pacate chiar si pentru un Cherokee care a scazut in greutate cu pana la 400 de km in comparatie cu modelul precedent.

Cine doreste mai mult trebuie sa aleaga noul motor Pentastar de 3.2 litri aspirat care provine din remarcabilul Pentastar de 3.6 litri si 286 CP. Noul 3.2 litri V6 are o putere maxima de 271 CP si promite performante de top indiferent de suprafata de rulare.

Noi cei din Europa urmeaza sa primim  si un motor diesel de 2.8 litri CRD care este realizat de italienii de la VM Motori si care in ciuda unei distributii pe curea are o putere maxima doar de 190 CP.

Singurul avantaj al diesel-ului este momentul motor mare disponibil la o turatie joasa.

TRANSMISIE


Masina europeana va avea o transmisei clasica cu 6 rapoarte manuala, cutie imprmutata de la modelel produse de Fiat. Cine alege motorul de 3.2 litri V6 se poate bucura de o cutie de viteze 948TE automata cu 9 rapoarte. Aceasta din urma este singura recomandata de noi pentru o viata eleganta intr-un oras precum Bucurestiul.

Motorul diesel CRD de 2.8 va avea doar cutia de viteze manuala cu 6 rapoarte.

SIGURANTA

Despre acest capitol nu vrem sa mentionam nimic deoarece fratiorul mai mare Grand Cherokee a suferit grave probleme la testul elanului efectuat in Suedia. 

De fapt acesta s-a rasturant si putea sa puna in pericol viata pasagerilor. Pana cand noul Cherokee nu va trece testele de siguranta IIHS sau NHTSA nu putem spune nimic.

Mai jos puteti vedea “performanta” lui Grand Cherokee 2012! CONCURENTA

In primul rand trebuie sa spunem ca noul Jeep Cherokee va avea de infruntat modele din clasa SUV compacta de top precum noile Ford Kuga, Toyota RAV4 si de ce nu Honda CR-V.

Toate acestea au o imagine de top in Europa si in special in Romania, tara consumatoare de modele SUV datorita drumurilor nu foarte bune.

Momentan nu se cunosc detalii despre o eventual comercializare a masinii in Romania de catre grupul israelian Autoitalia, insa exista tot timpul sansa de a efectua un test drive cu masina in plina vacanta in tarile limitrofe.

Principalii dealeri Jeep din jurul Romaniei sunt acestia:

UNGARIA: Jeep.hu

BULGARIA: Jeep.bg 

GRECIA: Jeep.gr

Atat in cadrul dealerilor Jeep din Ungaria si Bulgaria cei care vand aceste masini cunosc perfect limba engleza. Mai multe decat atat acesti dealeri ofera de multe ori masini noi la preturi mult mai mici in comparatie masinile comercializate in Romania.

PRO

Motor pe benzina Pentastar puternic, cu distributie pe lant si transmisie automata cu 9 rapoarte, garda la sol inca relativ mare, transmisie 4×4 dedicata mersului pe sosea, design discutabil.

CONTRA

Motor diesel VM Motori problematic, fiabilitate scazuta, pret mare de achizitie, retea service precara in Romania, lipsa reductor, exista si versiunea cu tractiune pe puntea fata, modelul Cherokee Trailhawk nu vine in Europa, concurenta acerba din partea lui RAV4 si Honda CR-V

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente