Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Hyundai Ioniq 1.6 GDI Hybrid 141 CP invinge noua Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 CP 2020

Este vorba de un comparativ extrem de important acum cand europenii inca nu apreciaza masinile electrice, insa cumpara din ce in ce mai multe modele hibrid conventionale.

Asadar, acum in anul 2020 vedem cum Toyota are in gama un model nou hibrid care se numeste Corolla Hybrid si care reprezinta de fapt un succesor al vechiului Auris Hybrid testat si de noi in urma cu ceva vreme.

Marea problema a lui Corolla Hybrid este ca acum pe piata exista si gama Hyundai Ioniq Hybrid si fratiorul sau KIA Niro Hybrid care sunt doua masini mult mai avansate tehnologic decat concurentul din Japonia.

DE CE IONIQ IN DEFAVOAREA LUI COROLLA?

In primul rand toate masinile Toyota au in Europa o garantie reala de 3 ani sau 100.000 de km ( nu ce zice Toyota pe anumite piete cu celebra garantie de 6 ani sau 200.000 de km care nu are nici o legatura cu cea reala!), in timp ce Hyundai are din start 5 ani garantie fara limita de km.

Asadar, mareata marca japoneza Toyota are de fapt una dintre cele mai mici garantii reale oferite unei masini noi vandute in Europa!

Pe langa aceasta Toyota Corolla are inca sub capota un motor pe benzina de generatie veche 1.8 care se regaseste si pe Prius, motor extrem de fiabil insa depasit la capitolul performante si de ce nu consum de benzina.

De partea cealalta Hyundai Ioniq are un motor pe benzina clasic 1.6 GDI tot cu distributie pe lant care este mult mai puternic si mult mai eficient decat cel al lui Toyota.

Chiar daca are o cilindree mai mare de 1.8 motorizarea Toyota nu ofera decat o putere maxima de 98 CP, in timp ce motorul mai mic al lui Hyundai ofera o putere maxima de 105 CP.


DE CE NU RECOMANDAM TOYOTA COROLLA?

Aici fanii marcii vor spune ca suntem subiectivi, insa cand ne uitam la o masina Corolla Hybrid sau Prius vedem ca japonezii au doar o cutie CVT extrem de slaba cand vorbim de performante.  Adica degeaba Toyota are cel mai bun sistem de management al unui sistem hibrid daca toata puterea merge spre cea mai proasta cutie CVT de pe piata.

Hyundai si KIA au oferit din start o cutie secventiala clasica cu doua ambreiaje 6DCT care este mult mai rapida in utilizare atat in mediul urban cat si in special atunci cand mergem in afara sa.

Acolo apare “sindromul Prius” unde soferilor de Toyota au mari probleme sa intre intr-o depasire pe o zona precum Valea Oltului sau pe o sosea cu o singura banda pe sens.

Cutia eCVT are un comportament anemic si reprezinta de fapt marea problema a masinilor Toyota Hybrid.


Hyundai Ioniq a rezolvat elegant problema celor de la Toyota, adica un Ioniq este mult mai placut la condus si mult mai sigur in depasirile tipice soselelor din Romania.

CONCLUZII

Echipa Autolatest recomanda celui care doreste sa-si cumpere un model hibrid sa testeze cele doua masini in aceeasi zi, si sa simuleze o depasire pentru a intelege de fapt lentoarea cutiei eCVT a masinii Toyota Corolla Hybrid 2020.

Si daca vrei ceva mai bun poti oricand sa alegi o versiune Ioniq PHEV cu incarcare de la priza, masina cu un pret real la nivelul unei Corolla Hybrid vanduta in Romania!

Adica Hyundai poate avea o masina care are o caroserie clasica si cu o tehnologia PHEV, iar daca esti fan Toyota si vrei aceelasi sistem platesti in plus mult mai mult pentru ca singura optiune este Prius Prime! 


Exat din aceste motive marca Toyota se vede incoltita de catre Hyundai si KIA in Europa chiar in segmentul dominat de catre acestia ani buni la randul!

s

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente