Este vorba de noua generatie de sportive Ford Mustang 2015, o masina sport care vine sa completeze gama de sportive Ford ST si RS.
DESIGN
Fata de generatia precedenta noul Mustang este o masina care reuseste sa-si pastreze dimensiunile sale destul de mari pentru o masina care trebuie sa concureze atat modele precum VW Golf GTI cat si modele precum Mercedes C Coupe.
Rezultatul real este ca Mustang este o masina cu proportii, detaliu care aduce numai avantaje cand ne uitam la interior care are o habitabilitate foarte buna.
In plus fata de aceasta noul Mustang este o masina care intra in categoria 2+2 care benefeciaza de un volum al portbagajului peste media clasei.
PRIMUL TEST CU NOUL MOTOR 2.3 EcoBoost 2015
Sub capota americanului se ascunde un motor pe benzina de 2.3 litri de origine Cosworth realizat de catre Ford in anii 80 pentru celebra Sierra.
Acum motorul are injectie directa de benzina si toate accesoriile de ultima generatie, americanii mentionand ca acesta dezvolta o putere maxima de 317 CP.
Momentul motor de 434 Nm este disponibil incepand cu o turatie de 3.000 rpm, detaliu care aduce un grad al rafinamentului foarte mare in special atunci cand se merge in marile orase.
COMPORTAMENT PE CIRCUIT
Noul Mustang este oferit cu doua motorizari, una de 2.3 litri si un V8 de 4.949 cmc care dezvolta o putere maxima de 421 CP. Cuplul motor de 524 Nm este foarte mare si acest lucru se observa cel mai bine pe circuit unde fiecare CP si fiecare Nm in plus conteaza.
Surpriza cea mare a fost motoul „mic” de 2.3 litri care daca este dus in zona rosie a turometrului ajunge sa se apropie foarte mult de performantele marelui V8.
Trenul de rulare al masinii europene este modificat fata de cel al versiunii americane, detaliu care aduce un feeling mult mai exact al suspensie pe un circuit de viteza.
Puntea spate de tipul multi-link este exacta si in nici un moment nu am realizat ca merge in limitele unei masini cu tractiune pe spate. De vina este si sistemul ESP care are un mod sport si care permite soferului sa parcurga distante mari intr-un stil de condus sportiv.
In finalul zilei pe circuit motorul V8 a demonstrat ca este cea mai buna motorizare care poate sa echipeze un Mustang, insa si motorul de 2.3 litri EcoBoost a dovedit ca este extrem de performant.
PRO
Imagine de marca
Motor EcoBoost puternic si relativ economic
Motor V8 foarte puternic
Cutie de viteze manuala cu un ambreiaj relativ usor de actionat
Dotari standard foarte bune
Portbagaj mare
Cel mai bun pret din segment
CONTRA
Lipsa unui rezervor de combustibil cu o capacitate mai mare
Calitate de fabricatie medie
Valoare de revanzare