Una dintre cele mai putin promovate masini in Romania este chiar una produsa in Romania, respectiv noua generatie de modele Ford Courier 2024.
Din pacate, Ford Romania are o masina exceptionala la vanzare care din pacate nu se vede pe sosele, motiv pentru care Autolatest si Whattruck au ales sa testeze versiunea Tourneo in versiunea de echipare medie Titanium, un best-buy din orice punct este privita.
DE CE COURIER ESTE NOUL DOKKER PENTRU ROMANI?
Pentru simplul fapt ca Dacia a decis sa vanda vechiul Dokker sub numele de Renault Express, adica sa creasca cu 5.000 euro pretul pentru aceeasi masina care era un best-seller in Europa.
Acum, un client de Dacia daca vrea un succesor al lui Dokke poate sa cumpere un Jogger care este clar inferior ca spatiu, insa poate sa treaca direct la un Ford Courier care este o masina exceptionala.
Si cand spunem asta, ne uitam la faptul ca Ford Otosan a realizat acest Courier drept atat un MPV versatil cat si o comerciala eficienta, adica are o caroserie mult mai mare decat prima generatie de Courier.
Test Drive cu noua generatie Ford Tourneo Courier 2015- Atentie Dacia Dokker!
VERSATILITATE SI PRET CORECT DE ACHIZITIE
Versiunea cargo a lui Courier se vinde in Romania cu mai putin de 16.000 euro, insa pentru cei care doresc o masina de familie incapatoare cu un pret decent pot alege un Courier Double Cab care se vinde cu un pret fara reduceri de 18.500 euro.
De fapt, aceasta versiune este “cea mai ieftina masina mare” de pe piata din Romania, insa cei pretentisi vor alege un Tourneo care are in plus multe elemente care fac din aceasta masina una extrem de competitiva chiar si cand este comparata cu nume mari din segmentul crossover sau SUV compact care au devenit masini mult prea scumpe la achizitie.
In plus fata de concurenta cei de la Ford echipeaza toate modelele Courier cu doua display-uri de mari dimensiuni, adica Ford nu mai cere bani in plus clientilor pentru un interior high-tech, totul fiind oferit standard.
CUM SE CONDUCE?
Din start trebuie spus ca motorul 1.0 EcoBoost de 125 CP are o distributie pe lant, motor care nu mai are problemele vechii versiuni cu distributie pe curea in ulei.
Pe sosea motorul de 125 CP este indraznet pentru ca are performante suprinzatore pentru cilindreea sa, detaliu pe care nu astepti sa-l vezi cand te urci la volan pentru prima data.
Transmisia este setata corect de catre Ford, masina putand merge pe autostrada cu viteze de 140 km/h fara nici cea mai mica problema.
Consumul real in conditii de trafic serios de Bucuresti nu a depasit 9 litri la 100 de km pentru ca sistemul Stop&Start a functionat fara probleme chiar si la temperaturi exterioare mari.
In zona drumurilor extraurbane consumul scade pana undeva in jur de 6 litri la 100 de km, cifra corecta daca ne uitam la masivitatea caroseriei si a aerodinamicii nu tocmai fericite.
Insa, daca vrei cu adevarat o autonomie exceptionala poti alege oricand un motor diesel 1.5 EcoBlue de 100 CP, motor care are un consum mediu real mult sub orice model concurent.
CONCLUZIILE AUTOLATEST SI WHATTRUCK
Daca vrei o masina MPV de clasa mica care sa ofere un spatiu interior mult mai mare decat cel al unui SUV compact care se vinde acum cu un pret de peste 30.000 euro, solutia este fara discutii acest Courier de la Ford.
Adica, cumperi o masina corecta cu o calitate de fabricatie peste cea a unui Renault, insa cu un pret chiar mai mic decat cel al unei Dacia Jogger.
Din punct de vedere al transportatorilor versiunea Courier Van este un best-buy pentru ca are un pret mai mic de 16.000 euro, adica este mai iefina decat un Renault Express supraevaluat in aceste zile.
Si daca chiar vrei un Courier de top atunci trebuie sa alegi o versiune cu transmisie automata AT7 care se vinde cu mai putin de 25.000 euro, versiune care reprezinta cea mai buna alegere pentru traficul urban.
Autolatest Romania recomanda achizitia de masini Ford de la dealerul FORD ROADHILL!
PRO
Imagine de marca
Calitate buna de fabricatie
Motor 1.0 EcoBoost revizuit
Distributie pe lant care nu necesita inlocuire
Transmisie sincronizata bine cu plaja de putere a motorizarii
Optional se poate comanda si cu transmisie automata AT7
Consum foarte mic pentru o motorizare pe benzina
Exista si versiunea diesel 1.5 EcoBlue
CONTRA
Pret relativ mare al versiunilor de top Tourneo
Lipsa motorului 1.5 EcoBoost de 150 CP
Comenzile instalatiei AC integrate in sistemul multimedia
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 3 in linie turbo
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 998 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 71,0 mm x 82,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 125 – 6000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 200/ 1400
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 47
Emisii de CO2 ( WLTP) 150 g/km
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Manuala 6 trepte
Dimensiuni
Lungime (mm): 4337
Latime (mm): 1800
Inaltime (mm): 1827
Ampatament (mm): 2692
Portbagaj: 570 – 2.900 l
Greutate la gol kg: 1233
Performante
0 – 100 km/h (s) – 13
Viteza maxima (km/h) –180
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.7
Pret
Pret lista cu TVA inclus: 20.700 €
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI