Daca vechea Delta nu reprezenta decat o compacta deosebit de bine echipata pentru a face fata orcarui Porsche sau Ferrari prin Alpii italieni, actuala se doreste sa fie un raspuns dat scolii germane atat din punct de vedere al designului rafinat cat si ca nivel de lux.
DESIGN
Lancia a dorit ca acest model sa reprezinte salvarea marcii de la un real faliment, toate resursele italienilor find indreptate spre aceasta noua Delta.
La capitolul design marca italiana se pare ca nu prea a avut mult de furca deoarece in ultimii 20 de ani toate masinile Lancia sunt foarte bine realizate din acest punct de vedere. Insa daca ne indreptam privirea mai atent spre ceea ce reprezinta Delta vom vedea ca modele precum BMW Seria 1, Audi A3 sau Mercedes Clasa A sunt realmente depasite.
Linia plafonui prezinta aceasta compacta drept un coupe cu patru portiere insa fara a miza totul pe un volum al portbagajului foarte mare. Exact aceelasi lucru a fost facut de Mercedes cu al sau CLS si Volkswagen cu vitorul Passat Coupe.
Lancia Delta primeste o motorizare GPL-Delta 1.4 16V Bi-Fuel TurboJet Ecochic 2012
Pe scurt noua Delta reprezinta pentru segmentul compact ceea ce reprezinta pentru Mecedes modelul CLS in lupta pentru suprematia in segmentul lux.
INTERIOR
Daca ne uitam putin la actualele modele Lancia nu putem sa trecem cu vederea faptul ca, chiar si cel mic model, Ypsilon, poate sa fie echipat cu tapiterie de piele si multe gadget-uri de ultima generatie.
Pentru o compacta de lux Delta apare drept cel mai complet model, clientii putand alege intre mai multe nuante de culori pentru tapiteria de piele cat si materialele scumpe care pot echipa plansa de bord.
MOTORIZARI
Daca nu stiati ca italienii nu duc lipsa de motoare de top va spunem noi, cel mai bun exemplu fiind paleta de propulsoare care este disponibila pe aceasta Delta.
Totul incepe la categoria diesel unde Lancia ofera in premiera primul diesel Multijet de 1.6 litri in varianta de putere de 120 CP. Acesta dezvolta un cuplu de 280 Nm si permite sa afiseze performante de top.
Peste aceasta se gaseste un doi litri de 165 CP si un Multijet de 1.9 litri care dezvolta o putere de top de 190 CP. Pentu cei care doresc un consum si mai rezonabil Lancia ofera ambele versini T-Jet ale motorului de 1.4 litri ( 120 si 150 CP).
Pentru cei care asteptau un succesor al faimosului HPE, italienii vor prezenta la jumatatea anului motorul de 1.8 litri Di Turbojet care dezvolta o putere de 200 CP.
Peste aceasta va apare si mai tarziu si o versiune de peste 300 de CP.
PRO
Design, calitate de fabricatie, comfort rutier, sitil interior, materiale de top, motorizari de top puterince si econimice
CONTRA
Imagine stirbita de fiabilitatea modelului precedent, pret (30.000 euro).