Chiar daca poate parea putin surprinzator acest test pune fata in fata doua dintre cele mai noi aparitii din segmentul mediu.
Pe scurt Opel a lansat anul trecut noul Insignia, masina care la scurt timp a si fost aleasa de catre un juriu european Masina Anului 2009. Toate bune si frumoase, insa de cealalta parte a baricadei se prezinta tot o masina de clasa medie de factura noua.
Numele sau nu este asemenea berlinei din Germania unul nou, acesta este pur si simplu Avensis.
Diferente majore
Daca punem cele doua masini fata in fata vom observa clar ca Opel-ul are o linie a designului mult mai sportiva, cu montantii C care se intind fluid spre portbagaj. Acesta din urma seamana intr-o oarecare masura cu cel al vechiului BMW Seria 7, insa nu este la fel de mic ca acela.
Noua Toyota este foarte indrazneata ca design pentru o Toyota, insa aceasta limitare reprezinta cu adevarat marele impediment al masinii in comparatie cu dinamicul Insignia.
Chiar si asa, designerii japonezi au dorit ca acesta a treia generatie de Avensis sa posede aceelasi caracteritici de baza care au pus bazele succesului pe taram european, respectiv o calitate de fabricatie foarte buna, un spatiu interior vast si bine structurat si nu in ultimul rand un tren de rulare deosebit de comfortabil.
INTERIOR
Daca ne uitam la cele doua masini vom vedea ca diferentele de ordin optic ale exteriorului se regasesc clar si la interior, si anume Opel-ul are o plansa modrna ca design, parca imprumutata de la fratiorii de peste Atlantic, iar Avensis vine cu aceeasi nota monotona intalnita si la generatiile precedente.
Toate par sa fie favorabile noului Insignia, insa viata ne-a invatat sa privim lucrurile cu adevarat practic, iar concluzia generala este ca noua Toyota are o plansa de bord mai bine structurata, si culmea mai buna calitativ. Este incredibil sa vedem cum Toyota a reusit din nou sa castige un test foarte importanta pe piata auto din Europa.
Mai mult, daca cumva vrem sa schimbam temperatura la Opel trebuie clar sa citim manualul de utilizare. La Toyota viata este mult simplificata datorita utilizarii sistemului de climatizare al mai micutei Corolla.
Sistemul de navigatie al Avensis-ului beneficiaza de un sistem touch-screen, detaliu care este lipsa la Insignia. Sa stabilim un punct pe harta Opel-ului necesita o dexteritate mare. Deci, Toyota invinge clar la interior.
Comportament rutier
Aici lucrurile stau putin diferit datorita utilizarii de catre Insignia a noului sistem Flex Ride care schimba raspunsul amortizoarelor in functie de programul ales. Toyota Avensis are un tren de rulare civilizat pentru o sosea perfecta cum sunt cele din Germania, insa daca dam cumva de o gropita in asfalt senzatia de instabilitate este considerabil mai mare decat in Opel.
Motorizare
CDTI sau D-CAT? Raspunsul acestei intrbari vine repede si clar, respectiv Toyota are un motor diesel cu trei clase peste cel al Opel-ului, sau Fiat-ului ca este vorba de un Multijet italian. Rafinamentul unui Avensis D-CAT este cu greu combatut chiar si de catre branduri mari precum BMW sau Mercedes.
Pur si simplu acest diesel de 177 CP si 400 Nm este unul dintre cele mai bune din lume la clasa de doi litri.
Opel Insignia are la randul sau un diesel muncitor care suna tare si se comporta galagios indiferent de stilul de conducere. Rafinamentul sau este mediocru, iar la capitolul consum de motorina aceste este superior celui afisat de Toyota.
Concluzie
Daca tragem linie la cele spuse mai sus trebuie sa dam laurii victoriei noului Avensis deoarece este o masina care ofera mult mai mult decat Opel Insignia, totul in schimbul unui pret de achizitie usor inferior.
Dotarile unui Avensis 2.2 D-CAT Luxury sunt peste ceea ce ofera Opel Insignia. Spatiu interior este mai mare la Toyota, iar problema cu trenul de rulare inferior masinii din Germania nu reprezinta un impediment asa de mare.
Opel se prezinta intr-o forma a caroseriei mai atragatoare insa lipsurile la capitolul ergonomie interiora si motorizare sunt detalii care o claseaza clar pe locul secund.