Dacia a implinit in urma cu cateva zile 10 ani din momentul inceperii productiei masinii nationale Logan.
Imensul succes de care se bucura masina romaneasca se datoreaza lui Louis Schweitzer, boss-ul lui Renault care a mizat in anul 1999 totul pe noul brand Dacia.
Anii au trecut si necunoacuta Dacia a devenit un brand de prestigiu care a demonstrat celor de la PSA si VW ca masina produsa la Pitesti este necesara atat pentru Europa de Vest cat si pentru Africa sa America de Sud.
MULTI CONVIVIAL VEHICLE 2014
Noul Logan MCV este pentru acest an o masina complet noua pentru simplu fapt ca are o platforma tehnica imbunatatita si o gama de motorizari bine pusa la punct.
Noua caroserie este complet diferita fata de vechiul, constructorul roman incercand sa atraga alta clientela pentru acest noul MCV II.
VECHIUL VS NOUL MCV
Toti clientii de Logan MCV prima generatie au fost dezamagiti la vederea noii masini pentru simplu fapt ca noua caroserie este mai mica si automat mai putin incapatoare.
Ei bine inainte de a ne exprima o parere despre MCV II trebuie sa intelegm mai bine care este strategia celor de la Dacia cu aceasta masina, astfel Logan MCV II este un break clasic fata de vechiul MCV I care nu era un simplu break ci o masina cu reale capacitati MPV.
Vechiul putea sa transporte 7 pasageri in timp ce noul nu poate sa gazduiasca decat 5 pasageri. Dacia spune acum ca acei clienti care vor o masina cu 7 locuri trebuie sa aleaga fortat modelul Lodgy, iar noi cei de la Autolatest suntem in deplin acord.
Logy este mai mare are o inaltime interioare mai buna decat cea a unui MCV I si ofera un nivel de confort superior in comparatie cu masina produsa la Colibasi.
TEST DE 1.500 de KM CU MCV DCI 2014
Una dintre principalele caracteristici ale unui Logan MCV este sa parcurga distante mari in mediul extraurban.
Zis si facut, respectiv am condus noul MCV peste 1.500 de km in Romania si putem relata faptul ca noua masina are un tren de rulare mult mai bine gandit atunci cand se ataca virajele in forta, iar suspensia parca filtreaza mai bine denivelarile clasice ale soselelor nationale.
Supriza cea mai mare a fost de fapt noul management al motorului dCI care se activeaza prin butonul ECO. In aceasta treapta motorul functioneaza cat mai verde posibil, adica are mult mai putin de 90 CP pentru a da satisfactie la pompa de alimentare.
Daca mergem linistiti in modul ECO cu aerul conditionat activat masina consuma in medie undeva in zona de 4.3 litri pentru fiecare 100 de km.
Daca optam pentru un condus extrem de economic ( viteza medie de 60-80 km/h) noul Logan poate sa consume chiar si 3.8 litri fara prea mari probleme.
Mersul pe autostrada ne-a oferit un consum mediu de 5.6 litri, cifra mica datorata noii transmisii manuale cu o demultiplicare lunga a ultimei viteze.
In total am reusit sa parcurgem peste 1.300 de km cu un singur plin de motorina, cifra care mai mult decat onerabila daca tinem cont ca rezervorul nu are decat 50 de litri.
Daca se merge extrem de economic noi suntem convinsi ca masina de fata poate sa parcurga chiar si 1.500 de km cu un singur plin.
PRO
Caroserie bine structurata
Motor diesel dCI ECO puternic
Modul ECO ofera un consum mediu de 3.8 litri
Suspensie mai exacta in comparatie cu Logan si Sandero
Sistem de navigatie Media Nav precis in Romania
Portbagaj foarte mare si usor accesibil
CONTRA
Pret mare al versiunii de fata
Comenzi pentru geamuri greu accesibile
Lipsa aer conditionat automat